Ca proprietar al unui magazin online, iti doresti un start bun pentru business-ul tau.

Iti doresti vizibilitate, credibilitate si rezultate (adica vanzari si recurenta).

Aceasta atitudine este una de inteles si perfect normala.

Dar cum poti sa ajungi mai repede in fata clientilor potentiali? Bineinteles, prin campanii de marketing corecte.

In episodul de astazi din Doza de eCommerce iti vorbesc despre campaniile de marketing cu influenceri. Mai mult, am sa iti spun cand, cum si cu cine sa iti organizezi campaniile prin influencer marketing pentru a-ti creste business-ul in mod eficient si sustenabil.

Cuprins Campanii cu influenceri – Lucruri pe care nu ti le spune nimeni

    1. Pentru inceput. Ce sunt influencerii?
    2. De ce sa faci campanii prin influenceri?
    3. Cum sa te pregatesti pentru prima campanie
    4. Comunica eficient
    5. Cum sa iti alegi influencerii
    6. Tu cat esti de pregatit pentru campanii cu influenceri?
    7. Ce asteptari sa ai in urma unei campanii de marketing prin influenceri
    8. Masurarea rezultatelor campaniilor prin influenceri in platforma Gomag
    9. Ce trebuie sa faci dupa o campanie de marketing prin influenceri?

Pentru inceput. Ce sunt influencerii?

Influencerii sunt acele persoane, ca mine si ca tine, care se bucura de un numar foarte mare de urmaritori pe site-urile de socializare.

In general, artistii, vedetele TV si sportivii numara cei mai multi urmaritori in social media. 

Cu toate acestea, exista si persoane care au devenit influenceri in timp, prin cantitatea si calitatea continutul produs pe diferite retele sociale (Facebook, Instagram, Tik Tok), dar si prin mesajul transmis de acestia in piata. Astfel, au castigat increderea persoanelor care ii urmaresc.

Ce inseamna acest lucru pentru tine?

Atunci cand faci o campanie prin influenceri, acel influencer se asociaza cu brandul tau. Iar acest lucru duce la cresterea vizibilitatii brandului tau.

De ce sa faci campanii prin influenceri?

Recent am discutat despre piramida cumparatorilor unde am evidentiat faptul ca in varful piramidei avem un procent de doar 3%, reprezentand persoanele pregatite sa cumpere.

Cand vorbim despre campaniile de performance, oamenii de marketing se concentreaza pe acel procent de 3%.

piramida-cumparatorilor

De aceea, rata de conversie este de doar 1-2%. Dar acest lucru depinde de cine, ce rapoarte analizeaza, de nisa si de cine publica in piata!

Astfel, daca esti un brand necunoscut/ mic s-ar putea sa ai o rata de conversie mai mica in comparatie cu brandurile mari.

Retine!

Oameniii cumpara atunci cand au incredere intr-un anumit brand.

Asadar, o colaborare cu un influencer cu credibilitate in piata poate usura decizia de cumparare pentru produsele tale. 

Iti recomand sa ai grija si la mesajul pe care il transmiti in piata prin intermediul influencerului respectiv.

Citeste si: Planul de marketing 2021 – Calendar pentru 365 de zile de postari, continut si idei de promovare

Cum sa te pregatesti pentru prima campanie

De foarte multe ori am insistat asupra importantei pregatirii si lansarii unui magazin online. Mai mult, despre cum faci teasing-ul si cum stabilesti planul de comunicare in online.

In cadrul live-ului cu Cristian China-Birta dupa lansarea cartii Ce ne facem, dom’le, cu influencerii astia?, am discutat despre faptul ca poti comunica cu influencerii inca de la inceputul business-ului tau. 

Citeste si: Ce ne facem, dom’le, cu influencerii astia? Lansare de carte, cu Cristian China-Birta

De ce este important si cum te ajuta?

Practic, faci o protectie de brand, deoarece te ajuta sa „lasi” urme pe internet.

Oamenii vad ca cineva deja vorbeste despre tine.

Pe langa vizibilitate, aceste urme ajuta si la cresterea increderii in brandul tau (in fata clientilor, dar si a altor influenceri) ceea ce nu poate decat sa iti aduca beneficiile dorite, nu-i asa?

Important de retinut!

Exista cazuri cand vrei sa faci campanii, ai stabilit si bugete, dar unii influenceri nu vor sa se asocieze cu brandul tau.

Poate ca brandul nu este suficient de cunoscut, poate ca influencerii respectivi au facut research despre trecutul brandului, iar acesta nu s-a pliat pe asteptarile lor.

Sfatul meu este sa te pregatesti din acest punct de vedere si sa te asiguri ca imaginea brandului tau este una corecta, iar ca modul tau de lucru este unul etic.

raport-mentiuni-brand

De asemenea, iti recomand sa analizezi unde este audienta ta. 

Pentru aceasta, raspunde la urmatoarele intrebari:

– Unde vrei sa comunici?

– Cu cine vrei sa comunici?

… pe canalele unde exista o audienta pregatita sa cumpere de la tine.

Cum descoperi aceste informatii?

In contul tau de Google Analytics.

Daca ai mai facut campanii de marketing pana acum, stii la ce sa te astepti si ce tipuri de informatii iti sunt puse la dispozitie de catre acest instrument.

Sau…

Poti face o analiza mai avansata si sa te uiti in piata sau sa comanzi un raport amanuntit unei agentii de marketing.

Astfel, poti vedea ce a facut competitia ta pana acum, unde a comunicat (Instagram, Facebook, podcasturi etc.), ce a comunicat si cu cine a lucrat. Dar si in ce zone geografice au realizat campanii de marketing cu influenceri.

Comunica eficient

O greseala destul de frecventa in randul brandurilor in raport cu influencerii este aceea de a impune un anumit tip de limbaj pe care acestia sa-l foloseasca in comunicari.

Ei bine, iti recomand sa discutati putin despre acest aspect.

Gandeste-te la imaginea acelui influencer si la modul lui de comunicare care a dus la cresterea numarului de urmaritori.

Un discurs fortat, diferit, din partea acelui influencer nu va avea un impact pozitiv in randul urmaritorilor lui. 

Asadar, iti recomand sa lasi influencerii sa comunice in maniera lor, ei stiu ce mesaje si abordari au impact pentru audienta lor.

Fii deschis la propuneri, acest lucru te va ajuta si la viitoarele campanii si comunicari.

Cum sa iti alegi influencerii

Acum ca ti-ai facut o imagine mai clara despre ce sunt influencerii si cum te pot ajuta sa iti cresti vizibilitatea business-ului, haide sa vedem cum sa ii alegi pe cei potriviti care sa comunice brandul tau spre audientele lor.

Iti recomand sa:

1. Urmaresti persoanele respective pe toate canalele de social media sau pe canalele unde vrei sa comunici.

Analizeaza frecventa de comunicare, tipul de produse promovate, tipul de continut postat, interactiunea pe care o au la postari si comentarii. 

Astfel vezi daca actiunile pe care le face acel influencer se potrivesc cu ceea ce cauti tu pentru brandul tau.

2. Fa research avansat.

Astfel vezi ce asocieri de brand a mai avut in trecut.

Practic, vezi cu cine a mai lucrat, dar si de cate ori a lucrat cu un anumit brand. 

Tu cat esti de pregatit pentru campanii cu influenceri?

Dupa ce ai stabilit canalul unde vrei sa comunici campania respectiva, arunca o privire in „ograda ta”. 

De exemplu, sa zicem ca vrei sa comunici pe Instagram.

Cum arata contul tau de Instagram? Este optimizat? Este activ? Cat de activ este? Cate postari ai acolo si ce fel de postari?

pregatire-cont-instagram

Retine!

De cele mai multe ori, influencerii trimit oamenii pe site-ul unui brand, dar mentioneaza si paginile acestora de socializare.

Drept urmare, iti recomand sa iti optimizezi profilul de Instagram (ca tot l-am folosit drept exemplu), astfel incat sa fie o experienta pozitiva pentru noii tai vizitatori.

Ce asteptari sa ai in urma unei campanii de marketing prin influenceri

In eCommerce, KPI-ul numarul 1 este vanzarea. Vrei sa vinzi!

Ei bine, influencerii nu aduc mereu vanzari, ci awareness. Iti fac cunoscut brand-ul in piata.

Iti recomand sa gandesti aceste campanii ca pe un funnel de vanzari:

  • deschizi apetitul in piata pentru brand
  • intaresti mesajul in piata
  • faci o campanie de vanzare

Pentru un impact cat mai mare, deruleaza acest tip de campanie pe o perioada de 3, 6, 9 luni sau chiar 1 an.

Masurarea rezultatelor campaniilor prin influenceri in platforma Gomag

Daca ai oferit mai multor influenceri coduri de reducere pentru urmaritorii lor, in sectiunea de raportare poti vedea care coduri au fost folosite si ce vanzari au adus.

rapoarte-vanzari-influenceri

De asemenea, poti genera un link unic prin bitly care sa trimita catre landing page-uri specifice.

Astfel, vezi cat trafic a generat fiecare link. 

Citeste si: Cum iti cresti vanzarile utilizand un landing page in campaniile de marketing online [Podcast]

Recomandari!

  • Creeaza cate un landing page personalizat pentru fiecare influencer cu care lucrezi.

De exemplu, poti folosi imagini de la influencerul respectiv. Acest lucru te ajuta sa faci un transfer de incredere mai mare de la influencer, spre brand-ul tau si invers.

  • Amplifica aceasta asociere cu canale PPC, remarketing si email, pentru un impact cat mai mare.

Este important sa aveti o comunicare comuna. Nu sta numai sa astepti rezultatele campaniilor tale.

Ce trebuie sa faci dupa o campanie de marketing prin influenceri?

Dupa ce ai stabilit produsele pentru campania ta, ai selectat influencerii si ai amplificat mesajul in piata, iar campania s-a terminat a venit momentul sa tragi si unele concluzii.

Asadar, analizeaza rapoartele de la influenceri sau de la agentia cu care lucrezi.

Vezi astfel ce vanzari au produs, cat trafic au adus, numarul de mentiuni din Social Media, impactul pe cautari si, practic, ce urme a lasat campania respectiva pe internet.

De asemenea, analizeaza si locurile in care au ajuns vizitatorii in site-ul tau, care au fost produsele care au atras atentia si ce spune lumea despre brand-ul tau.

Recomandare!

Porneste campanii noi de remarketing.

Gandeste-te ca foarte multe persoane au ajuns pe site-ul tau, dar nu au ajuns in punctul de a finaliza comanda. 

Astfel ca este de datoria ta sa ii tii aproape de brand-ul tau. Aminteste-le ca au fost pe site-ul tau si ca ai super oferte si incurajeaza-i sa finalizeze comanda.

Mai mult, discuta si cu influencerul/ agentia pentru a afla mai multe despre ce a functionat si ce nu, si stabiliti o strategie pentru urmatoarele campanii.

Retine!

Campaniile de marketing prin influenceri nu mai sunt un moft, ci o modalitate prin care iti poti promova brand-ul mai bine, mai eficient si mai rapid. 

Asadar, alege sa te implici, iar rezultatele nu se vor lasa asteptate.

Inca nu vinzi cu Gomag? Testeaza platforma gratuit timp de 15 zile si descopera cum te ajutam sa vinzi mai repede si mai eficient.

Cosmin Daraban