Pasiunea pentru creatie si identificarea unei nevoi in piata reprezinta mixul ideal pentru pornirea unei afaceri si a unui magazin online.
Pentru brand-ul ColorEscu, cele doua ingrediente au functionat foarte bine. Bineinteles, calitatea a cantarit mult in cresterea business-ului, la fel si produsele vandute in magazinul lor online.
Colectia de articole vestimentare ColorEscu ofera, pe langa materiale de calitate superioara, si o grafica aparte. Mai precis, au fost alese simboluri, elemente si personaje romanesti.
Claudiu a fost dintotdeauna pasionat de grafica, aceasta pasiune gasindu-si un scop atunci cand afacerea a fost pusa pe roate.
Elementele grafice cu note traditionale au fost transpuse intr-un mod modern pe haine. Rezultatul? O colectie de obiecte vestimentare purtate cu mare placere de catre clienti.
Cum a ajuns Claudiu sa-si dea seama ca poate obtine o afacere din haine cu spirit romanesc? Am stat de vorba cu el si am aflat din culise povestea ColorEscu, un alt magazin Gomag de succes, marca #ClientulLunii.
Atunci cand gasesti acele elemente care te diferentiaza de competitie, poti ajunge sa te bucuri de o afacere profitabila, chiar si cu tricouri. Afla ce a facut Claudiu pentru a-si dezvolta afacerea si gaseste inspiratie in experienta lui de business.
Cuprins “Cum cresti o afacere cu spirit romanesc – ColorEscu.ro”
1. Care a fost momentul ce a declansat ideea de afacere?
2. Ce fel de provocari au pus business-ul la incercare?
3. Ce apreciaza clientii la produsele ColorEscu?
4. Cum ati ajuns la Gomag si ce s-a schimbat de la trecerea pe platforma?
5. Ce planuri de viitor are business-ul ColorEscu?
6. Recomandari pentru cei aflati la inceput de drum
1. Care a fost momentul ce a declansat ideea de afacere?
Vizitele in magazinele de fashion au dus la concluzia ca piata este invadata de produse concepute in afara tarii, in special in Asia. Aceste produse au, de cele mai multe ori, mesaje pe care romanii nu le inteleg. Mai mult decat atat, nu ne simtim reprezentati de acestea.
In viziunea lui Claudiu, piata suferea de o lipsa de produse cu specific romanesc, create de romani, pentru romani. Astfel a aparut dorinta de a crea haine cu spirit romanesc, care ne fac sa ne simtim bine in pielea noastra si ne cresc stima de sine.
Povestea business-ului a pornit de la cateva tricouri cu simboluri autentice romanesti. Pe langa dorinta de a acoperi o nevoie in piata, s-a dorit sa se comunice si de bine despre Romania.
Majoritatea oamenilor au o impresie negativa despre tara si despre ce se produce aici. Brand-ul ColorEscu a vrut sa dovedeasca faptul ca se pot face si lucruri bune, de calitate, in tara, atunci cand se doreste cu adevarat.
Toate aceste aspecte au dus in mod natural la dorinta de a porni o afacere. Ideea a parut una potrivita asa ca s-a hotarat sa ii ofere o sansa. Pentru inceput, s-au creat doar trei modele de tricouri pentru femei, si trei modele pentru barbati.
Impactul in piata a fost unul pozitiv, ceea ce a dus la dezvoltarea gamei de produse. Treptat, atat idea de business cat si produsele au fost validate in piata.
Desi ColorEscu a fost activ pe piata din 2013, abia in 2015 lucrurile au fost luate mai in serios de catre echipa. Observand avantul afacerii, in 2015 ColorEscu a trecut printr-un rebranding si echipa a inceput sa investeasca mai multe resurse in business.
Citeste si: 12 Trucuri ca sa iti dai seama daca ideea ta de business va vinde sau nu
2. Ce fel de provocari au pus business-ul la incercare?
Zona de fashion a fost o necunoscuta pentru intreaga echipa ColorEscu. Totul a trebuit luat de la zero si deslusit pas cu pas.
Productia produselor a fost o reala provocare din acest motiv. Au trebuit sa invete tot ce se intampla in spate, de la desenul produsului si pana la iesirea acestuia de pe banda de productie.
„Sunt multe aspecte legate de acest proces, asa ca am avut si rateuri. Dar, ne-am asumat aceste pierderi. Nu am vrut sa lasam produse neconforme sa ajunga la clientii nostri.
Avem un sistem de verificare a calitatii bine pus la punct. Fiecare produs este verificat individual, pentru detectarea eventualelor defecte. Ce se livreaza la client trebuie sa fie un produs impecabil.
De asemenea, pe langa provocarile legate de procesul productie, mai avem si dificultati generate de productia produselor in tara. Exista o competitie foarte mare venita din tarile asiatice, unde se produc marea majoritate a produselor din piata, in ceea ce priveste preturile.
In tara exista probleme cu materialele, de exemplu, dar nu sunt probleme semnificative. Reusim cumva sa trecem peste ele si sa nu lasam ca acestea sa fie simtite de catre clienti.”
Citeste si: 6 Idei de business si marketing pentru a atrage oamenii care nu cumpara
3. Ce apreciaza clientii la produsele ColorEscu?
Design-ul este factorul care atrage cel mai mult cand vine vorba de produsele ColorEscu. Este foarte usor sa diferentiezi obiectele vestimentare create de noi, fata de produsele create de competitori.
Am indraznit sa punem pe hainele noastre tricolorul, iar succesul de care ne bucuram ne dovedeste ca nu am gresit luand o astfel de decizie. Avem atat simboluri traditionale, cat si design-uri usor amuzante, cu personaje romanesti precum mama zmeilor si Greuceanu.
Clientii apreciaza modul creativ de expunere a acestor simboluri romanesti pe obiectele vestimentare. Desigur, tinem si la calitate foarte mult si nu facem rabat in aceasta zona.
Focusul nostru pe calitate si design se datoreaza faptului ca ne dorim sa oferim experiente placute clientilor. Vrem ca interactiunea lor cu brand-ul nostru si experienta cu produsele sa fie cat mai placute.
Citeste si: Palnia de Vanzari: cum convingi clientii sa cumpere
4. Cum ati ajuns la Gomag si ce s-a schimbat de la trecerea pe platforma?
De la inceput ColorEscu a fost in mediul online. A fost mult mai usor pentru ca afacerea sa porneasca la drum in acest mod.
Am folosit o alta platforma atunci, pentru dezvoltarea unui site de prezentare si nu a unui magazin online. In timp, acest lucru a devenit insuficient. Aveam nevoie de o solutie care sa ne ajute sa vindem produsele online, usor si eficient.
Primul magazin online l-am dezvoltat in regie proprie. Dar, dupa 2 ani, am ajuns la concluzia ca trebuia sa evoluam la un alt nivel. Dupa un studiu de piata, am descoperit platforma Gomag.
In momentul in care am facut trecerea pe Gomag, aveam deja comenzi zilnice.
Pentru transfer am folosit serviciul de migrare de la Gomag.
Asadar, magazinul a fost gata foarte repede.
Citeste si: Cum Migrezi De Pe O Alta Platforma eCommerce Pe Gomag
Dupa ce i-am dat drumul live, am si avut primele comenzi. In cateva zile am ajuns la 100 de comenzi pe platforma Gomag.
In ceea ce priveste lucrul cu platforma, noi avem desemnat un coleg care se ocupa de aceasta parte (inclusiv de comunicarea cu departamentul de suport de la Gomag). S-a obisnuit repede cu sistemul, iar noile setari se implementeaza tot mai usor.
Incercam sa imbunatatim constant magazinul online. Unul din telurile noastre este sa utilizam tot ce ne poate ajuta sa automatizam procesele cat mai mult.
Gomag ne-a convins deoarece este o platforma dedicata magazinelor online.
De aceea recomand aceasta platforma celor care isi doresc lansarea unui astfel de magazin.
Echipa Gomag stie ce se intampla in piata, ce merge si ce nu, si lucreaza continuu pentru a face platforma cat mai eficienta pentru afacerile din eCommerce.
Nu recomand sa mergi la nimereala sau sa apelezi la un “prieten” care stie sa faca site-uri. Acest “prieten” s-ar putea sa nu cunoasca suficient zona de eCommerce sau sa nu aiba pregatirea necesara. Rezultatul va fi un magazin online care nu functioneaza asa cum ti-ai dori.
Cel mai sigur este sa alegi colaborarea cu o echipa de specialisti cu experienta in domeniu. Pentru a-ti creste sansele de reusita, faptele conteaza mai mult decat vorbele.
Citeste si: Abonamentul Plus la Gomag – Tot ce trebuie sa stii
5. Ce planuri de viitor are business-ul ColorEscu?
Dorim sa ne mentinem cresterea si in continuare, dar speram sa putem face asta intr-un ritm mai accelerat.
Avem in plan si un magazin fizic. Ne gandim la el de o vreme. Doar ca nu am putut duce la bun sfarsit planul din cauza perioadei tulburi prin care trecem.
Vrem sa dezvoltam mai mult gama de produse tehnice, creata pentru sportivi. Avem deja astfel de obiecte vestimentare in magazin. Este vorba de tricouri din materiale speciale, cu uscare rapida.
Gama de produse tehnice este in dezvoltare din 2020 si am observat o cerere pentru astfel de produse. De exemplu, sportivii care participa la competitii internationale au nevoie de asemenea produse. Un echipament sportiv eficient, dar si reprezentativ, este foarte apreciat.
Tricoul cu amprenta tricolorului a fost adoptat, de exemplu, de catre echipa de canotaj, pentru campionatele europene.
Dar oricine practica sporturi se poate bucura de acest tip de produse. Sunt foarte eficiente in indepartarea umezelii de la suprafata pielii, fiind confortabile in acelasi timp.
Citeste si: Ce presupune, de fapt, scalarea unui business?
6. Recomandari pentru cei aflati la inceput de drum
- Un magazin online si o prezenta pe Google nu iti garanteaza primele vanzari. Trebuie sa ai rabdare pana cand vei genera trafic si sa fii pregatit(a) sa investesti resurse in promovare.
- Vei avea nevoie de produse de calitate. Calitatea este unul din cei mai importanti factori ce vor convinge clientii sa se intoarca la tine.
- Apeleaza la specialisti – este drumul cel mai scurt catre succes. Este imposibil ca o persoana sa stie sa faca de toate. Asadar o solutie sigura este colaborarea cu oamenii care stiu sa faca lucrurile cum trebuie.
Cu cat incerci sa faci lucruri la care nu te pricepi, cu atat va dura mai mult pana vei atinge succesul. Exista si posibilitatea sa iti tai craca de sub picioare, retezand sansele business-ului tau de a ajunge undeva.
Daca ai deja o idee de business si stii ce produse vrei sa vinzi, ai ocazia de a vedea cum poate arata ideea ta in realitate.
Cu ajutorul contului demo de la Gomag, poti testa functionalitatile platformei si poti vedea cum se contureaza magazinul tau online. In cele 15 zile de gratuitate, iti poti chiar si pregati magazinul pentru lansare.
- Cum iti gestionezi brandul in social media: 45 idei & ponturi - octombrie 8, 2024
- Cum iti faci un magazin online in Republica Moldova - octombrie 1, 2024
- Mini checklist de marketing in eCommerce pentru incepatori - septembrie 24, 2024