11 minute timp de citire

Cum atragi clienti cand vinzi online? 

Exista nenumarate tehnici de marketing care te ajuta sa atragi trafic in site. 

Cheia, insa, este sa convingi oamenii respectivi sa cumpere din magazinul tau online

Cum o faci?

Te asiguri ca site-ul tau este optimizat, pregatit pentru vanzare. In articolul de astazi primesti 10 sfaturi pentru magazinul tau online, plus o mica surpriza la final.

Cuprins: Cum sa iti optimizezi site-ul si sa atragi clienti

  1. Call-to-action pe fiecare pagina
  2. Capteaza-le adresa de email
  3. Imagini si grafice care duc spre landing page-uri
  4. Testimoniale pe fiecare pagina
  5. Date de contact pe fiecare pagina
  6. Beneficii, beneficii, beneficii
  7. Adreseaza nevoi specifice, nu vorbi la modul general
  8. Optimizeaza-ti ofertele de vanzare
  9. Afiseaza continut potrivit pentru stadiul in care se afla vizitatorul
  10. Cere-le cat mai putin efort cu putinta

Esti pregatit? Hai sa-i dam drumul.

1. Call-to-action pe fiecare pagina

Nici nu stiu cum sa subliniez asta mai bine. 

Daca vrei ca oamenii sa faca o actiune in site – sa cumpere, sa descarce, sa dea click, sa vada etc. – spune-le clar si raspicat.

Prin butoane de call-to-action. Prin verbe de actiune.

In majoritatea timpului, oamenii scaneaza o pagina web, nu o citesc in totalitate. 

Asa ca elementul care trebuie sa le sara in ochi prima data ar trebui sa fie un buton de call-to-action, pe care sa dea click pentru a se apropia din ce in ce mai mult de conversie.

Adauga CTA inclusiv in bannere, pentru ca acesta e si scopul: bannerele au, pe de o parte, functia sa convinga vizual, si pe de alta parte, sa atraga atentia asupra celor mai importante pagini din site: landing page-uri, pagini de categorie sau chiar pagina unui produs specific, daca asta iti doresti.

butoane-cta-magazin

Uite cateva exemple de texte pentru CTA:

  • Vezi oferta
  • Comanda Acum
  • Alege
  • Alege acum
  • Adauga in cos
  • Descopera
  • Vezi detalii
  • Vezi produsele
  • Vezi toate
  • Vezi colectia
  • Comanda online
  • Cere acces
  • Contacteaza-ne
  • Inscrie-te
  • Incearca gratuit
  • Cere consultanta
  • Afla mai multe
  • Descarca acum
  • Aboneaza-te
  • Vezi reducerile

2. Capteaza-le adresa de email

Intervalul de atentie al oamenilor este destul de limitat… mai ales daca stai sa te gandesti cat de usor distras devii pe internet.

Asa ca, atunci cand ii vezi din Analytics ca au intrat pe o pagina de produs si stau sa-l studieze, poate intre timp tocmai au primit un apel, sau o notificare nou de la Facebook sau Instagram. Sau tocmai atunci trebuie sa amestece in tigaie, sa nu li se arda mancarea.

Ii pierzi intr-o fractiune de secunda. Ies de pe site si, mai repede decat iti imaginezi, uita de produsul tau si de numele magazinului.

Nu-i lasa. Capteaza-le adresa de email, in primul rand, sau, daca nu reusesti, fa remarketing pe cookie-urile lor.

Ideea e ca mail-ul te ajuta sa patrunzi intr-un loc intim pentru ei – si in inbox ai metode mult mai personale de a-i convinge.

Foloseste un exit pop-up – cere-le adresa de email pentru a le trimite un cod exclusiv de reducere, sau pentru a le oferi mai multe informatii utile, sau invita-i direct sa descarce un material relevant, pe care il vei trimite pe email.

pop-up-captare-email

3. Produse evidentiate vizibil cu marcaje promotionale

In general, oamenii ajung in site-ul tau cautand o anumita tipologie de produs. Sau vin pentru un produs specific, atunci cand se afla intr-un stadiu mai fierbinte al funnel-ului de vanzare.

Cu toate acestea, scopul tau nu este sa le vinzi doar un singur produs. Atrage-le atentia asupra produselor conexe sau ajuta-i sa diferentieze produsele intr-o categorie cu marcaje promotionale.

Ce produse poti sa scoti in evidenta?

  • Produsele aflate la reducere
  • Produsele bestsellers dintr-o categorie
  • Produsele pentru care ai stoc limitat
  • Produsele la care ai o oferta speciala
  • Produsele pentru un anumit sezon
  • Produsele care au si un cadou gratuit

Sau orice altceva iti trece prin cap 🙂

marcaje-promotionale-auto

4. Testimoniale pe fiecare pagina

Stii de ce magazinele cu istoric pe piata vand mai mult decat, sa zicem, un magazin online lansat acum 2 saptamani?

Exact, pentru ca sunt validate deja de experientele clientilor, iar parerile lor sunt afisate clar, pe paginile de produs, homepage, la checkout, in paginile importante, in conturile social media si pe materialele folosite in marketing.

Afiseaza pe site orice testimonial sau continut generat de clienti despre brandul tau. Fa-ti o strategie automata de obtinere a a recenziilor (email dupa un anumit timp de la comanda, concursuri etc.).

afiseaza-testimoniale

Iar daca esti la inceput, si inca nu ai niciun testimonial, genereaza-le. Invita cativa bloggeri si influenceri relevanti pe nisa ta sa isi spuna parerea – trimite-le produsele, sa le poata incerca si vedea singuri. 

Sau trimite-le prietenilor si cunoscutilor, rugandu-i sa iti spuna care este parerea lor. Afiseaza recenziile lor, peste tot pe site.

Citeste si: Promovarea unui produs – 15 Idei, strategii si tactici creative pentru site-ul tau

5. Date de contact pe fiecare pagina

Indiferent in ce pagina din site aterizeaza clientii, trebuie sa aiba acces la cele mai comode modalitati de a te contacta direct.

Un numar de telefon si o adresa de email sunt baza. 

De asemenea, optimizeaza pagina de contact, afiseaza formularul gata de completat, numarul sau numerele de telefon ale agentilor tai de vanzari (plus pozele lor, da senzatia de familiaritate clientului), adresa pe Google Maps si datele de identificare ale firmei.

Stabileste o persoana responsabila cu asistenta clientilor si permite live chat in site. E suficient daca ai suportul activ pentru un program normal, de opt ore, in timpul zilei.

Faptul ca au pe cineva disponibil sa le raspunda la intrebari sau nelamuriri, ofera clientilor incredere sa cumpere din magazinul tau.

6. Beneficii, beneficii, beneficii

Pentru clienti conteaza doar ce ai sa le oferi. Cum le faci viata mai buna. In ce mod ii ajuta produsele tale sa isi rezolve problemele sau sa acopere anumite nevoi.

Cele mai multe lucruri despre care crezi ca sunt super interesante despre firma ta sau despre tine NU sunt, de fapt, interesante pentru vizitatorii si clientii tai.

Ei intra pe site-ul tau pentru a-si rezolva o problema. Si atat.

Asa ca spune-le cum ii ajuti:

  • In descrierile din paginile de produs
  • In paginile de categorie
  • In descrierea din homepage
  • In bannerele principale
  • In pagina despre noi
  • In pagina de contact
  • In newslettere si email-urile pe care le trimiti pentru recuperare
  • In postarile pe paginile Social Media
  • In mesajele pe care le automatizezi cu chatboti & pe live chat
  • In reclame

descriere-produs-beneficii

Cum scrii sau ilustrezi beneficii?

  • Beneficiu inseamna ce face produsul pentru client. Functionalitate inseamna ce este produsul sau din ce este facut.
  • Foloseste formule de storytelling – podul inainte-dupa, problema – agravarea problemei – solutie, AIDA, formula 1-2-3-4 (Ce avem pentru tine? Ce face produsul respectiv pentru tine? Cine suntem? Ce trebuie sa faci in continuare?) + alte formule pe care le gasesti in articolul Storytelling in eCommerce – Cum sa vinzi fara sa dai impresia ca vinzi ceva
  • Scrie pe limba publicului tau – cel mai bine e sa scrii propozitii scurte, cu un ton conversational si folosind cuvinte usor de inteles (nu scrie academic sau folosind jargon. Daca lumea nu intelege ce vrei sa zici, nici nu va cumpara. Atragi clienti daca le arati ca esti la fel de uman ca si ei.)
  • Raspunde obiectiilor frecvente inainte de achizitie: e prea scump, pentru mine nu va functiona, il pot cumpara si mai tarziu, poate nu e asa cum arata in poza, nu cred ca voi avea timp sa folosesc produsul… Identifica obiectiile specifice pentru produsele tale si explica oamenilor de ce nu trebuie sa aiba temerile respective.

7. Adreseaza nevoi specifice, nu vorbi la modul general

E comod sa spui “oferim produse de cea mai buna calitate, pentru o viata mai buna”. Sau alte afirmatii care s-ar putea aplica oricarui magazin, care vinde irelevant ce, universal valabile.

Insa aceste afirmatii nu ii spun suficient clientului, astfel incat sa il convinga sa si cumpere produsul.

Ai nevoie de ceva unic, care sa te diferentieze de competitie in ochii clientilor, dar si sa te faca sa ramai mai mult timp in mintea lor.

  • Care este USP-ul tau (unique selling point) – ce oferi tu, si doar tu, pentru clienti?
  • Ce oferi in plus? – continut, ambalare speciala, parteneriate cu oferte exclusive, consultanta etc.
  • Cine mai cumpara de la tine? – le poti castiga increderea spunand ce numar de oameni au cumparat de la tine, daca un blogger / influencer / celebritate a cumparat de la tine etc.

dovezi-incredere-magazin

8. Optimizeaza-ti ofertele de vanzare

Una e sa afisezi toate informatiile produsului in pagina de produs. Dar asta nu ii motiveaza pe clienti sa cumpere IMEDIAT.

Exista insa cateva artificii la care poti apela pentru a-ti scoate ofertele in evidenta, sa atragi clienti catre ele, sa cumpere acum:

  • Foloseste landing page-uri pentru a grupa ofertele – fa-le specifice pe anumite categorii, sau toate produsele cu discount, toate cele cu stoc limitat, toate cele pentru un anumit tip de public etc. Creeaza-le folosind modulul special din platforma Gomag.
  • Afiseaza elemente de urgenta – numaratoare inversa pana la finalul ofertei, stocuri limitate, bonusuri limitate de timp sau pe care le acorzi doar pentru primii 5-10 clienti.
  • Afiseaza un hello bar – asa atragi clienti catre oferta, indiferent in ce pagina aterizeaza vizitatorii in site
  • Redu numarul de optiuni afisate – nu ingramadi toate produsele din site in landing, selecteaza produsele cu sanse mari de vanzare
  • Elimina link-urile sau butoanele care ar putea distrage – ma refer la link-urile spre conturile Social Media sau spre categorii care nu au legatura cu oferta

urgentare-oferta-vanzare

9. Afiseaza continut potrivit pentru stadiul in care se afla vizitatorul

Stii deja ce inseamna un sales funnel. Nu toti vizitatorii vin in site-ul tau cu acelasi grad de interes.

Unii reprezinta traficul rece, sunt oameni care inca nu te cunosc, poate se confrunta cu o problema de care nu sunt foarte constienti, si poate le-ai atras atentia prin vizualul reclamei sau text.

Altii stiu ca au o nevoie sau o problema si cauta o solutie, comparand diferite oferte ale magazinelor existente, printre care si al tau. Posibil, aici se afla multi dintre abonatii la newsletter-ul tau.

Cei din traficul fierbinte te cunosc, le-ai atras deja atentia si sunt foarte constienti de problema lor. Acestia sunt aproape siguri ca tu le poti oferi ceea ce cauta.

obiective-funnel-vanzare

Fiecare dintre acesti vizitatori rezoneaza cu un alt tip de continut. 

Pentru traficul rece ofera:

  • Postari social media
  • Descrieri de produse
  • Articole din blog 
  • Diferentiatori / USP
  • Video-uri
  • Reclame

Pentru traficul cald ofera:

  • Prezenta in comparatoare
  • Tutoriale
  • Raspunsuri la intrebarile frecvente
  • Coduri de reducere

Pentru traficul fierbinte ofera:

  • Testimoniale
  • Studii de caz / demo / mostre
  • Beneficii extra
  • Landing page-uri specifice pe oferta
  • Prezentari de produs

Citeste si: Continut pentru Trafic VS continut pentru Vanzari In eCommerce

10. Cere-le cat mai putin efort cu putinta

Voi fi scurt cu aceasta idee. 

Cu cat il plimbi pe client mai mult catre punctul de achizitie, cu atat entuziasmul si decizia lui slabesc.

Ideal, oricine intra in site-ul tau ar trebui sa ajunga rapid la produsul dorit (de aceea oferi filtre, cautare interna si marchezi produsele bestsellers), si din maximum 3 click-uri sa poata finaliza comanda.

BONUS. Idei-fulger pentru cum sa atragi clienti in site – trafic

  • Foloseste un mix de canale pentru a ajunge la cat mai multi clienti – oriunde poti sa fii si tu prezent, fii acolo: Social media, email, reclame pe Google, pe Facebook, afiliati, campanii pe bloguri, video-uri pe YouTube, pe strada, in magazinele si pe site-urile partenerilor.
  • Fa SEO pentru magazinul tau online – daca te documentezi putin, poti sa faci chiar tu unele actiuni de SEO, fara sa te coste nimic. Vezi ghidul Ghid SEO pentru magazine online – Afla cum iti optimizezi magazinul in 30 de zile!
  • Fa-ti un program de fidelizare – clientii fideli reprezinta o categorie de aur a traficului fierbinte, catre care ai mai multe sanse sa vinzi, de fiecare data cand intra in magazin.
  • Refoloseste-ti continutul in diverse formate – articole din blog → infografice, comparatie intre 6 produse → carusel de imagini pe IG si Facebook, articol → video (si viceversa) etc.
  • Fa reclame platite pentru a-ti proteja brandul – te ajuta pentru traficul rece, pentru awareness
  • Anunta pe toate canalele orice noutati – caracteristica unui produs, unui business, a unei oferte de a fi nou / noua atrage ca un magnet
  • De 5 ori mai multi oameni citesc titlul, fata de corpul de text – asa ca investeste timp si resurse pentru crearea titlurilor de articole, descrieri, reclame, postari, video-uri etc.

Citeste si: 30 de idei de marketing bune pe timp de vara – si nu numai [Partea I]

Astazi ai aflat cateva sfaturi de baza ca sa iti optimizezi site-ul cat mai eficient, si sa atragi clienti in magazinul tau online.

Cel mai important sfat?

Aplica ideile din articol. Altfel, daca doar le citesti, acestea nu te vor ajuta cu nimic.

Succesul afacerii tale depinde de tine si de deciziile pe care le iei. 

Asa ca incepe sa faci ceva concret, pentru ca rezultatele nu au nevoie de mult timp sa apara.

Incearca si platforma Gomag, gratuit pentru 15 zile, si descopera cum te ajutam sa vinzi online mai mult, cu tot ce ai nevoie la indemana.

Cosmin Daraban