Cand te gandesti la social media marketing, visul tau e undeva acolo: sa fie parghia care te ajuta, pentru ca prezenta ta online sa explodeze, iar business-ul sa ajunga la milioane de clienti, acolo unde isi petrec ei timpul in digital.

Partea interesanta e ca acesta nu trebuie sa fie doar un vis. Social media are aceasta putere, insa depinde cum o folosesti.

Social media marketing e o metoda excelenta sa iti duci brandul catre noi inaltimi, sa atragi noi clienti in magazin si sa consolidezi relatia pe care o ai cu cei actuali.

Dar ce canale social media alegi? Ei, aceasta e intrebarea.

Cel mai usor mod in care afli raspunsul e sa te uiti la ce fac si unde stau segmentele tale de clienti. In functie de generatii si obiceiuri, acestia vor prefera diferite canale.

E foarte posibil ca unul dintre ele sa fie YouTube. 

Conform SEMrush, platforma are 2.49 miliarde de utilizatori inregistrati lunar, si este a doua cea mai mare retea de social.

Asa ca as vrea sa discutam azi pe acest subiect. Vezi cum sa maximizezi impactul canalului de YouTube pentru afacerea ta, astfel incat sa atragi trafic, lead-uri, vanzari si clienti fideli.

 

Cuprins Cum sa iti duci canalul de YouTube de companie la urmatorul nivel

  1. Documenteaza si targeteaza cuvinte cheie cu potential
  2. Optimizeaza profilul de business
  3. Creeaza vizualuri atractive pe post de thumbnail
  4. Organizeaza-ti continutul
  5. Acorda mai multa atentie titlurilor
  6. Fa un calendar consecvent de postare
  7. Promoveaza-ti canalul pe alte platforme
  8. Interactioneaza cu audienta ta
  9. Incurajeaza oamenii sa comenteze si sa se aboneze
  10. Colaboreaza cu alte canale
  11. Posteaza YouTube Shorts
  12. Foloseste ecrane de final in video-uri
  13. Foloseste YouTube Ads

Inainte de toate, daca iti doresti un canal de YouTube relevant si eficient in strategia ta, va trebui sa intelegi algoritmul din spatele platformei.

Chiar daca nu le stim precis pe toate, cele mai valoroase lucruri pentru acesta sunt semnalele de engagement, cum ar fi timpul de vizionare, numarul de like-uri si de comentarii, distribuirile.

Asadar, mai important decat orice, e sa creezi continut cu care audienta ta va rezona, un continut care incurajeaza oamenii sa interactioneze cu tine.

1. Documenteaza si targeteaza cuvinte cheie cu potential

Cuvintele cheie reprezinta coloana vertebrala a strategiei de SEO, iar YouTube nu face exceptie. 

La fel ca pe orice alt canal, adaugarea cuvintelor cheie relevante iti transforma continutul intr-unul mai usor de gasit sau mai usor de ales, atunci cand este recomandat in fata potentialilor urmaritori.

Din acest punct trebuie sa pornesti, cand vrei sa incepi optimizarea: cine este audienta ta tinta.

Defineste multiple avatare de client pe care le targetezi cu tipul tau de brand si produse, astfel incat sa poti gasi mai usor cuvintele cheie pe care le folosesc acesti oameni cand fac cautari, pe YouTube, dar si pe Google si alte motoare de cautare.

Creeaza un document in care tii evidenta cuvintelor cheie, incepand de la cele folosite de clientii actuali ai magazinului (la cautari, la formularea intrebarilor si comentariilor catre suport etc.).

Apoi, poti folosi diverse instrumente pentru identificarea cuvintelor cheie, cum sunt Ahrefs, Google Keyword Planner, Keyword Tool, SEMrush etc.

Unde folosesti cuvintele cheie in YouTube?

  • Cand redenumesti fisierul video
  • In descrierea video-urilor
  • In descrierea profilului
  • Inserat, cat mai natural posibil, in titluri
  • In tag-uri
  • In denumirea playlist-urilor
  • In ecranele de final si cardurile cu mesaje CTA

2. Optimizeaza profilul de business

Nu putem discuta despre optimizarea canalului, fara sa acordam atentie profilului tau de business. E esential, la fel cum e homepage-ul in magazinul tau online.

Chiar daca nu e primul punct de contact al utilizatorilor cu canalul tau, profilul are rolul de a le castiga increderea in momentul in care interesul lor creste.

profil-exemplu-youtube

Cum optimizezi profilul pe canalul tau de YouTube?

  • Adauga un banner personalizat – ar trebui sa fie reprezentativ pentru brandul tau, pentru viziunea si valorile pe care le sustii. Pont! Il poti chiar transforma intr-un easter egg, prin adaugarea unui cod de reducere exclusiv pentru urmaritorii si oamenii care iti acceseaza profilul pe YouTube.
  • Tab-ul despre business – spune-le oamenilor cine e afacerea ta si ce face. Adauga aici informatii legate de ofertele principale si foloseste cuvinte cheie relevante.
  • Canale suplimentare – adauga link-uri spre alte canale pe care esti prezent: spre magazinul online, spre alte canale social media (Fb, TikTok, IG, Pinterest etc.) sau canale de chat, unde pot lua direct legatura cu tine (WhatsApp, Discord, Telegram etc.).
  • Logo-ul tau – foloseste-l ca imagine de profil, similar cum o faci pe alte canale.
  • Date de contact – numarul de telefon / adresa de email.

Citeste si: 50 de idei pentru a vinde mai mult, cu costuri mai mici

3. Creeaza vizualuri atractive pe post de thumbnail

Thumbnail-urile sunt imaginile folosite pe post de cover. 

Sunt imaginile reprezentative dupa care identifici video-urile la cautare ori in listari, si transmit, de regula, ideea principala a video-ului ce urmeaza sa fie vizionat.

Daca vrei sa maximizezi impactul fiecaruia dintre video-urile tale, ar trebui sa acorzi o mai mare atentie acestor imagini. 

Din punct de vedere SEO, reprezinta carlige care atrag oamenii si le dau un imbold sa inceapa vizionarea.

thumbnail-youtube-exemple

Ok. Cum optimizezi imaginile de thumbnail pe YouTube?

  • Fii consecvent in modul in care iti semnalezi brandul – foloseste logo-ul tau in toate imaginile. Mai poti, de asemenea, sa folosesti un anumit font, un anumit stil, sau anumite culori.
  • Fa-le super atractive – ce e atractiv depinde de gusturile audientei tale, asadar tine cont de preferintele lor. In general, e ok sa folosesti fete umane expresive, texte bold, culori aprinse sau un contrast puternic – dar fara a parea clickbait!!
  • Foloseste dimensiuni potrivite – in general, 1280 x 720 pixeli, pentru a te asigura ca arata bine pe toate dispozitivele.
  • Pont! Foloseste Canva si sabloanele existente, pentru a crea thumbnail-uri ok, chiar daca esti la inceput.

4. Organizeaza-ti continutul

Cu alte cuvinte, creeaza playlist-uri optimizate, in care sa incadrezi continutul tau. 

Acest mod de organizare ajuta platforma sa inteleaga mai usor ce teme abordezi pe canalul tau, dar si utilizatorii, sa navigheze mai usor prin continut. 

Functioneaza exact la fel ca gruparea pe subiecte pentru paginile de categorii, asa cum am mai scris inainte pe blog.

Ceea ce e important de retinut e ca playlist-urile nu trebuie vazute doar ca un simplu mod de organizare. Gandeste-te la palnia ta de vanzari!

Poti crea un playlist care contine teme introductive, potrivite pentru cei in top of the funnel. Testimonialele, demo-urile sau alte tipuri avansate de continut, in schimb, ar fi mai utile pentru un playlist bottom of the funnel. Si tot asa.

playlist-optimizare-youtube

Cum optimizezi playlist-urile tale pe YouTube?

  • Foloseste cuvinte cheie relevante in titluri.
  • Adauga cuvinte cheie long tail si din acelasi camp semantic, in descrierea playlist-urilor.
  • Afiseaza-le pe homepage-ul canalului tau de YouTube.
  • Ordoneaza afisarea video-urilor in playlist dupa numarul de vizionari.

5. Acorda mai multa atentie titlurilor

  • Foloseste cuvinte relevante pentru audienta ta – de exemplu, daca vinzi produse pentru copii, in limbajul uzual vei gasi frecvent expresii precum ”mamici”, ”toddler”, ”gravidute”, ”pitici” etc. Dar nu e doar vorba de cuvinte in sine, ci si de modul in care arati ca iti intelegi audienta, provocarile cu care se confrunta si dorintele pe care le au.
  • Ramai in limita de caractere – chiar daca aceasta este de 100, e recomandat sa incerci 60-70 caractere max, sa se vada bine pe toate dispozitivele.
  • Evita clickbait – scopul nu e ca omul doar sa ajunga pe video-ul tau, ci si sa il vizioneze, de preferat, pana la capat. 
  • Foloseste numere – aceasta regula functioneaza pentru toate tipurile de titluri, nu doar pentru YouTube. Dar evita anii specifici.

optimizare-cont-youtube

  • Adauga cuvinte cheie senzoriale / emotionaleputernic, luxuriant, magic, confortabil, provocare, pe viata, sigur, castiga, doar, imediat, azi, secret, delicios, rapid etc.
  • Ai grija sa fie armonie intre titlu si thumbnail. Asta nu inseamna neaparat ca ar trebui sa adaugi tot titlul in thumbnail, ci ca imaginea ar trebui sa contina elemente care fac referire la mesajul din titlu.
  • Adauga hashtag-uri relevante in titlu.
  • Inspira-te din alte parti: alte canale de YouTube, fie ca sunt din industria ta, fie din total alta industrie, instrumente de generare text cu AI (ChatGPT de ex.) etc. 

Citeste si: 10 metode de optimizare a continutului pentru a atrage mai mult trafic

6. Fa un calendar consecvent de postare

Daca vrei sa ai succes pe YouTube, cheia nu e neaparat sa postezi foarte des. 

Ci sa postezi consecvent, astfel incat sa te asiguri ca algoritmul te percepe ca pe un utilizator activ.

Cel mai usor mod prin care asiguri consecventa este sa ai un calendar de postare si sa te tii de el:

  • Alege un program de postarela ce intervale vei publica video-uri noi? Ce interval iti permit, realist vorbind, resursele de care dispui (timp, oameni, bani etc.)? Ce prefera audienta ta? Tine cont de raspunsurile la aceste intrebari pentru a selecta intervalul potrivit pentru tine. Daca ai un magazin online si o echipa care sa te ajute, un video bun pe saptamana, de exemplu, poate fi intervalul potrivit pentru tine.
  • Alege temele pe care le vei aborda – vino cu un numar decent de idei de continut in avans, pe 1-3 luni. Tine cont de interesele si provocarile audientei tale pentru a selecta teme pentru care au interes, nu pentru ce iti place tie sau sefului.
  • Aliniaza planul cu calendarul tau de oferte – asigura-te ca ai continut care sustine lansarile, ofertele, reducerile si mesajele tale de marketing, chiar si cele sezonale. Strategia ta pe YouTube nu e doar pentru a obtine vizionari si urmaritori – vrei sa il folosesti ca un canal pentru a atrage mai multe vanzari pentru afacerea ta.
  • Aranjeaza planul de promovare al video-urilor tale – tinand cont de zilele pentru publicarea video-urilor, rezerva timp inainte (pentru teasing) si dupa (pentru promovare). Asa atragi continuu oameni care sa se aboneze la canalul tau (inainte), precum si un surplus de vizionari (dupa, prin indicarea link-ului spre video).

calendar-idei-postari

Pont! Daca ai un video mai vechi, interesant, dar care nu prea prinde tractiune acum, actualizeaza elementele sale de recunoastere: titlul, thumbnail (imaginea de cover), descrierea sau tag-urile.

In ceea ce priveste continutul propriu-zis al video-urilor, incearca sa le faci cat mai evergreen, fara sa mentionezi (daca se poate) un an specific.

7. Promoveaza-ti canalul pe alte platforme

  • In magazinul online – ai un icon care se afiseaza automat in subsol, cand completezi formularul din Setari Generale. Poti sa afisezi video-uri si in puncte strategice din diverse pagini.

exemplu-video-pagina-produs

  • Pe blogul de companie – adauga video-uri din canalul tau in interiorul articolelor sau creeaza articole noi in jurul video-urilor.
  • In newslettere – daca ai tutoriale, testimoniale, unboxing ori alte tipuri de materiale interesante pe YouTube, trimite-le direct pe newsletter catre abonatii tai.
  • In semnatura din email, atat a ta, cat si a intregii tale echipe.
  • Pe celelalte canale social – poti face postari pentru a anunta publicarea noilor video-uri, pe restul canalelor pe care esti activ.
  • Pe oriunde altundeva poti: pe materialele pentru presa, in interviuri, la parteneri, stickere pe masina, pe cartile de vizita etc.

Pont! Odata ce indeplinesti criteriile, schimba-ti link-ul de YouTube cu unul de brand, scurt si memorabil (handle). 

Citeste si: 5 formule creative pentru reclamele tale PPC

8. Interactioneaza cu audienta ta

Sectiunea de comentarii este acolo cu un motiv: foloseste-o pentru a interactiona cu utilizatorii si a incuraja discutiile. Citeste toate comentariile primite si raspunde-le tuturor, chiar daca e pentru simplul fapt ca le multumesti. 

Evita sa intri in polemica si foloseste o maniera pozitiva, care sa nu incurajeze disputele.

De asemenea, sectiunea de comentarii e o zona exceptionala daca vrei sa afli feedback si idei de continut nou, direct de la urmaritori. 


9. Incurajeaza oamenii sa comenteze si sa se aboneze

  • Creeaza video-uri de calitate, mai lungi, cu multiple CTA pentru abonare si comentarii.
  • Adreseaza intrebari si cere feedback in video script.
  • Foloseste carduri si ecrane de final.
  • Foloseste cuprins & subtitrari.

crestere-abonati-canal-youtube

10. Colaboreaza cu alte canale

Aceasta e o metoda buna pentru a creste expunerea propriului tau canal de YouTube. 

De exemplu, poti gasi parteneri din nisa ta sau care abordeaza subiecte adiacente, ori creatori ce se adreseaza catre acelasi tip de audienta ca tine. 

Puteti crea materiale video impreuna (interviuri, provocari, serie etc.), ori va puteti promova reciproc prin concursuri, shoutout, oferte colaborative si asa mai departe.

Citeste si: 7 Metode prin care poti creste traficul intr-un magazin online

11. Posteaza YouTube Shorts

In principiu, pentru YouTube Shorts se aplica aceleasi reguli de optimizare, insa ar trebui sa acorzi multa atentie primelor secunde (din maxim 60).

youtube-shorts-exemplu

Ai nevoie de un carlig care sa mentina atentia oamenilor pe continutul tau, fie ca e o declaratie puternica, o intrebare, o statistica importanta sau un continut emotional cu care rezoneaza.

Mentine atentia cu o provocare, foloseste tehnici de storytelling si ofera oamenilor continut util, cu un scop.

Conteaza foarte mult sa folosesti si hashtag-uri & subtitrari.  

12. Foloseste ecrane de final in video-uri 

Cardurile cu mesaje CTA pe YouTube sunt mici casute interactive, pe care, de obicei le vezi atunci cand ti se recomanda sa urmaresti alte video-uri. 

Rolul lor e de a mentine audienta interesata de materialele si canalul tau, si sa directioneze traficul in puncte cheie conform palniei tale de vanzari.

Ecranele de final in video-uri sunt similare cu aceste carduri, dar apar in ultimele 5-20 de secunde ale acestora. Acestea pot directiona spre video-uri si playlist-uri pe subiecte similare, spre butonul de abonare, alt canal partener etc.

ecrane-final-youtube

Din punct de vedere SEO, atat ecranele de final cat si cardurile te ajuta sa mentii mai mult timp atentia oamenilor asupra canalului tau.

13. Foloseste YouTube Ads

Nu in ultimul rand, iti poti duce canalul de YouTube, precum si intreaga strategie, la urmatorul nivel, cu reclame platite.

Reclamele video iti ofera un plus de expunere catre o audienta care nu ajunge nativ, atat de usor, la canalul tau. De asemenea, te ajuta sa ajungi la potentiali clienti, care vor face conversii in magazin.

Ce tipuri de reclame YouTube poti face?

  • Reclame care pot fi omise (skippable in-stream ads)
  • Reclame in fluxul video care nu pot fi omise
  • Reclame Bumper
  • Video Discovery (in feed)
  • Reclame outstream (doar pe mobil)

Citeste si: Campanii Gomag: Automatizeaza reclamele Google Ads, din platforma

Canalul de YouTube de companie se potriveste pentru o multime de nise, de la fashion, la materiale de constructie, vanzare de servicii sau cursuri online.

De altfel, daca muncesti putin si perseverezi, YouTube te poate ajuta sa ajungi departe, pentru ca nu toti antreprenorii dispun de resurse sau motivatia necesara pentru a consolida un canal ok.

Daca ai si tu un canal de YouTube sau iti propui sa deschizi unul pentru magazinul tau online sper ca articolul de azi sa fie o introducere utila. 

De asemenea, daca esti in cautare de idei si inspiratie de continut pentru canalul tau, te invit sa ne lasi un comentariu mai jos cu nisa ta. Voi reveni curand cu un nou articol in care discutam exact despre ideile de continut!

PS. Vrei sa valorifici audienta de pe YouTube la maximum? 

Foloseste-te de functiile si avantajele Gomag! Ai la dispozitie instrumente utile pentru cresterea valorii cosului, precum si pentru a convinge oamenii sa cumpere din magazinul tau.

Inca nu vinzi cu Gomag? E momentul sa incepi! Deschide demo 15 zile gratuit si alege abonamentul potrivit pentru tine, incepand de la 1 euro / primele 3 luni!

Cosmin Daraban