Ghid Ce iti trebuie ca sa vinzi martisoare online – Idei de marketing

Ghid Ce iti trebuie ca sa vinzi martisoare online - Idei de marketing

Pana acuma, te-ai familiarizat cu ideea de sezonalitate si cu faptul ca evenimentele, Martisorul si 8 Martie de exemplu, influenteaza deciziile de cumparare ale romanilor.

Pentru industrii precum florariile, magazinele de bijuterii si cadouri, aceasta perioada a anului este una dintre cele mai profitabile. Acum obtin o portie consistenta din cifra de afaceri anuala.

Asa ca nu e de mirare ca martisoarele si accesoriile pentru confectionarea martisoarelor prind din ce in ce mai mult teren in online.

Daca vinzi sau vrei sa vinzi martisoare online, ti-am pregatit un ghid complet cu tehnici de business si marketing pe care sa le aplici pentru a-ti spori vanzarile si numarul de clienti profitabili.

Adauga un marcaj pe ghid si aplica informatiile primite, pentru ca doar asa vei putea vedea rezultatele.

Cauti idei despre cum sa vinzi online intr-o anumita industrie? Vezi aici intreaga colectie de ghiduri Gomag!

Cuprins Ghid Cum vinzi martisoare online

  1. Incepe pregatirea pentru sezon din timp
  2. Gaseste metoda de diferentiere fata de cei care vand martisoare online sau offline
  3. Vinde accesorii pentru confectionarea martisoarelor
  4. Atentie la fotografiile de produs – acestea vand pentru tine
  5. Te-ai gandit sa faci vanzari engross?
  6. Extinde-ti oferta pentru publicul international

Cum sa promovezi martisoare online

  1. Fa oferte speciale pentru firme si organizatii, din timp
  2. Semnalizeaza cele mai populare modele pentru fiecare an
  3. Idei de articole pe blog cand vinzi martisoare online
  4. Ce sa postezi pe Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube, TikTok etc.
  5. Idei pentru fidelizarea clientilor care cumpara martisoare online
  6. SEO pentru martisoare: merita sa il faci?
  7. Marseaza pe strategia PPC si aloca un buget consistent in apropierea sezonului

Cum sa iti gandesti afacerea cu martisoare online

1. Incepe pregatirea pentru sezon din timp

Cumparaturile de martisoare incep din februarie (ba chiar si mai repede daca e vorba de comenzi bulk din partea altor firme) si continua pe parcursul lunii martie.

Asta inseamna ca ai la dispozitie o fereastra relativ mica in care sa faci profit din vanzarea propriu-zisa a produselor tale. Nu iti permiti sa ai ganduri precum “n-am stoc pregatit / suficient”, “nu stiu cum sa imi abordez clientii” sau “deschid fix pe 1 martie, ca atunci e Martisorul”.

Cand vinzi produse de sezon, TIMPUL e cel mai bun prieten si cel mai mare inamic al tau.

Asa ca trebuie sa te pregatesti cu muuult inainte:

  • Asigura-te ca ai stoc disponibil pentru produsele tale, indiferent daca le iei de la un furnizor/producator sau le confectionezi tu. Vanzarea se face pe moment – nu poti sa faci martisoare la comanda si sa le livrezi prea tarziu.
  • Stai cu ochii pe preferintele tipului tau de cumparatori – poate prefera martisoarele personalizate, sau dintr-un anumit tip de material, sau cu anumite culori sau martisoarele neconventionale. Ofera-le in magazin produse cu potential sa fie vandute, conform analizelor facute de tine.
  • Daca vinzi martisoare personalizate dupa comenzile clientilor (de ex., cu nume / poza / anumite cerinte), urgenteaza toate mesajele – repeta intr-una, cu riscul sa pari o moara stricata, cat e de important sa faca o comanda din timp, daca vor ca martisoarele sa ajunga la timp la destinatar. Specifica peste tot cat timp dureaza procesarea unei astfel de comenzi si foloseste recenzii + UGC pentru a convinge.
  • Incepe precomenzile pentru grupurile speciale de clienti inca din luna ianuarie – de exemplu, poate gasesti clienti B2B pe care ii convingi sa cumpere in cantitate mai mare. Primesti un avans care confirma vanzarea si stii precis ca ai timpul necesar pentru crearea martisoarelor din comenzile respective.
  • Stabileste un plan de promovare conform unui calendar – imparte tacticile si mesajele in functie de zile si perioade. Daca urmezi calendarul, in sezon nu vei mai avea alta treaba decat sa te ocupi de procesarea comenzilor si livrarea produselor.
  • Fa oferte speciale pentru clientii care au mai cumparat si altadata de la tine – achizitia de martisoare nu e un lucru obisnuit pentru clientii tai. Nu fac chestia asta tot a doua zi. Asa ca, din postura de client, ne surprinde placut de fiecare data cand comerciantul isi aminteste ca am mai cumparat de la el sau cand ne ofera un beneficiu special creat pentru noi.

afacere-martisoare-online

Citeste si: Ghid: Cum sa vinzi bijuterii online – Idei de promovare magazin de bijuterii

2. Gaseste metoda de diferentiere fata de cei care vand martisoare online sau offline

Toata lumea vinde ceva in perioada ta de profit: fie ca sunt martisoare, bijuterii normale insotite de snur alb-rosu, flori sau cadouri.

Acestia sunt competitorii tai directi, pentru ca nu mai vorbim de cei indirecti – magazinele online si offline cu orice tipuri de produse, care fac oferte speciale cu ocazia Martisorului, in scopul de a acapara bugetul clientilor tai.

Acum, martisoarele pe care le vinzi pot avea diverse preturi, mai mici sau mai mari. Insa in niciun caz pretul nu este diferentiatorul tau principal.

Trebuie sa te gandesti la metode prin care sa iti scoti produsele si oferta in evidenta, in fata clientilor tai profitabili:

  • Tipul de produse poate fi, in sine, un diferentiator – daca alegi / creezi modele unice, estetice, eventual in editii limitate, le poti pozitiona in asa fel; nu le mai pot gasi in alta parte.
  • Modul de impachetare
  • Sustinerea unei cauze importante
  • Producatorul – poti colabora cu anumite celebritati sau mestesugari astfel incat sa aduci in magazin modele vedeta.
  • Mesajul de marketing
  • Ce include coletul in plus: cadou, voucher la un partenere etc.
  • Completeaza tu ____________________________________

modele-martisoare-vanzare-online

Citeste si: „Vand un produs obisnuit, am sanse sa fac profit?” – Cum faci diferenta in eCommerce

3. Vinde accesorii pentru confectionarea martisoarelor

Cand aduci astfel de produse in magazinul tau – inaintea sezonului, sigur – iti suplimentezi venitul. Pentru ca exista multi pasionati de DIY care prefera sa creeze pe cont propriu martisoarele pe care urmeaza sa le daruiasca.

Pe cativa dintre acestia chiar ii vei convinge sa cumpere produse finite, pentru ca stim cu totii cat de mult procrastinam, asa ca asta e o solutie de urgenta. Insa pentru altii vei oferi exact produsele de care au nevoie in acel moment: accesoriile.

Poti vinde snururi, lut polimeric, margele, brose, mici cutii sau pungi pentru impachetat, baza pentru brose, canafi, charm-uri, pandantive si ce vezi ca se mai cauta. Uita-te la cautarile interne sa vezi daca iti scapa vreun tip de accesoriu pe care si-l doresc clientii tai.

Acum sigur, tine de buget si modelul de business daca aduci accesorii si ce fel de accesorii, in magazin. Insa e o idee de care sa tii cont cand faci planul de business.

Accesoriile pentru confectionarea martisoarelor reprezinta o sursa suplimentara de venit si un mod de a ajunge la un public secundar, pe langa cumparatorii de martisoare finite.

4. Atentie la fotografiile de produs – acestea vand pentru tine

Martisoarele intra in categoria Beauty / Fashion, asa ca nu e de mirare ca fotografiile de produs sunt o grija de care trebuie sa te ocupi cat mai repede.

Clientii tai vor alege in functie de impactul vizual. 

Pentru ca, uzual, vrem sa daruim ceva care sa impresioneze si care sa ne reprezinte recunostinta fata de destinatarul sau destinatara martisorului.

Asadar, concentreaza-te pe fotografiile de produs din site si din materialele de marketing:

  • Angajeaza un profesionist, daca nu le ai cu compozitiile vizuale. Chiar daca te costa, e mai ieftin decat banii pe care ii pierzi cand folosesti fotografii prost realizate.
  • Arata martisoarele in context – intr-un fundal de primavara, in timp ce sunt purtate, in timp ce sunt aranjate intr-un anumit mod etc.
  • Optimizeaza fotografiile – adauga o denumire cu cuvinte cheie, completeaza Alt-text (in Gomag este preluat automat din denumirea imaginii) si ai grija sa nu aiba dimensiuni prea mari, sa nu afecteze viteza de incarcare a paginii.
  • Foloseste abordari emotionale in mesajele de pe bannere sau pune accentul pe diferentiatori.

cum-vinzi-martisoare

Citeste si: Cum sa pregatesti fotografiile de produs pentru magazinul tau online

5. Te-ai gandit sa faci vanzari engross?

De obicei, martisoarele au un pret relativ mic, incepand de la cativa bani, pana la putin peste 100 de lei. Dar la preturile mari vorbim deja de bijuterii din materiale mai costisitoare, care pot fi purtate si dupa sezon.

Buun. Pentru ca e foarte posibil sa ai preturi mai mici, scopul tau este sa cresti cat de mult poti valoarea cosului de cumparaturi. Vrei sa vinzi la cantitate.

O idee pe care sa o iei in considerare este vanzarea de martisoare engross, catre alte firme:

  • Devii, practic, furnizor pentru alte magazine, online sau offline.
  • Vinzi in cantitate mare catre institutii sau afaceri care cumpara pentru un numar mare de angajati.
  • Vinzi direct pe site, catre clientii finali, pachete a cate 10-15 sau mai multe martisoare.
  • Duci pachete de martisoare pe marketplace-urile populare.

Citeste si: Platforma Ecommerce B2B – Vezi cum vinzi online catre alte firme

6. Extinde-ti oferta pentru publicul international

Martisorul este o traditie romaneasca. Insa… nu toti cei care o sarbatoresc locuiesc in Romania. 

O mare parte a publicului tau se afla, de fapt, in afara granitelor. Asa ca poti targeta romanii din diaspora cu ofertele tale de Martisor.

Sigur, e imposibil sa faci oferte in toata lumea, dar te poti concentra pe zonele geografice unde poti livra rapid si eficient. 

De exemplu, poate gasesti o solutie de e-fulfillment in zona targetata, care se poate ocupa de procesarea comenzilor din magazinul tau.

La fel ca tot ce am spus mai sus, e o idee pentru a-ti gasi mai multi clienti profitabili si de a te diferentia pe piata. Tine cont de ea cand iti gandesti planul de afaceri si marketing.

Cum sa promovezi martisoare online

1. Fa oferte speciale pentru firme si organizatii, din timp

Sfatul meu este sa creezi bundle-uri sau sa faci oferte de tipul x+x gratis catre alte firme. Nu prea ai nimic de pierdut, daca ai stocuri suficiente. 

Dimpotriva, poti fura startul vanzarilor de martisoare si sa obtii venit pe care il poti investi in reclame si marketing, in timpul sezonului.

Cheia este sa incepi promovarea acestor oferte B2B chiar de la inceputul lui ianuarie. In aceasta perioada managerii definitiveaza bugetele alocate lunar, asa ca le poti reaminti ca in luna martie au de facut inca o achizitie, pentru care ai o oferta de neratat.

Foloseste email ads pentru a targeta persoanele de decizie din cadrul unei firme, precum si advertoriale in presa de specialitate.

Iti poti pozitiona martisoarele si ca pe un mod de diferentiere a afacerilor lor, in fata clientilor lor. 

Le pot oferi cadou celor care cumpara de la ei in lunile februarie-martie sau le pot introduce intr-un pachet de gratitudine trimis clientilor VIP.

2. Semnalizeaza cele mai populare modele pentru fiecare an

Moda se schimba de la sezon la sezon. Asa ca modelele de martisoare populare difera in fiecare an.

Odata ce ti-ai identificat produsele vedeta, dupa o analiza a trendurilor, a competitorilor si a primelor achizitii din partea clientilor Early Birds, incepe sa le semnalizezi:

  • Foloseste aplicatia Marcaje Promotionale din Gomag pentru a adauga un icon care le scoate in evidenta.
  • Creeaza compozitii vizuale cu produsele vedeta: bannere, reclame, video-uri de prezentare sau vanzare, postari social media.
  • Adauga-le in bundle-uri si pachete de tip 1+1 sau 2+1 pentru a scadea stocul altor produse, mai putin vandabile.


3. Idei de articole pe blog cand vinzi martisoare online

  • Cum alegi martisorul perfect in [an]
  • Ce reprezinta martisorul [model] (de ex., bufnita, albina, roata timpului – ce modele ai pe site)
  • Cum alegi un martisor pentru [zodie, tip de personalitate, tip de job]
  • 30 idei de martisoare pentru [an]
  • Idei de urari pentru mama de 8 martie
  • Colectie de testimoniale sau continut primit de la clienti
  • Cum se creeaza un martisor: articol pas cu pas cum ai facut un anumit model de martisor
  • Martisoare din [material]: preturi, pareri si lucruri pe care trebuie sa le stii
  • De ce sa cumperi martisoare [facute cu tehnica, din materialul X]
  • Idei de cadouri pentru ea, in luna martie
  • X idei de cadouri pentru mama de 8 Martie

Citeste si: Mega Ghid – Blogul si vanzarile online: +250 de Idei pentru blog si sfaturi pentru incepatori

4. Ce sa postezi pe Facebook, Instagram, Pinterest, YouTube, TikTok etc.

  • In primul rand, nu uita de Instagram Shopping si de Facebook Shop. Vrei sa iti etichetezi produsele in postari, astfel incat clientii sa aiba acces rapid la ele.
  • Posteaza imagini si curiozitati despre modelele de martisoare populare
  • Meme-uri despre obiceiurile si reactiile de martisor
  • Articole de pe blog
  • Video-uri pas cu pas cum se confectioneaza un anumit model de martisor
  • Story Quiz cu intrebari despre Martisor si traditii din luna martie
  • Testimoniale si continut primit de la clienti
  • Sondaje de tipul A sau B (preferi acest model sau acest model)
  • Promoveaza faptul ca ai oferte speciale pentru cumparaturile in cantitate
  • Arata cum se pregatesc comenzile si ce se intampla la birou
  • Fa un concurs cu cele mai frumoase urari de primavara – poti oferi castigatorului produse din magazin sau un pachet cu mici atentii (dulciuri, de exemplu).

postare-facebook-martisoare

Citeste si: 50+ Idei Geniale & Usor de facut pentru postari Facebook si Instagram – Social Media

5. Idei pentru fidelizarea clientilor care cumpara martisoare online

Baza clientilor care cumpara in mod repetitiv este mai pretioasa decat tot banii pe care ii investesti in achizitia de clienti noi.

Pentru ca sunt mai usor de convins sa cumpere si au deja incredere sa te recomande prietenilor si cercului lor de cunostinte. 

Asa ca, daca nu esti in primul an de vanzare martisoare, e momentul sa iti aduni baza clientilor existenti si sa incepi sa ii fidelizezi.

  • Ofera-le acces in premiera la oferta de martisoare din acest an. De exemplu, ii poti anunta prin intermediul Email Bot.
  • Permite-le sa precomande modelele favorite inainte tuturor.
  • Ofera-le atentii in plus in colete: ceva dulce, un martisor cu o valoare mai mica (dar care e de calitate), un bilet de multumire, un mini-voucher pe care sa il ofere cunoscutilor etc.
  • Cere-le constant parerea si foloseste testimonialele lor in site.
  • Invita-i sa iti trimita fotografii cu produsul tau cand e oferit cadou sau purtat si posteaza-le cu shout-out pe profilele social media.
  • Foloseste CRM Bot pentru a le aloca tag-uri in functie de frecventa sau modele cumparate.

Citeste si: Cum Te Ajuta Un Program De Fidelizare A Clientilor

6. SEO pentru martisoare: merita sa il faci?

Dupa cum stii, SEO este o tehnica de marketing care iti aduce rezultate in timp. Avand in vedere faptul ca sezonul martisoarelor e scurt, inteleg de ce apare intrebarea daca merita sa il faci sau nu.

Din punctul meu de vedere, cand faci SEO on-site, practic iti optimizezi paginile nu doar pentru cautarile din motoarele de cautare, ci mai ales pentru conversie. In principiu cautarile din Google desemneaza o intentie mai conturata decat reclamele pe Display, de exemplu.

Cand faci SEO onsite pentru martisoare, pur si simplu inseamna ca te asiguri ca ai un continut relevant pentru potentialii cumparatori, ai un URL scurt si curat, meta tag-uri completate cu cuvinte cheie reprezentative si call-to-action.

Pe de alta parte, SEO mai inseamna si link-uri catre paginile tale. 

Un numar prea mare de backlink-uri, din senin, nu e un semnal prea bun pentru Google. Dar daca faci o lansare de colectii interesante in fiecare an, se justifica sa trimiti comunicate de presa in online.

De asemenea, ai timp 2 luni inaintea sezonului sa construiesti incetul cu incetul un profil mai consistent de backlink-uri. 

Ideea e sa nu iti abandonezi site-ul dupa ce trece sezonul, pentru a reveni brusc cand incepe urmatorul sezon.

Vezi tu, datorita specificitatii produselor, personal nu recomand deschiderea unui magazin in care sa vinzi doar martisoare. 

Dar poti lansa un magazin cu bijuterii, craft sau decoratiuni prin intermediul unei oferte de martisoare, de exemplu.

Concluzia? Da, merita sa faci SEO pentru martisoare: imbunatatesti ce este in interiorul site-ului si atragi link-uri prin advertoriale, comunicate si guestpost-uri inca dinaintea sezonului.

Citeste si: Ghid SEO pentru magazine online – Afla cum iti optimizezi magazinul in 30 de zile!

7. Marseaza pe strategia PPC si aloca un buget consistent in apropierea sezonului

O buna parte a bugetului tau de marketing se va duce pe reclamele PPC. Sigur, nu esti obligat(a) sa faci de toate, sau sa ai un buget foarte mare. 

Insa ar trebuie sa ai magazinul afisat cel putin catre clientii care te-au vizitat, si catre cei care fac cautari tranzactionale pe Google.

  • Foloseste remarketing, inclusiv cu produsul vizualizat, carusel sau oferta actuala a magazinului: atat pe Google Display, cat si cu Facebook Ads.
  • Foloseste Google Shopping Ads adauga feed-ul in Merchant Center si incepe sa iti afisezi produsele cat mai sus.
  • Ruleaza reclame de awareness inaintea sezonului, apoi reclame pentru conversie in sezon.

Cauti o platforma puternica pentru magazinul tau online in care vinzi martisoare? 

Testeaza platforma Gomag! Ai 15 zile gratuit in care te vei convinge de avantajele pe care ti le oferim.