Parca ti-am ramas dator cu ceva, nu-i asa?

Luna trecuta am publicat prima parte a unui articol despre Instagram pentru eCommerce, in care ti-am aratat tot procesul prin care sa vinzi cu ajutorul acestui canal, in mod organic.

O mica paranteza:

Daca nu mai retii ce am povestit sau n-ai apucat sa citesti articolul pana acum, il poti vedea aici: Cum Sa Vinzi Pe Instagram [Partea I].

Gata? Bun, trecem mai departe.

Am promis ca iti arat cum poti face o campanie platita pe Insta, care sa iti aduca trafic, lead-uri si vanzari in magazinul online – si partea buna e ca mergem aproximativ pe aceiasi pasi ca ai strategiei organice.

Astazi iti voi arata care sunt lucrurile ce iti diferentiaza reclamele pe Instagram si cresc sansele ca oamenii sa cumpere “experienta” pe care le-o oferi.

sursa: Imgur

Pentru ca, pana la urma, cei peste 824.000 de utilizatori din Romania (conform Instagramology.ro) si cei peste 800 de milioane de utilizatori din toata lumea (conform CNBC) urmaresc alte persoane, business-uri, celebritati si asa mai departe, pentru ca prezinta un stil de viata pe care si-l doresc sau de care sunt interesati.

Ce inseamna asta?

Inseamna ca va trebui sa gasesti “formula magica” pentru tine astfel incat reclamele tale sa nu para reclame ci sa se amestece frumos cu postarile organice, nealterand experienta utilizatorilor.

Ce trebuie sa stii despre reclamele pe Instagram?

Ei bine, inainte sa faci prima reclama pe Instagram va trebui sa stii precis daca audienta pe care vrei sa o targetezi (in functie de acel avatar al clientului) sta pe acest canal.

Dupa cum ti-am spus si in prima parte a articolului, Instagram este o retea potrivita pentru o paleta foarte larga de domenii, inclusiv cele mai tehnice, deoarece focusul nu e strict pe produs sau serviciu.

Ci pe stilul de viata sau continutul estetic pe care il poti furniza legat de aceste produse / servicii.

Pentru a crea reclame pe Instagram, ai mai multe optiuni la indemana – Facebook Ads Manager, din aplicatia mobila Instagram, Power Editor, Facebook’s Marketing API sau Instagram Partners.

Eu iti recomand sa incepi treaba cu Facebook Ads Manager, lucru care ti se va parea confortabil mai ales daca ai ceva experienta cu reclamele pe Facebook. Pentru a incepe, e indicat sa iti legi contul de Instagram pentru business de cel de Facebook.

Dar nu neaparat, in cazul in care nu ai inca un cont.

Partea tare e ca folosind acest sistem, poti rula reclamele in flux si stories chiar si fara sa ai un cont de Instagram (dar apar cateva minusuri precum faptul ca nu vei putea raspunde la comentarii iar numele paginii tale nu poate fi click-uit).

Reclamele Instagram apar doar pe mobil si ai un set de dimensiuni clar pe care trebuie sa il respecti.

reclama instagram gomag

Cum sa iti faci un sales funnel pe Instagram?

Pe Instagram, la fel ca pe orice al canal de marketing, vanzarea este rareori o actiune care se intampla din prima. De aceea, e indicat sa il folosesti conform unei palnii de vanzari si, ideal, impreuna cu alte canale din intreaga strategie.

Daca esti incepator pe Instagram iti recomand sa rulezi reclamele impreuna cu Facebook Ads si, mai mult, daca vrei sa sari rapid peste partea de testare initiala, sa folosesti tipurile de continut care au facut deja performanta pe Facebook.

Incepe cu un obiectiv cat mai simplu: sa determini oamenii sa descarce ceva gratuit, sa profite de un cod de reducere sau o oferta, sa participe la un eveniment (ex. o sesiune live de interes pentru ei) etc.

Lasa ofertele de vanzare sau prezentarile de produs pentru cei care te-au vizitat deja si pentru care faci remarketing. Daca omul nu a mai interactionat cu tine, nu ii cere sa se casatoreasca din prima cu magazinul tau 🙂 .

reclama instagram iutta carusel

Odata ce ai atras oamenii in funnel, capteaza-le atentia cu mail-uri, remarketing, reclame personalizate in functie de comportamentul lor si automation. Cu strategia corecta, oamenii pe care i-ai atras cu o simpla reclama pe Instagram, se vor transforma in clienti platitori.

Cumva, am pornit articolul asta de la sfarsit. Si chiar mi-am propus sa il inchei cu palnia de vanzari insa cred ca e mai bine structurat asa, sa intelegi din start cat de important este sa aliniezi obiectivul, plasarea, audienta targetata si tipul de continut la un funnel de vanzare.

Despre obiectivul reclamei si plasarea acesteia

Obiectivul reclamei depinde in principal de… stadiul din funnel in care se afla audienta targetata.

Folosind Ads Manager, desi ai la dispozitie 11 tipuri de obiective pentru Facebook Ads, pe Instagram ai doar 8 optiuni: vizibilitatea marcii, impact, trafic, interactiuni, instalari de aplicatie, vizualizari de clip video, generare de clienti potentiali si conversii.

Totusi sunt mai mult decat suficiente pentru ceea ce ai tu nevoie.

Poti crea diferite seturi de reclame pentru fiecare stadiu al palniei de mai sus: reclame pentru primul contact (pentru ca oamenii sa inceapa sa te cunoasca si sa interactioneze), reclame care sa invite utilizatorii sa descarce un material care sa inceapa secventa de indoctrinare la brand, reclame pentru conversii etc.

Crede-ma, iti va fi foarte usor sa aliniezi obiectivul la pasul din funnel: prima coloana de obiective din Ads Manager e pentru trafic si primul contact, a doua coloana pentru lead generation / al doilea pas iar ultima coloana pentru ultimul pas / conversie.

tatratea reclama instagram

Mare atentie la audienta

Un lucru genial la reclamele pe Instagram – si care se datoreaza faptului ca le setezi din interfata celor de la Facebook – este faptul ca ai abilitatea de a targeta un grup super specific de oameni.

Pornind de la targetari simple precum locatie, varsta sau alte criterii demografice si pana la interese particulare sau chiar comportamente, setarea audientei pentru Instagram in Ads Manager e un adevarat paradis pentru orice marketer.

Mai mult, pentru a-ti creste sansele de conversie, poti folosi audientele personalizate (cu datele de contact ale lead-urilor / clientilor tai) sau audientele asemanatoare (targetezi oameni la fel ca si cei care au cumparat sau ti-au dat la un moment dat datele personale).

Folosirea optiunilor de targetare depinde, iarasi, de stadiul din funnel corespunzator cu nivelul de indoctrinare a publicului tintit la brandul tau.

reclama instagram libris audienta parinti

Citeste si: Creste Performanta Campaniilor de Remarketing pe Gomag cu HelloBar

Ce tip de continut pregatesti pentru reclama?

Pe Instagram poti folosi diferite formate de reclama, in functie de plasarea setata: in flux sau in stories.

Ei bine, in flux ai 4 formate disponibile (carusel, o singura imagine, un singur video / gif sau montaj cu pana la 10 imagini) iar in stories poti folosi fie o singura imagine, fie un singur video cu durata maxima de 15 secunde.

Bun. Formatul pe care il vei folosi depinde de materialul de lucru de care dispui.

Stiu ca majoritatea antreprenorilor nu-si mai vad capul de treaba ca sa mai conceapa si reclame pe Insta – insa exista oricand posibilitatea sa externalizezi. Si mai e o chestie.

Mesajul pe care il transmiti si felul in care o faci trebuie adaptat intotdeauna la mediul folosit. E un lucru pe care ar trebui sa ti-l notezi undeva, pentru ca te va scuti de mult timp, bani si energie pierduta.

Asadar, pe Instagram mergi pe experienta si setarea unei stari pentru publicul tau. Nu folosi imaginile de produs de la furnizor dar nu te pravali nici in cealalta extrema, organizand sedinte foto super profesionale.

Instagram e pentru pozele facute cu telefonul, cu filtre si tot felul de briz-briz-uri astfel incat rezultatul final sa fie cat se poate de estetic.

Daca esti la inceput sau pur si simplu nu vrei sa investesti un buget extraordinar in reclama pe Insta, porneste camera telefonului si dezlantuie-te.

Aminteste-ti, ce trebuie sa creezi e o imagine sau un video fain, care sa nu intrerupa experienta de navigare a utilizatorului obisnuit de Instagram ci sa il determine sa iti dea inimioara aia inainte sa isi dea seama ca postarea ta e o reclama.

In rest, sfaturile mele sunt aceleasi ca pentru Facebook: fii uman, vorbeste / scrie pe limba oamenilor, arata ce se intampla in spatele cortinei pentru a le castiga increderea, foloseste continut generat de clientii tai si nu fii un agent de vanzari de cosmar – adapteaza continutul la palnia de vanzari.

teatox reclama instagram influencer

Testarea – pana la urma, fara ea nu se poate

Personal, la SilkWeb folosim reclamele Instagram impreuna cu Facebook Ads iar cele mai performante reclame ajungand sa fie lansate si pe Insta.

Dar avem si o alta metoda de testare, pe care, la drept vorbind, o utilizam de fiecare data cand intram pe o platforma sau o audienta noua.

Testam mai multe imagini. De ce?

Pentru ca asa afli mai rapid la care dintre ele reactioneaza piata si te poti debarasa de reclamele mai putin performante, fara sa iti pui bugetul in pericol.

Dupa ce lansezi un set de reclame, lasa-le sa mearga pentru cel mult 3 zile inainte sa decizi pe care le elimini. Verifica valoarea rezultatelor raportata la costul reclamei, rata de click-through a link-ului si feedback-ul pe care il primesti in retea.

Uneori poti vedea o diferenta chiar in primele 2 zile asa ca e ok sa decizi mai rapid ce reclama ramane – dar intotdeauna monitorizeaza cele 3 metrice pe care ti le-am spus mai sus pentru a verifica performanta reclamelor.

Vezi in special tipul de reactie al utilizatorilor. Un feedback negativ in mod constant e semnalul ca esti in pericol sa iti pierzi contul si practic, cheltui resurse pretioase degeaba.

Dar, pentru ca vreau sa inchei intr-o nota pozitiva, foloseste testele cu incredere. Ele iti vor creste performanta si iti ofera siguranta ca reclamele tale pe Instagram chiar isi merita banii.

Citeste si: Top Strategii De Marketing Digital Pentru eCommerce B2B

Recunosc, nu te-am purtat pas cu pas prin procesul de creare al unei reclame pe Instagram si asta dintr-un motiv bine intemeiat: partea tehnica e extrem de usor de setat, trebuie doar sa urmezi aceiasi pasi ca ai unei reclame Facebook.

Cred cu tarie ca mai important (excluzand setarea audientei care e esentiala) este tipul de continut pe care il folosesti si felul in care iti adaptezi reclamele la experienta de pe platforma.

Si concluzia?

Nu uita ceea ce ti-am povestit in prima parte a articolului. Imbina strategia organica pe Instagram cu reclamele platite si adapteaza totul la palnia de vanzare, implicand si restul strategiilor de marketing digital.

Doar asa vei reusi sa obtii rezultate precum trafic, lead-uri si vanzari, cu un cost de achizitie mai mic.

Si nu te gandi ca in felul asta dureaza mai mult – indiferent de strategia de marketing pe care o folosesti pentru magazinul tau, oamenii trec prin anumite etape inainte de a cumpara si e mult mai simplu si mai putin costisitor sa ii targetezi tinand cont de asta.

E randul tau. Tu ce strategii folosesti pe Instagram pentru a-ti creste rezultatele magazinului online?

Urmareste activitatea noastra pe Instagram 😉

[instagram-feed]

Cosmin Daraban
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[i]
[i]
[index]
[index]