Privind social media din punct de vedere comercial, datele ne spun ca, in 2024, 42.7% dintre romani folosesc retelele de socializare pentru a evita sa piarda (vesti importante, lucruri etc.) – adica FOMO, in timp ce 37% cauta inspiratie pentru ce sa faca sau ce sa cumpere.

26.6% dintre romani folosesc social media pentru a gasi produse pe care sa le cumpere, iar 19.6% vor sa vada continut de la brandurile pe care le urmaresc.

Toate aceste date sunt preluate din cel mai recent raport DataReportal, pentru anul in curs.

Cifrele de mai sus, dar si simpla observare a ce facem fiecare dintre noi, personal, pe canalele social media, ne demonstreaza ca acestea reprezinta un mediu fantastic de promovare si branding pentru antreprenori.

O prezenta puternica pe retelele de socializare nu e doar o necesitate pentru a-ti face magazinul si produsele cunoscute, ci si o dovada de credibilitate, care ajuta la formarea unei comunitati in jurul afacerii tale si a convinge oamenii sa cumpere repetitiv.

In articolul de azi discutam pe indelete despre acest subiect 🙂 .

Ti-am pregatit 45 de ponturi si idei, de la strategii de continut la sfaturi de interactiune cu audienta, astfel incat sa ramai in pas cu tendintele si sa obtii maximum din planul tau de actiune.

Esti gata?

 

Cuprins: Cum iti gestionezi brandul in social media: 45 idei & ponturi

  1. Clarifica identitatea brandului tau
  2. Intelege audienta tinta
  3. Alege canalele potrivite
  4. Analizeaza strategia competitiei
  5. Inspira-te de la marile branduri
  6. Fa-ti o lista de obiective SMART
  7. Stabileste un calendar de continut
  8. Adapteaza continutul la fiecare platforma
  9. Fii consecvent in publicare
  10. Mizeaza pe continut video
  11. Foloseste UGC
  12. Construieste o comunitate activa
  13. Organizeaza concursuri si giveaways
  14. Foloseste hashtag-uri relevante
  15. Incurajeaza review-urile si testimonialele
  16. Adapteaza-te la tendintele actuale
  17. Foloseste reclame platite
  18. Fa actiuni de responsabilizare sociala
  19. Foloseste GIF-uri si meme-uri relevante
  20. Promoveaza evenimente speciale
  21. Posteaza la orele relevante
  22. Foloseste formatul de carusel pentru storytelling
  23. Creeaza sondaje
  24. Colaboreaza cu alte branduri
  25. Experimenteaza cu continut interactiv
  26. Promoveaza produsele in moduri creative
  27. Fa teasere pentru lansari noi
  28. Creeaza serii de continut tematic
  29. Ofera continut exclusiv pentru urmaritori
  30. Fa campanii de remarketing
  31. Prezinta scene in spatele cortinei
  32. Colaboreaza cu influenceri de nisa
  33. Ia in considerare regulile SEO
  34. Foloseste pin-uri cumparabile
  35. Implica-ti angajatii in promovare
  36. Creeaza liste de difuzare pe WhatsApp
  37. Testeaza canale noi
  38. Posteaza continut educativ
  39. Invita-ti clientii sa fie ambasadori de brand pe social media
  40. Targeteaza audienta locala
  41. Atrage atentia cu bonusuri / ceva gratuit
  42. Foloseste postari pentru a atrage lead-uri in magazin
  43. Umanizeaza comunicarea
  44. Raspunde la intrebarile clientilor
  45. Monitorizeaza evolutia magazinului in social media

1. Clarifica identitatea brandului tau

In spatele strategiei tale de promovare, indiferent de canal sau actiuni, se afla identitatea de brand.

Mesajele tale vor fi clare si vor forma o anumita perceptie in mintea utilizatorilor doar daca reusesti sa comunici unitar, aliniat la identitatea ta de brand.

Asa ca incepe de aici.

Stabileste valorile fundamentale ale afacerii tale, mesajul cheie si stilul de comunicare pe care vrei sa il adopti. 

Poate vrei sa arati ca esti un brand modern. Sau unul friendly, apropiat de comunitate. Sau vrei o comunicare sobra si profesionala.

Fiecare stil vine cu anumite tipuri de mesaje si cuvinte pe care le poti folosi. Asa ca e important sa pastrezi consistenta in toate postarile si campaniile tale, astfel incat sa creezi o imagine clara in mintea publicului tau.

2. Intelege audienta tinta

Daca vrei sa creezi continut relevant, atunci trebuie sa iti cunosti bine audienta.

Aloca timp sa studiezi publicul tinta. Vezi detalii demografice si comportamentale: varsta, interese, probleme cu care se confrunta, canale si tipuri de continut preferat, obiceiuri etc.

avatar-client-ideal

In functie de aceste informatii vei stii ce fel de continut sa creezi, cand sa postezi, unde, cum sa abordezi oamenii – intr-un mod care le va capta atentia si ii va atrage spre produsele si serviciile tale.

Citeste si: Cum te promovezi in Social Media pe baza avatarelor de client

3. Alege canalele potrivite

Nu toate platformele de social media vor functiona pentru afacerea ta. Mai mult, multe afaceri medii si mici nu isi permit financiar sa aiba o prezenta activa pe toate. 

De exemplu, Instagram si TikTok sunt perfecte daca te axezi sa oferi continut vizual, Pinterest e un canal bun de incercat daca ai un public in principal feminin, in timp ce LinkedIn merge bine pentru B2B. 

Studiaza piata si alege canalele pe care este prezenta audienta ta. Concentreaza-ti eforturile pe acestea.

4. Analizeaza strategia competitiei

Fii intotdeauna constient(a) ce fac concurentii tai pe social media, dar si din punct de vedere al campaniilor. 

Ce tip de continut functioneaza pentru ei? Ce campanii sau colaborari, cu parteneri sau influenceri, de exemplu, au avut succes? 

Analiza competitorilor te va ajuta sa identifici oportunitati de care nu stii, sa afli punctele cu potential sa te diferentieze, dar si lipsurile pe care le poti acoperi tu cu postari, campanii si oferte.

5. Inspira-te de la marile branduri

Adevarul e ca brandurile mari au resurse si echipe dedicate gestionarii social media. 

Asa ca nu strica sa le urmaresti campaniile pentru inspiratie si sa vezi cum poti adapta ideile lor reusite la specificul afacerii tale. Mai mult, poti invata din greselile lor.

Monitorizeaza regulat retailerii mari din tara, dar si de peste granite, in special pe cei care au valori similare cu ale brandului tau.

6. Fa-ti o lista de obiective SMART

Pentru a fi realist de atins, obiectivele tale pentru strategia de social media trebuie sa fie Specifice, Masurabile, Accesibile, Relevante si limitate in Timp

setare-obiective-smart

De exemplu, iti poti propune sa cresti numarul de urmaritori cu 20% in urmatoarele 3 luni. Sau sa cresti procentajul de interactiuni cu 40% in urmatoarele 6 luni.

Obiectivele SMART te vor ajuta sa iti masori progresul si sa iti ajustezi strategia in functie de evolutia rezultatelor obtinute.

7. Stabileste un calendar de continut

Calendarul de continut mentine organizarea, astfel incat sa postezi constant. 

Planifica postarile in avans, asigura-te ca acoperi evenimente importante si variaza continutul pentru a pastra audienta interesata.

Vrei un calendar de continut pentru un intreg an de zile? Il gasesti in cursul 5 Days Content Marketing Challenge, in Academia de eCommerce!


8. Adapteaza continutul la fiecare platforma

Fiecare platforma are caracteristicile si specificul sau, asa ca daca vrei sa ai maximum de rezultate, ar trebui sa iti adaptezi continutul pentru fiecare. 

De exemplu, pe Instagram, un continut vizual estetic face minuni, pe LinkedIn articolele si studiile de caz functioneaza bine, iar pe TikTok, continutul video scurt si in tendinte are cel mai mare impact.

9. Fii consecvent in publicare

Daca vrei sa ai succes pe social media, asigura-te ca ai un program regulat de publicare. Faptul ca postezi de 3 ori pe zi de Black Friday si apoi dispari pana la Pasti, nu te va ajuta deloc.

Asadar, recomandarea mea este sa incerci si sa folosesti instrumente de programare a postarilor, precum Hootsuite sau Planable, pentru a mentine consecventa fara ca timpul sa iti scape de sub control.

10. Mizeaza pe continut video

Video-urile reprezinta unul dintre cele mai consumate tipuri de continut, iar trendul nu pare sa fie in scadere nici pentru anii viitori.

Poti alege sa creezi video-uri lungi pentru YouTube sau clipuri scurte pentru TikTok, YT Shorts si Instagram Reels. 

Continutul video capteaza mai usor atentia publicului si, mai mult, poate fi refolosit inclusiv in magazin la produsele relevante, pentru a sprijini decizia de cumparare.

Citeste si: De ce video-urile tale de vanzare sunt varza (si cum sa le faci sa functioneze)

11. Foloseste UGC

UGC sau continutul generat de utilizatori iti va propulsa rezultatele pe social media, si nu numai.

Asa ca incurajeaza-ti clientii, prietenii si partenerii sa creeze continut despre magazinul tau, despre produsele pe care le-au incercat sau le-au cumparat si despre reactiile lor autentice la interactiunea cu brandul tau.

ugc-recenzii-testimoniale

Cu ajutorul UGC vei castiga mai usor increderea urmaritorilor si a viitorilor tai clienti.

12. Construieste o comunitate activa

Nu iti investi toate energia doar pentru a gandi si a face postari. Foarte importante sunt interactiunile cu urmaritorii tai.

Raspunde la comentarii, incepe discutii si creeaza un sentiment de apartenenta in jurul brandului tau. 

Grupurile de Facebook sau canalele de Telegram sunt perfecte pentru acest lucru.

13. Organizeaza concursuri si giveaways

Acestea doua sunt top tehnici daca vrei sa atragi rapid atentia si sa cresti vizibilitatea brandului tau.

Ofera premii relevante pentru publicul tau si stabileste reguli clare – dar usor de urmat – pentru participare.

Citeste si: Cum sa creezi un giveaway de succes pe Instagram

14. Foloseste hashtag-uri relevante

Hashtag-urile extind raza de actiune a postarilor tale. Foloseste hashtag-urile populare din nisa ta si nu uita sa faci unul sau mai multe # personalizate pentru brandul tau.

De exemplu, poti folosi numele brandului tau sau il poti asocia cu o anumita emotie sau concept popular.

15. Incurajeaza review-urile si testimonialele

Recenziile au o putere imensa pe canalele social media.

Insa rar apar din senin, din bunavointa clientilor. Preia controlul asupra firului narativ si incurajeaza fiecare client sa revina cu o recenzie sau un testimonial, dupa fiecare comanda.

De exemplu, poti oferi beneficii sau vouchere pentru recenzii, dar ai grija sa nu conditionezi primirea reducerii de lasarea unui review pozitiv.

16. Adapteaza-te la tendintele actuale

Ceea ce e de interes in social media evolueaza continuu, asa ca fii mereu atent(a) la noile tendinte. 

De exemplu, poate aparea un nou format de continut sau schimbari in comportamentul consumatorilor sau un subiect de discutie popular in cultura pop. 

Adapteaza-te rapid si prinde oportunitatile… chiar daca se intampla la 23:00 seara.

Citeste si: Promovare Facebook & Instagram – 10 Idei pentru strategia Social Media

17. Foloseste reclame platite

Poti rula reclame platite pe o multime de canale. 

De la Meta Ads, la TikTok Ads sau pin-uri cumparabile, daca folosesti continut atractiv si targetezi bine, iti poti creste vizibilitatea brandului in fata unui public relevant.

Experimenteaza cu diferite formate de continut pentru reclame: imagini statice, carusel, video-uri de diferite lungimi etc.

18. Fa actiuni de responsabilizare sociala

Generatiile tinere sunt mai predispuse sa acorde atentie si sa cumpere de la brandurile cu care se identifica, in special daca sustin cauze importante.

Poate aceasta este una dintre misiunile brandului tau. De exemplu, cauze legate de mediul inconjurator, sanatate, evitarea risipei alimentare sau drepturile omului. 

Creeaza campanii de responsabilizare legate de cauzele pentru care lupti si comunica autentic misiunea ta, implicand intreaga comunitate.

19. Foloseste GIF-uri si meme-uri relevante

Meme-urile si gif-urile sunt usor de distribuit si refolosit de catre audienta ta, asadar pot creste organic vizibilitatea brandului tau.

Foloseste meme-uri actuale si in trend, dar asigura-te ca se potrivesc cu vocea si valorile companiei tale. 

meme-social-media

In mod ideal, meme-urile si GIF-urile ar trebui sa fie legate de subiecte actuale sau de produsele tale, fara sa para fortate.

20. Promoveaza evenimente speciale

Lansarile de produse, aniversarile de brand sau alte evenimente declansatoare ale vanzarii, pe care le organizezi sau le co-optezi in strategia ta, sunt reale oportunitati sa generezi entuziasm si engagement pe social media. 

Creeaza campanii dedicate acestor evenimente si foloseste-te de Facebook Events, Instagram Stories sau YouTube Live pentru a le transmite in direct. 

Adauga elemente vizuale care sa anunte evenimentul si sa capteze atentia, inclusiv reduceri exclusive sau promotii valabile doar pe durata ocaziei respective.

21. Posteaza la orele relevante

Momentul ideal in care sa postezi difera pentru fiecare brand in parte si va influenta mult engagementul.

Studiaza cand este audienta ta cea mai activa si programeaza postarile pentru acele intervale orare. 

De exemplu, pe Instagram si Facebook, postarile dimineata devreme sau seara, cand utilizatorii sunt mai liberi, pot avea un impact mai mare. 

Foloseste-te de instrumente de analytics integrate in platforme pentru a vedea orele cu cea mai mare activitate si ajusteaza calendarul de postari in functie de datele personalizate ale afacerii tale.

22. Foloseste formatul de carusel pentru storytelling

Formatul de carusel pe Instagram, Facebook sau LinkedIn iti permite sa spui o poveste in mai multe imagini sau video-uri, prin intermediul unei singure postari. 

Caruselele te ajuta, de exemplu, sa explici multiple beneficii ale unui produs, sa oferi un tutorial pas cu pas sau sa prezinti povesti care inspira. 

Secretul e ca fiecare slide in sine sa fie interesant si sa incurajeze utilizatorii sa parcurga tot caruselul. 

Foloseste text clar, cat mai putin posibil, si imagini atragatoare pentru a mentine atentia.

23. Creeaza sondaje

Sondajele sunt perfecte daca vrei sa interactionezi direct cu urmaritorii si sa obtii feedback in timp real. 

Folosind Stories, Facebook sau X, poti crea sondaje interactive si sa inviti audienta sa voteze pe diverse teme. 

Sondajele iti ofera o perspectiva directa asupra preferintelor urmaritorilor tai, astfel ca iti poti ajusta mesajele si comunicarile. 

Integreaza rezultatele in strategia ta de marketing pentru a imbunatati produsele si ofertele.

24. Colaboreaza cu alte branduri

Fa parteneriate cu alte branduri care impartasesc valori similare, din nisa adiacente. De exemplu, puteti face campanii comune, giveaways sau puteti chiar lansa produse co-branded. 

Alege un partener astfel incat sa va completati reciproc si asigura-te ca mesajele campaniei sunt relevante pentru ambele audiente. 

Aceste colaborari vor crea buzz si iti pot duce brandul in fata unui val de noi urmaritori si clienti, pe care, altfel ti-ar fi mai scump sau mai greu sa ii targetezi.

25. Experimenteaza cu continut interactiv

Testeaza continutul interactiv pe canalele tale social media, cum ar fi quiz-urile, testele de personalitate sau provocarile de tip eticheteaza un prieten.

Acest tip de continut incurajeaza utilizatorii sa participe activ, iar asa cresc sansele ca postarea ta sa devina virala. 

Poti incerca formate interactive pe Instagram Stories, folosind stickerele de quiz sau polls, poti folosi meme-uri pe Facebook sau poti folosi TikTok, lansand provocari (challenges) legate de brandul tau.


26. Promoveaza produsele in moduri creative

In loc sa postezi simple poze statice cu produsele, incearca sa iti folosesti creativitatea. 

De exemplu, poti face diverse scenarii care prezinta produsul in actiune sau poti gandi povesti care arata modul in care produsul aduce beneficii in viata utilizatorilor. 

ambalare-colet-exemplu

Mai departe, poti folosi video-uri tip stop-motion, unboxing-uri sau demonstratii live pentru a atrage atentia si a schimba perspectiva asupra produselor tale.

27. Fa teasere pentru lansari noi

Creeaza suspans in jurul lansarilor de produse prin teasere. 

De exemplu, poti incepe cu imagini incomplete, video-uri scurte sau postari misterioase care anunta ca urmeaza sa lansezi ceva. 

Nu uita sa promovezi agresiv lansarea pe toate canalele.

teasing-campania-lansare

Ofera-le urmaritorilor motive sa ramana atenti, cum ar fi reduceri pentru precomenzi sau acces in premiera pentru o comunitate restransa.

28. Creeaza serii de continut tematic

Seriile tematice reprezinta un mod prin care poti oferi continut consecvent si util pe termen lung. 

De exemplu, poti avea o serie saptamanala de tipul “Recenzia de Joi” sau “Clientul saptamanii” sau lunara, cum ar fi “Produsul lunii”. 

Aceste serii creeaza un sentiment de anticipare in randul urmaritorilor.

Mai mult, vei avea cateva repere stabile in calendarul de continut pentru social media, pe care le poti completa rapid, in timp ce oferi valoare regulat.

Citeste si: 50+ Idei Geniale & Usor de facut pentru postari Facebook si Instagram – Social Media

29. Ofera continut exclusiv pentru urmaritori

Fa oferte sau creeaza continut exclusiv pentru urmaritorii tai fideli (vouchere, acces la produse noi sau continut premium). 

Acesta va stimula loialitatea si ii va face pe urmaritori sa se simta speciali.

In acelasi timp, astfel de campanii ii poate incuraja pe oameni sa imprastie vestea in cercurile lor de cunostinte – practic, iti vor extinde organic audienta.

30. Fa campanii de remarketing

Remarketingul iti permite sa ajungi la persoanele care au interactionat deja cu brandul tau, dar nu au cumparat. 

Foloseste campanii de remarketing pe platforme precum Facebook sau Instagram pentru a-i readuce pe cei interesati inapoi in magazin. 

Ele pot include oferte speciale, remindere despre produsele vizualizate sau reduceri limitate in timp.

31. Prezinta scene in spatele cortinei

Oamenii sunt intotdeauna curiosi sa vada ce se intampla si cine e „in spatele scenei” – fie ca arati procesul de productie al produselor tale sau echipa care face lucrurile sa se intample. 

Continutul de acest gen umanizeaza brandul si creeaza o legatura mai stransa cu urmaritorii tai. 

Foloseste Instagram Stories, instantanee pe Facebook si video-uri pe YouTube sau TikTok pentru a impartasi astfel de momente cu audienta brandului tau.

32. Colaboreaza cu influenceri de nisa

Micro-influencerii si influencerii de nisa pot deveni usor parteneri extraordinari pentru a creste vizibilitatea magazinului tau si a castiga increderea publicului.

De ce? Pentru ca nu au comunitati prea mari sau volatile, ci urmaritori mult mai interesati. 

Alege influenceri care se aliniaza la valorile si misiunea brandului tau si care sunt implicati in interactiunea cu comunitatea lor. 

33. Ia in considerare regulile SEO

Optimizarea pentru motoarele de cautare este utila inclusiv in social media. 

Integreaza cuvinte cheie relevante in descrierile postarilor, in hashtag-uri si chiar in numele contului, a imaginilor sau a video-ului pe care il incarci.

Asa cresti sansele ca brandul tau sa fie mai usor de descoperit in cautari. 

Platformele precum YouTube, Pinterest sau LinkedIn se comporta din ce in ce mai mult ca motoare de cautare, iar aplicarea regulilor clasice de SEO te va ajuta sa ajungi la publicul potrivit.

34. Foloseste reclame pe Pinterest

Pinterest e o platforma excelenta pentru brandurile care vand produse cu impact vizual, si in special daca ai un public predominant feminin. 

Foloseste-te de formatele de reclama disponibile pe Pinterest, de la cele video, la carusel, colectie, prezentare etc.

Optimizeaza fiecare pin de reclama cu imagini estetice si descrieri clare, pentru ca le vor face mai usor de descoperit. 

35. Implica-ti angajatii in promovare

Angajatii se pot transforma usor in cei mai autentici ambasadori ai brandului tau. 

Invita-i sa distribuie continut legat de magazin pe conturile lor de social media, si sa apara in videoclipuri sau postari oficiale. 

implicare-angajati-social-media

Incurajeaza-i sa fie activi pe retelele sociale, de exemplu, prin oferirea unei recompense sau printr-un sistem de puncte, in functie de implicarea in strategia ta.

36. Creeaza liste de difuzare pe WhatsApp

WhatsApp este a doua cea mai utilizata platforma social media in Romania si e perfecta daca vrei sa trimiti mesaje directe catre clienti, sa pastrezi o legatura apropiata cu ei.

Listele de difuzare iti permit sa trimiti simultan un mesaj catre mai multi utilizatori, si fiecare primeste mesajul ca pe unul individual.

De exemplu, poti folosi aceasta functie pentru a oferi promotii exclusive, noutati sau mesaje personalizate pentru clienti. 

Atentie, pentru a folosi listele de difuzare, oamenii trebuie sa aiba numarul tau salvat in agenda, iar limita pentru fiecare lista e de 256 de contacte.

37. Testeaza canale noi

Chiar daca nu se potrivesc toate, canalele noi de social media merita sa fie testate, daca ai ceva resurse disponibile.

Platforme precum Telegram, Twitch sau chiar comunitatile de pe Reddit iti pot oferi acces la audiente din generatii mai tinere si mai nisate. 

Dar ia in serios partea cu “testarea”. Inainte sa investesti prea multe resurse, experimenteaza cu diverse tipuri de mesaje si formate de continut si vezi cum raspunde audienta. 

Pana la urma, ai libertatea sa nu iti blochezi strategia doar in platformele mari, ci sa incerci sa fii printre primii care adopta noi platforme cu potential pe viitor.

Citeste si: Strategii de promovare a unui produs in Social Media

38. Posteaza continut educativ

Ghidurile, tutorialele sau studiile de caz ajuta la pozitionarea brandul tau ca o autoritate in domeniu. 

De exemplu, daca vinzi produse de craft, creeaza tutoriale despre idei sezonale sau tehnici de creatie. 

Aceste tipuri de postari ofera valoare informationala urmaritorilor si au potential serios sa fie distribuite mai departe.

Ce format poti folosi? 

Ce doresti si ce consuma audienta tinta: video-uri, infografice, articole detaliate pe blog, instructiuni vizuale in carusel sau colaj de poze etc.

39. Invita-ti clientii sa fie ambasadori de brand pe social media

Transforma clientii fideli in cei mai vocali promotori ai brandului tau.

De exemplu, le poti oferi vouchere exclusive sau acces la un program structurat de beneficii, si sa ii incurajezi sa impartaseasca experientele lor pe social media.

Canale cum ar fi Instagram sau TikTok sunt perfecte pentru acest tip de UGC. 

La randul tau, ofera-le recunoastere publica prin repostari sau mentionari pe conturile de business.

40. Targeteaza audienta locala

Daca ai o afacere locala, foloseste social media pentru a ajunge la comunitatea din apropiere si pentru a atrage trafic in locatie. 

Geo-targeting-ul te ajuta sa ajungi la clientii locali prin reclame platite sau postari organice, cum ar fi evenimente in magazin, promotii locale sau colaborari cu influenceri locali. 

Fiecare platforma are optiuni de targetare locala, inclusiv Facebook, Instagram si Google Ads. 

Ajunsteaza mesajele pentru a fi cat mai relevante pentru local.


41. Atrage atentia cu bonusuri / ceva gratuit

Fa oferte gratuite, ofera mostre sau reduceri exclusive pentru a capta interesul urmaritorilor tai. 

Propunerile limitate in timp, in special cele care cer o reactie rapida – de ex., primele 100 de persoane care comenteaza vor primi un cadou – vor stimula interactiunile si pot creste vizibilitatea.

42. Foloseste postari pentru a atrage lead-uri in magazin

De exemplu, poti rula o campanie de lead generation, fie prin formatele de reclama relevante, fie prin atragerea de trafic organic intr-o pagina de captare a adreselor de mail.

Poti oferi continut unic si interesant, coduri de reducere, poti implementa aceasta actiune ca regula de inscriere intr-un concurs sau giveaway etc.

43. Umanizeaza comunicarea

Posteaza poze sau video-uri cu echipa ta si foloseste tehnici de storytelling pentru a face postari cu povesti emotionante din spatele brandului. 

Umanizarea creeaza o legatura emotionala cu audienta.

Practic, vei prezenta valorile brandului prin oameni, nu doar prin produse, si cresti credibilitatea.

Oamenii cumpara de la oameni, asa ca nu iti fie teama sa ai o comunicare transparenta si sa arati latura umana a brandului tau.

44. Raspunde la intrebarile clientilor

In primul rand, asigura-te ca raspunzi rapid la intrebarile sau comentariile lasate la postarile tale. 

Foloseste functii precum Facebook Messenger sau Instagram Direct pentru a oferi asistenta clientilor.

De asemenea, pe acest principiu functioneaza foarte bine postarile pe care le creezi ca raspuns la intrebarile primite pe suport ori direct pe social media.

45. Monitorizeaza evolutia magazinului in social media

Vrei sa vezi daca strategia de social media functioneaza sau nu? 

Foloseste tool-uri precum Google Analytics, Facebook Insights, Gomag Insights sau alte instrumente de analiza pentru a urmari KPI-uri setati pentru postarile tale. 

Datele te vor ajuta sa intelegi ce tip de continut functioneaza cel mai bine si unde ar trebui sa iti schimbi strategia. 

Ajusteaza-ti planul de actiune in functie de evolutia acestor indicatori astfel incat sa ai cat mai multe sanse sa atingi obiectivele SMART setate.

Citeste si: Cum sa crestem vanzarile online prin promovare Social Media

Tu cum iti gestionezi brandul in social media?

Cu siguranta ceea ce ai citit mai sus nu sunt lucruri noi sau extravagante. 

E nevoie de implicare, consecventa si actiune pentru a ajunge la ceea ce iti doresti, iar colectia noastra de azi te va ajuta sa pastrezi un ochi pe intreaga imagine de ansamblu.

Recomandarea mea e sa salvezi articolul la favorite si sa il folosesti de fiecare data cand ai nevoie, fie pentru a testa un pont nou, fie pentru a te asigura ca nu iti scapa ceva din vedere.

De asemenea, nu uita ca ai in platforma Gomag o multime de functii ce te vor ajuta sa valorifici traficul ce vine din social media, inclusiv continutul, daca folosesti InstaApp pentru preluarea postarilor / # in magazin.

Spor la vanzari!

Cosmin Daraban