3 minute timp de citire

La fel ca in fiecare ianuarie de cativa ani, echipa GPeC impreuna cu principalii jucatori de pe piata de eCommerce din Romania au analizat cifrele si au ajuns la o concluzie:

Romanii au un apetit din ce in ce mai mare pentru cumparaturile online – valoarea acestora a depasit 3.5 miliarde de euro in 2018, o crestere de 30% fata de 2017, cand s-au inregistrat 2.8 miliarde de euro.

Daca faci calculul, asta inseamna ca, in medie, romanii au cheltuit 9.86 milioane de euro PE ZI!

3.5+ miliarde de euro e un numar si mai impresionant dat fiind faptul ca se refera strict la cumparaturile de produse fizice, excluzand serviciile, platile de facturi la utilitati, biletele de avion, vacantele, rezervarile hoteliere, biletele la evenimente sau spectacole, continutul ce poate fi descarcat etc.

eCommerce share din totalul pietei de retail in 2018 este de aproximativ 8%, o crestere consistenta fata de situatia din anii anteriori, aprox. 5.8% in 2017 si aprox. 4% in 2016.

Valoarea medie a unei tranzactii (TVA inclus) a ajuns in 2018 la 243 RON (aprox. 52 euro) pe Desktop, si 210 RON (aprox. 45 euro) pe Mobil – un device care este din ce in ce mai prezent in viata si mainile romanilor.

Prin urmare, nu e de mirare ca traficul de pe dispozitivele mobile este in crestere in 2018, ajungand la 80%, fata de 70% in 2017 sau 50% in 2016. Cu toate acestea, similar cu 2017 rata de conversie pentru magazinele online mobile friendly este de aproximativ jumatate fata de desktop.

Vezi infografic cu statistici despre piata de eCommerce din Romania in 2018

infografic cu statistici si date privind piata de eCommerce din Romania in 2018

Ajungem si la cifrele pe diferite categorii, valorile medii ale tranzactiilor (TVA inclus) fiind urmatoarele:

  • Electro-IT&C – 876 RON (aprox. 187 euro) – suma similara cu cea din 2017
  • Fashion – 222 RON (aprox. 47 euro) in 2018 vs. 275 RON in 2017
  • Home & Garden – 624 RON (aprox. 133 euro) in 2018 vs. 480 RON in 2017
  • Articole copii – 275 RON (aprox. 59 euro) in 2018 vs. 200 RON in 2017
  • Beauty – 213 RON (aprox. 45 euro)
  • Auto & Moto – 430 RON (aprox. 92 euro)
  • Pet Shop – 203 RON (aprox. 43 euro)
  • Adult – 178 RON (aprox. 38 euro)

Ponderea tranzactiilor pe diverse categorii, desktop vs. mobil arata astfel in 2018:

  • Electro-IT&C – 57.3% pe desktop vs. 42.7% pe mobil
  • Fashion – 34% pe desktop vs. 66% pe mobil
  • Home & Garden – 52.6% pe desktop vs. 47.4% pe mobil
  • Articole copii – 21.5% pe desktop vs. 78.5% pe mobil
  • Beauty – 36.8% pe desktop vs. 63.2% pe mobil
  • Auto & Moto – 51% pe desktop vs. 49% pe mobil
  • Pet Shop – 50.4% pe desktop vs. 49.6% pe mobil
  • Adult – 56% pe desktop vs. 44% pe mobil

Finalizam prima forma a articolului (urmeaza sa il actualizam curand cu alte date) cu rata de conversie medie pe diferite categorii, indiferent de device:

  • Librarii online – 2.7%
  • Home & Garden – 1.33%
  • Beauty – 1.21%
  • Fashion – 1.07%
  • Articole pentru copii – 1.05%
  • Electro-IT&C – 1.03%
  • Health – 0.77%
  • Bijuterii – 0.53%

Sursele cifrelor si estimarilor de piata din acest raport sunt (in ordine alfabetica): ARMO, 2Performant, ANCOM, eMAG, GPeC, Institutul National de Statistica, iSense Solutions, Kantar Millward Brown, NETOPIA Payments, Omniconvert.

Copyright: GPeC 2019 / Preluarea acestui infografic si/sau a informatiilor continute, este permisa doar cu mentionarea sursei GPeC.ro si link catre www.GPeC.ro.

Cosmin Daraban

CEO at Gomag
18 ani experienta online
Sunt cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Scriu din experienta despre marketing in eCommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 600 de magazine online din nise diferite.
[i]
[i]
[index]
[index]