Planul de marketing 2024 e aici! 

Asa cum te-ai obisnuit deja, la fiecare inceput de an pregatim un articol cuprinzator cu principalele evenimente ale anului.

E vital sa le stii din timp, astfel incat sa iti poti creiona propriul plan de marketing, corect si eficient, pentru magazinul tau online.

De data aceasta, am adaugat atat un calendar cu cele mai importante zile internationale de sarbatorit, precum si sfaturi punctuale de marketing pentru fiecare luna in parte.

Consulta planul de marketing mai jos si foloseste-te cu incredere de ideile notate pentru ca planul tau de marketing in 2024 sa duca la costuri mai mici pentru achizitia de trafic, vanzari profitabile si un business de succes!

Pont!

Ia-ti un ajutor in aplicarea planului de marketing – Programul 365/20!

O colectie formata dintr-un checklist cu 12 provocari a cate 30 de zile, plus trei video-uri bonus, acesta este un reper de nelipsit pentru orice antreprenor. Comanda acum, in Academia Gomag!

Cuprins Planul de marketing 2024 – Idei de promovare pentru 12 luni de zile

Planul de marketing 2024 – Calendar de promovare pentru magazinul tau online

Idei de marketing pentru Ianuarie 2024

Zile libere: 

1-2 ianuarie – Prima si a doua zi dupa Anul Nou

6 Ianuarie – Boboteaza

7 Ianuarie – Sfantul Ioan Botezatorul

24 ianuarie –  Ziua Unirii Principatelor Romane

plan-marketing-ianuarie

  • Inventariaza-ti stocul si stabileste ce faci cu paginile produselor pe care nu le mai vinzi / unde lichidezi stocul (de preferat, redirect 301 catre produse similare)
  • Incepe anul cu un audit – poti folosi sabloanele Gomag, pe care le-ai adunat de-a lungul timpului. Concentreaza-te pe fluxul de comanda in magazin, uita-te in Analytics si analizeaza-ti continutul.
  • Stabileste bugetul lunar aproximativ – tine cont de ceea ce citesti in articol si de datele din campaniile de anul trecut. Asigura-te ca vei investi mai mult in perioadele in care produsele tale se vand mai bine (in functie de sezonalitate).
  • Fa remarketing pe cookie-urile din decembrie – recupereaza cosurile abandonate si fa o lichidare de stoc pentru produsele de anul trecut.
  • Inventariaza-ti stocul si stabileste ce ramane / ce dispare.

  • Cand e aniversarea magazinului tau? – incercuieste cu rosu in calendar data de infiintare a magazinului si asigura-te ca faci tam-tam inainte si in ziua respectiva. De exemplu, poti oferi produse speciale, cadouri la fiecare comanda. Practic, transformi aniversarea intr-un al doilea Black Friday pentru magazinul tau.
  • Vrei sa aduci produse noi in magazin? – e momentul potrivit. Incepe campania de teasing si prelansare de acum.
  • Pregateste campania de Valentine’s Day de la mijlocul lui ianuarie, pentru a fi gata sa o publici in orice moment (bannere, landing page, reclame Facebook, Google Display Ads, newslettere, advertoriale, articole pe blog (ex. cu idei de cadouri], postari Social Media [inclusiv o campanie tare pe Instagram & story], remarketing segmentat),
  • Fa-ti calendarul de continut pentru cel putin primele 3 luni din 2024 (articole pe blog, ghiduri pentru lead gen, orientativ postari Social Media, newslettere – de exemplu, daca ai campanii prin rotatie in fiecare luna [transport gratuit, reducere x%, 1+1, cadou, extra puncte de fidelitate etc.).

planner-luna-ianuarie

Citeste si: Mega Ghid – Blogul si vanzarile online: +250 de Idei pentru blog si sfaturi pentru incepatori

Idei de marketing pentru Februarie 2024

plan-marketing-februarie

  • Sustine campanii constante de lead generation in primele 2-3 luni ale lui 2024 – cere adresa de email la schimb pentru un cod de reducere, un cadou, un ghid scris etc. E recomandat sa ai si o campanie evergreen (un pop-up la scroll pentru abonarea la newsletter pentru 10-15% reducere la prima comanda).
  • Ruleaza campania principala din februarie – teoretic, ai ales in ianuarie daca te concentrezi pe 14 sau 24 februarie (majoritatea aleg 14). Inainte de data aleasa, vei rula reclame, vei trimite email-uri si vei face postari cu beneficiul pe care il castiga oamenii cand cumpara de la tine.
  • Ruleaza si o campanie secundara, in data pe care NU ai ales-o pentru campania principala. Diferenta e ca, practic, nu vei face la fel de multa galagie ca in prima campanie.
  • Poti organiza un concurs pentru a mentine audienta atenta – de exemplu, scopul acestuia poate fi acela de a obtine continut generat de utilizatori (mai ales daca vinzi produse care pot fi considerate cadou) – “cum ii spui te iubesc” sau “cui ii spui te iubesc”. Sau “care este cel mai tare cadou din magazin?”- si in functie de raspunsuri iti dai seama care sunt produsele tale vedeta.
  • Nu uita de strategia de continut – foloseste blogul din Gomag pentru a posta idei de cumparaturi in februarie, sau ultimele noutati despre firma / campania de marketing pe care o organizezi.

planner-luna-februarie

Citeste si: Campanii Valentine’s Day pe Gomag: dragostea trece prin marketing

Idei de marketing pentru Martie 2024

plan-marketing-martie

  • Testeaza un tip de continut pe care nu l-ai mai folosit – video, carusel, infografic, challenge, story, checklist etc. Incearca un lucru nou si vezi cum functioneaza pentru tine.
  • Prezinta idei pentru Ziua Femeii – si nu uita sa faci o campanie daca produsele tale se preteaza sa fie oferite cadou – bijuterii, cadouri, fashion, librarie, produse personalizate, restaurant etc. (incepi campania din februarie).
  • Mareste bugetele de marketing inainte de perioadele de salariu. 
  • Fa o analiza a ce s-a intamplat in primele 3 luni – e vital sa vezi ce ai reusit sa obtii pana acum (mai ales daca vinzi produse evergreen) sau cum decurge procesul de organizare (daca sezonul tau de-abia acum urmeaza).
  • Da drumul campaniei de Paste [inainte de sfarsitul lunii] la fel, cu bannere, landing page, reclame Facebook (in functie de stadiul traficului in funnel), Google Search & Display Ads, newslettere, advertoriale, articole pe blog [ex. cu idei de cadouri], postari Social Media [inclusiv pe Instagram & story], remarketing pe cosurile abandonate de la inceputul anului etc.
  • Organizeaza o campanie CSR (pentru o perioada limitata sau evergreen) – primavara este sezonul noilor inceputuri. Asa ca alege o cauza la care tii si implica-ti clientii – poti dona un procent sau o suma fixa din fiecare comanda facuta in site, poti face voluntariat alaturi de echipa ta etc.

planner-luna-martie

Idei de marketing pentru Aprilie 2024

plan-marketing-aprilie

  • Daca nu vrei sa faci o farsa, poti fi traditional cu o campanie standard “chiar nu e gluma, am redus preturile”. 
  • Creeaza un landing page sau un articol pe blog, pe post de ghid care sprijina campania de primavara – idei pentru masa de Pasti, idei de decor si aranjamente pentru Paste, idei pentru gradina si terasa, sfaturi pentru curatenia de primavara, idei de activitati cu copiii etc.
  • Organizeaza o provocare pentru comunitatea ta, pentru o perioada limitata (pe email, pe retelele social media, story, WhatsApp etc.) – trimiti sau postezi in fiecare zi un cod de reducere surpriza de la iepuras, marcaje promotionale festive in site etc. – in stilul calendarului de advent, inainte de Craciun.
  • Cere feedback de la clientii si urmaritorii tai – intreaba-i ce planuri au, cere-le idei pentru Paste, invita-i sa completeze o fraza etc. Nu uita ca profilele tale SM au cel mai important rol de a-ti mentine clientii atenti la ceea ce le spui, si concentreaza-te pe urmaritori reactivi – nu pasivi. 

planner-luna-aprilie

Citeste si: Vrei o campanie de Paste in magazinul tau online?

Idei de marketing pentru Mai 2024

Zile libere: 

1 mai – Ziua Muncii

3 – 6 mai — Pastele ortodox 2024

plan-marketing-mai

  • Organizeaza un concurs in legatura cu oricare dintre zilele internationale sarbatorite in aceasta luna se potriveste: ziua mamei, ziua tatalui (ex. care e cel mai bun sfat pe care l-ai primit de la tatal tau?), ziua familiei, Pastele etc. Poate fi un concurs in forma: cupon / cod de voucher, concurs cu fotografii, concurs cu filmulete, quiz, completeaza cu…, lasa comentariu sau, mai bine, trimite-ne un scurt text prin mesaj, sondaj, giveaway etc.
  • Organizeaza o campanie de weekend, mai ales daca nu ai mai facut asta pana acum – vei trimite newslettere in fiecare dintre cele 3 zile si vei rula reclame (vezi cum functioneaza remarketing pentru tine).
  • Invita un expert din nisa ta si faceti un live impreuna sau un interviu scris – poate fi un influencer sau cineva care e specializat in industria ta. Prin aceasta actiune lucrezi putin la branding – increderea pe care o au oamenii in expertul respectiv se va extinde si asupra business-ului tau.
  • Poti face un targ online de cumparaturi cu produse de primavara-vara – practic, poate fi targul tau (ca o campanie mai speciala de marketing) sau poti participa la un astfel de eveniment organizat de altii.
  • Fa o campanie de promovare intensiva daca vinzi produse pentru copii – urmeaza 1 iunie.

planner-luna-mai

Idei de marketing pentru Iunie 2024

Zile libere: 

1 iunie – Ziua Copilului

23 iunie (duminica) – Rusalii

24 iunie (luni) — A doua zi de Rusalii

plan-marketing-iunie

  • Organizeaza un concurs in legatura cu zilele internationale din aceasta luna – Ziua copilului, Ziua gogosilor, Ziua donatorilor de sange, Ziua Internationala a Iei, ziua pescarului sau a aparatelor foto etc. Poate fi un concurs pentru generarea de continut (comentarii, poze, video-uri) sau postare + invitatie sa comenteze cu informatiile lor.
  • Posteaza continut pentru vara – pe blog, pe retelele social media: sfaturi pentru sezonul estival, idei de activitati, sfaturi pentru sanatate / ingrijirea pielii etc.
  • Organizeaza campanii punctuale la final de an scolar / universitar – chiar daca vorbim de scoala si cursuri online, multe familii vor sarbatori absolvirea si vor cauta materiale de orientare in cariera pentru cei tineri.
  • Promoveaza in special produsele outdoor din oferta ta – foloseste marcajele promotionale pentru a semnaliza respectivele produse, aduna-le intr-un landing page si promoveaza-le intensiv. Pentru ca oamenii isi vor dori sa iasa si sa faca activitati afara.
  • Ruleaza o campanie de weekend – poate fi chiar in perioada Rusaliilor – le reamintesti ca au un weekend prelungit.

planner-luna-iunie

Citeste si: 30 de idei de marketing bune pe timp de vara – si nu numai [Partea I]

Idei de marketing pentru Iulie 2024

plan-marketing-iulie

  • Incepe pregatirea campaniilor pentru festivaluri si evenimente in aer liber: Electric Castle, Untold, Neversea, Summel Well, alte festivaluri locale etc., mai ales daca produsele tale sunt relevante in acest context: fashion, accesorii, make-up, cosmetice, gadget-uri, echipamente outdoor, consumabile etc. Targeteaza diferit in functie de varsta, sex, locatie.
  • Investeste in formarea unei comunitati – poate fi un grup de Facebook, WhatsApp, abonatii la newsletter etc.
  • Organizeaza o campanie speciala pentru comunitate – reducerile sau beneficiile oferite vor putea fi accesate doar de catre cei din comunitate. Totusi, nu uita sa iti promovezi campania si in fata celorlalti, sa le arati ce au de castigat daca vin alaturi de tine.
  • Pregateste-ti materialele pentru cand va luati concediu – cand ai un magazin mic si te ocupi doar tu (sau + o persoana) de comenzi, e posibil ca nu ramane nimeni sa se ocupe de procesarea comenzilor. In acest caz, pregatiti un banner + hellobar in care anuntati ca sunteti in concediu (poti sa lasi si un cod de reducere valabil in perioada respectiva). Dupa exemplul Cum iti pregatesti magazinul Gomag pentru concediu [Video].
  • Ofera continut de ajutor pentru cei care pleaca in concedii – ce sa viziteze, cum sa isi organizeze bagajul, sfaturi de siguranta etc. (in functie de nisa ta).

planner-luna-iulie

Citeste si: 30 de idei de marketing bune pe timp de vara – si nu numai [Partea II]

Idei de marketing pentru August 2024

Zile libere: 

15 august – Adormirea Maicii Domnului

plan-marketing-august

  • Leaga-ti campaniile de concedii – in newslettere, postari, articole pe blog publica un continut 80% informational legat de aceasta perioada.
  • Incepe sa rulezi campanii Back-to-School / Back-to-Work – poate fi o campanie de o luna sau poti crea mini-campanii in campania mare, cu diverse moduri de abordare, in fiecare saptamana (de ex., Provocarea “Suna clopotelul” – timp de 7 zile oferi cate un beneficiu valabil 24 de h).
  • Reaminteste-le urmaritorilor tai cele mai bune motive pentru care sa cumpere de la tine
  • Organizeaza un mystery box – dintre toate comenzile intr-o anumita perioada, vei adauga un pachet de produse surpriza pentru unul dintre clienti.
  • Creeaza continut de ajutor – checklist-uri cu ce sa nu uite / To Do list, mituri pe care sa nu le mai creada, x sfaturi pentru toamna etc. Posteaza articole pe blog si promoveaza-le pe email, Social Media etc.
  • Prezinta noutatile toamnei – poti lansa acum un produs nou, poti vorbi despre ce iti propui sa faci toamna asta in business etc.

planner-luna-august

Citeste si: 7 Idei fresh pentru campania ta Back to School

Idei de marketing pentru Septembrie 2024

plan-marketing-septembrie

  • Vinde pachete de produse – dupa concedii si vacante, bugetele cumparatorilor nu mai sunt la fel de sanatoase. In aceasta perioada creste-ti valoarea cosurilor de cumparaturi cu pachete si oferte accesibile ca pret.
  • Incepe campania de toamna, creeaza un landing page dedicat acestui sezon si afiseaza-l vizibil in meniu, dar si printr-un banner pe homepage. Pregateste annere, landing page, regulile de reducere in Gomag, reclame Facebook (in functie de stadiul traficului in funnel), Google Search & Display Ads & Shopping Ads, newslettere, advertoriale, articole pe blog [ex. cu idei de cadouri], postari Social Media [inclusiv pe Instagram & story], remarketing.
  • Creeaza o galerie foto cu selectia produselor de toamna – continui campania de toamna.
  • Reaminteste-le oamenilor de beneficiile abonarii la newsletter – practic, stimulezi adunarea de lead-uri si le incalzesti pentru Black Friday.
  • Fa o campanie de o zi | recomandat cand ai audienta mare – alege o zi (eventual mai la inceputul saptamanii, ca sa apuci sa procesezi comenzile) si ofera un beneficiu valabil 24 h: transport gratuit, cod de reducere, cadou la fiecare comanda etc.
  • Verifica-ti stocurile si stabileste ce ai nevoie pentru Black Friday – comanda din timp stocuri si gandeste-ti planul pentru ce vei face anul acesta.

planner-luna-septembrie

Citeste si: Ghid complet de Black Friday: Cum sa castigi clienti pe viata

Idei de marketing pentru Octombrie 2024

plan-marketing-octombrie

  • Creeaza o campanie specifica pentru nisa ta – sau poti rula o provocare de 5-30 de zile cu comunicari diferite in fiecare zi.
  • Pregateste o mini-campanie de Halloween (sau daca esti pe o nisa cum ar fi make-up, masti, costume etc. profita de aceasta perioada cu o campanie puternica).
  • Organizeaza un concurs legat de toamna sau Halloween, fa o postare cu un dovleac in care ai sculptat logo-ul tau.
  • Incepe sa pregatesti materialele de marketing pentru Black Friday – landing page, newslettere, calendarul de postari, creativele pentru reclame, hellobar.

planner-luna-octombrie

Citeste si: Cum sa vinzi online: Ghid de marketing si vanzare online + Checklist-uri

Idei de marketing pentru Noiembrie 2024

Zile libere: 

30 noiembrie – Sfantul Andrei

plan-marketing-noiembrie

  • Verifica la sange paginile cu informatii importante – politica de retur, politica de confidentialitate, cum cumpar, cum platesc, programul de fidelizare. Ai grija sa fie totul pus la punct.
  • Pregateste de la inceputul lunii o campanie de teasing pentru a aduna adresele de email ale celor interesati sa cumpere de la tine de Black Friday.
  • Gestioneaza ziua de Black Friday – va trebui sa fii atent la fluxul de comenzi, sa incepi pregatirea coletelor din momentul in care ai comenzile confirmate si sa raspunzi cat mai rapid daca oamenii te suna / iti trimit email-uri / mesaje pe chat.
  • Ruleaza o campanie exclusiva pentru comunitate / clienti fideli – inainte de data oficiala de Black Friday.
  • Fa remarketing pe toate cookie-urile adunate pe parcursul anului.
  • Trimite multiple newslettere – si nu uita sa trimiti remindere inainte de finalul zilei / perioadei de reduceri.
  • Posteaza o lista a celor mai cumparate produse pana la jumatatea zilei / perioadei de reduceri – asa impulsionezi alegerea lor de catre clientii nehotarati.

planner-luna-noiembrie

Idei de marketing pentru Decembrie 2024

Zile libere: 

1 decembrie – Ziua Nationala a Romaniei

25 decembrie – Craciunul

26 decembrie – A doua zi de Craciun

plan-marketing-decembrie

  • Orice poate fi un cadou, pentru persoana potrivita – ruleaza reclame agresiv si trimite newslettere cu idei de cadouri pentru diverse tipuri de persoane (cadou pentru sotie / sot, cadou pentru parinti, cadouri pentru pasionatii de [insert here something].
  • Fa o retrospectiva si aminteste-le clientilor ce ai facut in 2024.
  • Creste bugetele pentru campanii in luna decembrie.
  • Pregateste listele de remarketing pentru ianuarie.
  • Poti trimite selectii de produse si cadouri in functie de un calendar de advent – produsul zilei, reducerea zilei, cadoul zilei.
  • Poti face o tombola sau o invitatie fara premiu pentru clientii existenti cu ajutorul careia sa calculezi NPS-ul. 

planner-luna-decembrie

Citeste si: Cum promovezi si cum vinzi decoratiuni, ornamente si articole de Craciun

Desigur, foloseste planul de marketing adaptat la business-ul tau.

Creste bugetul in timpul sezonului tau de varf si inainte de perioadele de salarii, si stimuleaza perioadele mai sarace cu campanii creative – iar daca nu ai atunci un volum ridicat de vanzari, foloseste timpul respectiv pentru a-ti imbunatati site-ul si strategia.

Construieste continut si sustinere pentru clientii tai, astfel incat sa fii memorabil si atragator, atat in partea de sus, cat si in cea de mijloc si cea de jos a palniei. 

Pentru ca, nu uitam, clientii nostri au un traseu mai intortocheat spre cumparare, si nu fiecare actiune de marketing va duce direct la vanzare.

Pont! Salveaza articolul la favorite. Asa te poti intoarce la el de fiecare data cand simti ca inspiratia scade.

PS. Marketing-ul nu e totul. Ai grija la experienta pe care o oferi in site si in perioada post comanda.

De aceea, ai nevoie de o platforma eCommerce puternica, care iti ofera stabilitate si toate instrumentele de care ai nevoie pentru vanzari in forta. Alege Gomag!

Cosmin Daraban