Dupa o mica pauza in care am lasat deschisa scena blogului Gomag pentru antreprenoarele care vand cu succes pe platforma, am revenit cu o noua runda de functionalitati si update-uri.
Lista actualizarilor pe care le poti folosi de acum inainte este destul de stufoasa, asa ca hai sa intram direct in subiect.
Am facut update-uri pentru feed-uri, dar si pentru cateva dintre aplicatii, plus o integrare cu un nou instrument pe care il poti folosi pentru a-ti usura munca si a vinde mai mult.
Cuprins: Update feed-uri, integrare Klaviyo, actualizari SmartBill si alte noutati Gomag
- Update in feed-ul pentru Okazii
- Afisarea sau ascunderea icon-urilor de trust
- Update in feed-ul pentru Compari
- Poti exporta informatiile din ultimele 12 luni de la Alerta Stoc
- Optiuni noi pentru setarea regulilor de marketing si reducere
- Afisare produse cross-sell si upsell in pagina thank you
- Selectare interval / excludere data pentru stabilirea termenelor de livrare
- Optiune noua in modulul Puncte de fidelitate
- Integrare Klaviyo
- Sablon nou de email pentru Recuperare plata
- Variabile si noutati in aplicatia Cere un review
- Update-uri in aplicatia SmartBill
1. Update in feed-ul pentru Okazii
Pentru clientii nostri care isi listeaza produsele pe Okazii, in cadrul feed-ului a aparut un nou camp: Optiuni plata.
Aici precizezi daca produsele se pot plati sau nu, pe baza unui atribut, astfel:
Valori acceptate: ramburs=0 – produsul nu se poate plati ramburs; ramburs=1 – produsul se poate plati ramburs
Daca se lasa necompletat, nu se trimite nicio optiune pentru plata (default).
Pentru tine, ca vanzator, Okazii este un canal extra in care sa iti prezinti produsele si sa le vinzi direct catre publicul interesat. Practic, reprezinta un mod prin care sa aduci vanzari in plus pentru afacerea ta.
Prin intermediul feed-ului Gomag pentru Okazii iti este mult mai usor sa faci listarea produselor, care se vor actualiza automat, spre deosebire de situatia in care adaugi fiecare produs pe rand, manual.
2. Afisarea sau ascunderea icon-urilor de trust
In modulul de editare a paginii de produs ai acum optiunea de a afisa sau nu icon-urile de trust.
Pana recent, acestea se afisau implicit si nu aveai posibilitatea sa le ascunzi, nu facand tu setarile. Optiunea respectiva e implicit bifata, dar poti edita pagina si sa o modifici cum doresti.
Practic, recomandarea noastra este sa lasi setarea implicita, deoarece icon-urile de trust au rolul lor: sprijina decizia de cumparare si transmit principalii diferentiatori ai afacerii tale catre clienti.
Insa suntem constienti ca exista momente sau tipuri de design in care vrei sa le ascunzi, conform strategiei tale de business sau promovare.
Ei, pentru aceste cazuri, de acum inainte iti poti seta afisarea icon-urilor de trust sa fie vizibile sau nu, fara sa mai trebuiasca sa ne contactezi, rapid si usor.
3. Update in feed-ul pentru Compari
In feed-ul pentru Compari s-a adaugat optiunea de a exclude sau nu din feed produsele fara greutate.
De exemplu, daca ai produse adiacente anumitor produse incluse in feed, fara atribut de greutate (cursuri, de exemplu), poti stabili automat ca acestea sa fie excluse din feed, pentru ca informatiile transmise spre Compari sa fie corecte.
De ce sa iti listezi produsele si pe Compari, prin intermediul feed-ului Gomag?
Compari este un site popular pentru audienta romaneasca si ofera optiuni la indemana de comparare a ofertelor din diverse magazine online, dupa atribute precum pret, modele sau alte caracteristici.
Ajuta clientii sa ia o decizie informata, de care sa fie siguri si pe care sa nu o regrete.
Multa lume il foloseste in acest scop, asa ca ar fi pacat sa nu fi prezent acolo. Pune-ti produsele si ofertele la indemana clientilor, in modul in care ei prefera sa caute si sa cumpere online.
Citeste si: Cati bani poti sa castigi cu un magazin online [Video]
4. Poti exporta informatiile din ultimele 12 luni de la Alerta Stoc
Daca ai activata in magazin optiunea Alerta Stoc, stii ca e o aplicatie utila pentru a recupera interesul clientilor, precum si pentru a face comunicari personalizate, cu impact puternic asupra deciziei de cumparare.
Cand clientii cer sa fie notificati in momentul in care ai din nou produsul dorit in stoc, tu poti sa le trimiti automat un email sau un mesaj – ii motivezi sa cumpere produsul respectiv, din magazinul tau.
Indiferent in ce scop doresti sa preiei informatiile legate de alertele pentru stoc (in limitele GDPR), acum ai in platforma posibilitatea de a le exporta incepand de la ultimele 12 luni.
Practic, ai o fereastra mai mare de informatii. Poti corela informatiile pentru a identifica un tipar comportamental al clientilor, le poti folosi pentru a lua decizii de business informate, pentru a trimite notificari catre clientii respectivi sau pentru a pregati o noua campanie, astfel incat sa ai 100% vanzari.
5. Optiuni noi pentru setarea regulilor de marketing si reducere
Ai acum 3 optiuni noi in setarea regulilor de reducere – legate de conditiile pe baza carora platforma face anumite lucruri sau comunica intr-un anumit fel, in mod automat, dupa cum le-ai stabilit.
#1. Poti aplica reguli de reducere care se vor activa daca produsul are pret redus.
De exemplu, aceasta reducere poate fi atractiva pentru clientii amatori de discount-uri si ii va motiva sa ia decizia mai repede.
#2. Ai o noua optiune pentru regulile de marketing: Cod de grupa.
Iti este super utila cand vrei sa faci o reducere de pret doar pentru produsele care au versiuni, asadar au implicit un cod de grupa.
Pur si simplu selectezi codul de grupa dorit, fie ca vrei ca reducerea sa se aplice pentru aceste produse sau dimpotriva, vrei sa le excluzi de la aplicarea reducerii.
Aici depinde de strategia ta de promotii si de tipul uzual de produse din site.
#3. Ai posibilitatea de a crea reguli de marketing in functie de valabilitatea (intervalul Activ) produsului / variantei in magazin.
De exemplu, daca vrei o perioada de promotii limitata pentru ca produsele sunt valabile in site doar pentru un anumit interval de timp, acum poti selecta o astfel de conditie.
Poti afisa reduceri doar pentru produsele care expira in X timp, iar acestea vor disparea automat in momentul in care conditia nu mai este indeplinita.
6. Afisare produse cross-sell si upsell in pagina thank you
Vrei sa stimulezi o noua comanda imediat ce prima a fost finalizata? In acest moment, clientul inca este pe buying mode, asa ca ai sanse mari sa il convingi sa isi completeze comanda, sa cumpere mai multe produse, care sa ii fie trimise deodata.
Cum il poti determina sa faca asta?
Bucura-te de noua optiune din Gomag: in thank you page, imediat ce clientul finalizeaza comanda, i se afiseaza recomandari cross-sell si up-sell, daca in cos exista cel putin un produs care are adaugate aceste sectiuni. In caz contrar nu se afiseaza nimic.
Ce ai tu de facut? Pur si simplu, sa te asiguri ca produsele din site-ul tau au tab-urile de cross-sell si upsell completate cu cel putin o optiune. Platforma face afisarea in mod automat, pe baza lor.
Citeste si: 365 de idei pentru afaceri mici si medii [marketing & vanzari]
7. Selectare interval / excludere data pentru stabilirea termenelor de livrare
In Setarile Generale ale platformei gasesti acum optiuni avansate de stabilire a intervalelor de livrare, pentru a transmite informatii cat mai exacte si mai transparente clientilor.
Practic, acum poti sa excluzi o anumita zi sau o anumita data de livrare, si poti selecta anumite intervale de timp in zilele in care se face livrarea pentru magazinul tau online.
De exemplu, daca ai zile libere pentru tine si angajatii tai, le adaugi aici si vor fi excluse automat in momentul in care se calculeaza intervalul de livrare. Sau daca faci tu livrarea in anumite zile, prin flota proprie de masini, de exemplu, poti seta acest lucru pentru a fi afisat corect in magazin.
Pe baza setarilor tale, indiferent cu ce curier lucrezi sau in ce combinatie de intervale de timp fac livrarile, platforma va afisa automat un termen de livrare calculat corect, astfel incat clientii sa aiba toate datele de care au nevoie la indemana, pentru a lua decizia de cumparare si pentru a-si seta asteptarile corecte.
Profit de ocazie sa te anunt ca s-a facut si o reorganizare a tab-urilor din Setari > General. Tab-ul General este acum impartit in mai multe sectiuni: General, Clienti, Comanda, Produse, Facturare, Contact, Harta, Social Media, Robots.txt.
8. Optiune noua in modulul Puncte de fidelitate
La configurarea aplicatiei Puncte de fidelitate s-a adaugat o noua optiune: Procentul discount-ului care se poate aplica pe comanda. Cu alte cuvinte, aici stabilesti procentul maxim aplicabil la o comanda, indiferent cate puncte de fidelitate are clientul in cont.
Implicit in platforma acesta are valoarea de 100%. Asadar, daca un client are suficiente puncte de fidelitate, poate face o comanda cu factura 0.
In schimb, daca tu nu vrei asta – vrei, de exemplu, sa aiba o reducere de un numit procent – aici poti stabili valoarea discount-ului dorit. Oricate puncte de fidelitate ar avea clientul, nu le poate aplica mai mult de valoarea decisa de tine.
Practic, e o modalitate de a te asigura ca nu ai comenzi cu factura 0, datorita folosirii punctelor de fidelitate acumulate de clienti.
De asemenea, acum poti sa stabilesti catre ce grup de clienti vrei sa aloci punctele de fidelitate. E o modalitate interesanta de diferentiere pentru magazinul tau si de atragere a clientilor.
Citeste si: Principalele strategii de fidelizare a clientilor in eCommerce
9. Integrare Klaviyo
Klaviyo este o platforma de marketing care inglobeaza multiple instrumente de promovare intr-unul singur, cu accent pe email si SMS marketing.
Klaviyo te ajuta sa obtii lead-uri calificate, sa comunici mai usor si mai bine cu clientii tai si sa iti consolidezi brandul in fata audientei.
Practic, poti trimite email-uri automate pentru intampinarea clientilor in comunitatea magazinului, recuperarea cosurilor abandonate, newslettere si urmarirea comenzilor.
Tool-ul detine un sistem simplu de creare a email-urilor, cu template-uri personalizabile sau materiale pe care le poti crea de la 0.
Un atu important este partea de segmentare a abonatilor, astfel ca le poti comunica mesaje si oferte diferite, relevante in functie de caracteristicile lor.
Acestea au cel mai mare impact si iti aduc cea mai buna rata de conversie.
Cum sa folosesti Klaviyo cu magazinul tau online pe Gomag?
Pentru a realiza integrarea, tot ce trebuie sa faci e sa completezi campurile afisate la activarea Klaviyo in Gomag Apps:
Setari Generale Kalviyo
- Cheia API Publica Klaviyo – o copiezi din contul tau Klaviyo
- Cheia API Privata Klaviyo – o gasesti in contul tau Klaviyo
Setari Newsletter Klaviyo
- Activare Servicii Newsletter Klaviyo – daca folosesti tool-ul pentru trimiterea newsletterelor, activeaza aceasta optiune si selecteaza listele de abonati catre care se vor trimite mail-urile.
- Clientul primeste email de confirmare – daca vrei sa se trimita un email automat din partea Klaviyo pentru a confirma inregistrarea.
- Selecteaza lista de abonati – alege lista in care vor fi salvati abonatii la newsletter.
Apoi salveaza setarile si gata, magazinul tau e legat de contul tau Klaviyo.
Citeste si: 12 tipuri de email pe care ar trebui sa le trimiti clientilor
10. Sablon nou de email pentru Recuperare plata
Tot legat de email-uri, dar de aceasta data referitor la sabloanele existente in platforma, am pregatit unul nou, gata pentru tine.
Acum gasesti in sectiunea Continut > Email, un sablon de email precompletat pe care sa il trimiti cand ai Plata esuata.
Se pot intampla diverse lucruri care genereaza aceasta situatie: clientii nu finalizeaza plata, poate intampina o eroare sau poate nu au suficienti bani pe cardul respectiv.
Platforma le trimite automat mail-ul in momentul in care este identificata plata esuata si le reaminteste sa o finalizeze, astfel incat produsele dorite sa li se poata livra.
11. Variabile si noutati in aplicatia Cere un review
Pentru aplicatia Cere un review s-a adaugat optiunea de a include toate produsele din comanda, precum si noi variabile care se pot configura in sablonul de mail.
E vorba de aplicatia Review-uri Automate din Gomag, ce trimite automat un email catre client, in intervalul de timp stabilit de tine, dupa comanda. Il invita sa lase un review, pentru unul dintre produse sau, acum, pentru toate.
In general, rar se intampla sa primesti review-uri de la clienti, din proprie initiativa. Dar tu poti schimba procentul, prin simplul fapt ca le ceri un review.
In acest mail, de exemplu, poti adauga un cod de voucher care, atentie, nu este conditionat de lasarea unui review, dar functioneaza ca un stimulent.
Citeste si: Invata sa generezi testimoniale puternice – Obtine recenzii de la clientii tai
12. Update-uri in aplicatia SmartBill
Recent am realizat si cateva actualizari pentru aplicatia SmartBill, astfel incat integrarea sa functioneze si mai bine pentru diverse necesitati ale magazinelor Gomag.
#1. Genereaza automat factura storno – atunci cand comanda ajunge in statusul “Returnata”, se va genera automat o factura storno, in cazul in care are o factura fiscala generata.
#2. Rezervare stoc – atunci cand se citeste stocul din SmartBill, din valoarea stocului primita, se scad comenzile din ultimele 7 zile care nu au fost facturate.
#3. Generare link de plata pe factura: DA/NU – la emiterea documentului este posibila generarea unui link de plata pentru platile realizate cu card online. Acest link este returnat pe raspuns daca emiterea se face cu succes.
Ai nevoie, in prealabil, de anumite configurari in contul SmartBill.
Citeste si: Integrare easySales, update Retargeting si FGO si alte noutati Gomag
Acestea au fost noutatile de luna aceasta pe Gomag. Consulta-le si decide pe care le vei folosi pentru a-ti simplifica munca in platforma. Pentru ca sigur te ajuta!
Pana data viitoare, stai cu ochii pe noi; lucram la noi functionalitati si pregatim, in acelasi timp, cursuri si materiale extraordinare pentru clienti si pentru intreaga comunitate.
PS. Vrei sa vinzi online sau o faci deja, si iti doresti o platforma care sa tina pasul cu dezvoltarea ta si a pietei de eCommerce?
Incearca Gomag, gratuit, pentru 15 zile. In perioada de demo vei putea folosi toate functionalitatile platformei, iar apoi, tot ce iti mai ramane de facut este sa alegi abonamentul potrivit pentru tine.
- Teme noi, Ready for Moldova, update GoBots si alte noutati in platforma - septembrie 12, 2024
- Gomag Prompt, Editor Pagini, noi integrari si alte noutati Gomag - mai 14, 2024
- Update metode de plata, actualizare Factual & Techniq si alte noutati Gomag - noiembrie 30, 2023