Ai o afacere locala pe care vrei sa o duci la nivelul urmator? 

Cauti idei de marketing online simple, dar care sa ofere rezultate optime?

In episodul de astazi din Doza de eCommerce discutam despre 5 idei de marketing online pentru afaceri locale aplicabile in orice nisa. Sunt idei care iti pot aduce mai multi clienti din locatia ta si, implicit, mai multe vanzari.

Partea faina este ca urmatoarele ponturi pe care am sa le impartasesc functioneaza fie ca vinzi national, fie ca vinzi international. 

Cuprins: 5 Idei de marketing online pentru promovarea afacerilor locale

    1. In loc de introducere
    2. Promovarea prin Google My Business
    3. Promovarea prin Social Media
    4. Promovarea prin Google Ads
    5. Promovarea prin Facebook Ads
    6. Promovarea prin utilizarea blogului
    7. BONUS: Mai multe idei de marketing online

In loc de introducere

Inainte de a discuta mai pe larg despre tehnologiile actuale de promovare a afacerilor locale si cum le poti folosi in business-ul tau, iti recomand sa pornesti la drum cu un obiectiv clar: concentreaza-te pe nevoile clientului

Indiferent ca alegi sa asculti acest podcast sau sa-l citesti, iti recomand sa iei o foaie de hartie si sa iti notezi ideile principale. Astfel, cresc sansele sa pui in aplicare urmatoarele tactici si strategii de marketing.

Asadar, daca esti pregatit, eu zic sa incepem.

Citeste si: Cum poti atrage si mentine clientii in magazinul online

1. Promovarea prin Google My Business

Platforma Google iti pune la dispozitie mai multe instrumente de promovare in mod gratuit, iar Google My Business este unul dintre acestea.

Iti recomand sa completezi profilul cu o super descriere a business-ului tau in care sa vorbesti intr-un mod atractiv despre afacerea ta si produsele/ serviciile pe care le oferi.

De asemenea, asigura-te ca mentionezi judetul/ orasul/ cartierul in care ai o locatie fizica pentru a evidentia zona pe care o poti deservi cel mai rapid.

Totodata, nu uita sa completezi numarul de telefon (de preferinta un numar de telefon fix, ofera mai multa incredere) si sa completezi si adresa site-ului tau.

Google-My-Business

Sursa: peakifymarketing.com

Atentie!

De multe ori am observat business-uri care isi treceau site-ul ca homepage.

Iti recomand sa fii mai specific si sa te folosesti de un landing page dedicat pentru persoanele care ajung in locatia respectiva.

De exemplu, foloseste mesaje precum „Oferta speciala pentru clientii din Google”, si urmareste evolutia.

Aici poti trece fie ofertele tale cu produse de top, fie sa creezi un landing page doar pentru colectarea adreselor de e-mail prin mesaje de genul „Iti dam cele mai bune oferte”. 

Ulterior, dupa ce ai colectat adresele, fa un follow up pe e-mail.

Daca ai o afacere cu locatii multiple, iti recomand sa iti faci prezenta simtita in Google My Business pentru fiecare locatie in parte.

Daca ai un magazin online, poti sa faci cate un landing page pentru fiecare locatie.

Pont!
Adauga in fiecare landing page dedicat (in functie de locatie) produsele care se vand cel mai bine in locatia respectiva.

Citeste si: 5 Lucruri bine de stiut inainte de lansarea unui magazin online [Video]

2. Promovarea prin Social Media

Facebook si Instagram raman in continuare cele mai puternice canale de promovare a unui business, indiferent de nisa.

Asadar, cum te poti folosi de aceste instrumente pentru a-ti promova afacerea locala?

Sa le luam pe rand:

Facebook

  1. Descrierea / bio – Ofera o descriere cat mai amanuntita a business-ului tau si nu uita sa completezi si locatia.
  2. Numele business-ului – Am observat multe business-uri care isi completeaza numele dupa modelul:
Brand + Nume oras (din care fac parte)

Poti face acest lucru, dar, din experienta iti spun, nu obtii rezultate mai bune decat business-urile care folosesc un nume propriu, fara locatie.

Pe de alta parte, daca magazinul tau are deschidere in mai multe orase, poti folosi acest artificiu, pentru mai multa claritate in fata clientilor.

  1. Locatia fizica a afacerii – Completeaza locatia ta pe harta.
  2. Foloseste landing page-uri – Poti creste sansele de a faca vanzari daca creezi landing page-uri cu specificul unei locatii pe care o deservesti (de ex., Cluj Napoca, Arad, Bucuresti etc.).
  3. Foloseste grupurile din Social Media in beneficiul tau – Exista o multime de grupuri foarte nisate in cadrul carora iti poti promova afacerea sau poti crea chiar tu grupuri.

eCommerce-cu-Gomag-Facebook

Instagram

  1. Hashtags – Foloseste hashtaguri (#) atunci cand faci postari, creeaza unele specifice brandului tau;
  2. Urmareste #-uri – Vezi cine/ ce vorbeste pe un anumit hashtag sau o anumita locatie;
  3. Identifici intrebari si propui solutii – Tot prin intermediul hashtagurilor ai ocazia sa identifici intrebarile pe care utilizatorii le au despre un anumit produs, de exemplu.
  4. Identifici influenceri/ microinfluenceri – Ai ocazia sa identifici persoane pe care le poti implica in campaniile tale de marketing.
  5. Optimizeaza story-urile tale – Adauga locatia, hashtaguri, emoji, astfel cresc sansele sa ajunga in feedul unui numar mai mare de persoane.
  6. Implica-ti colegii – Incurajeaza-ti colegii sa distribuie continutul pe care il produci si sa dea tag locatiei.
  7. Implica-ti clientii – Foloseste-te de gamification, ofera vouchere/ coduri de reducere pentru urmatoarea comanda daca distribuie o postare si folosesc hashtagul tau.
Ideea este sa te folosesti de toate instrumentele pe care le ai la dispozitie, care sunt si gratuite, pentru a-ti duce afacerea in fata clientilor. Tot ce trebuie sa faci este sa te implici si sa te folosesti de tot.

Citeste si: Cum vinzi pe Facebook si Instagram in 2021

3. Promovarea prin Google Ads

Desi ai unele posibilitati de promovare in mod gratuit pe Google (prezenta in Google My Business), iti recomand sa testezi si reclamele si sa faci campanii speciale pentru locatia din care faci parte. 

Iti recomand sa ai o campanie locala si pentru adresa ta, sa vezi cum functioneaza.

De exemplu, foloseste cuvinte cheie + oras in reclamele tale si vezi care sunt rezultatele.

Atunci cand faci research pe cuvinte cheie, fii atent la ce cauta oamenii si aloca mai mult buget pentru locatia respectiva.

Stiai ca?

Daca vrei sa iti optimizezi site-ul si magazinul online si sa castigi pozitii cat mai bune in Google, in Academia de eCommerce gasesti cursul online de SEO: Cum faci analiza de cuvinte cheie si castigi clienti din Google.

Te ajuta sa intelegi ce sunt cuvintele cheie si care este rolul lor, ce tipuri de cuvinte cheie exista si cum sa le cauti, cum sa faci analiza cuvintelor cheie si multe alte informatii valoroase.

Pont!

Iti recomand sa folosesti extensii in campaniile de Google Ads. Astfel, reclamele tale vor fi mai bine evidentiate, pentru ca arata si locatia pe harta, iar business-ul tau poate ocupa 2-3 pozitii in Google pentru anumite expresii.

Tot aici poti sa folosesti ca extensie si numarul de telefon (mobil sau fix, recomandabil cel fix).

Google Maps

De-a lungul anilor am vazut o multime de business-uri afisate in partea de sus in Google Maps, utilizand atat afisare cu reclame, cat si organica.

Acest instrument de promovare te ajuta sa castigi mai multa expunere in fata utilizatorilor.

Google Maps este pentru utilizatori un tool foarte util, deoarece le arata drumul cel mai scurt catre tine.

4. Promovarea prin Facebook Ads

Campaniile de Facebook Ads sunt ceva mai speciale, deoarece iti ofera posibilitatea de a reduce audienta in mod considerabil pentru a targeta doar persoanele la care vrei sa ajungi.

Aici poti folosi elemente vizuale din orasul targetat. Este o metoda eficienta de a atrage atentia utilizatorilor din orasul/ locatia respectiva.

Mai mult, poti sa faci o asociere intre orasul respectiv si produsul pe care il vinzi. Daca adaugi si o oferta speciala, cu siguranta vanzarile tale or sa creasca.

5. Promovarea prin utilizarea blogului

  • Elemente de baza pentru optimizare

Asigura-te ca oriunde alegi sa iti promovezi business-ul, urmezi modelul NAP (nume, adresa fizica si telefon fix).

Daca ai locatii multiple, foloseste pagini diferite pentru fiecare. Daca ai magazin online si diferite locatii in tara sau chiar international, ai in vedere, din punct de vedere SEO, cuvintele cheie legate de orase + produsele tale.

Ex: brand + nume produs + oras + oferta

Mai mult, fa research periodic dupa cuvinte cheie din locatia respectiva si asigura-te ca ai corelat produsul(ele) care se vand bine in offline cu cele care se vand bine in online.

Sau te uiti la cautarile care au loc in zona geografica respectiva (Google Trends este un instrument util in acest sens).

exemplu-blog-gomag

  • Cum sa folosesti blogul

Poti deveni o resursa locala de informare pe diferite teme prin:

  • Guest posturi cu parteneri/ furnizori;
  • Interviuri cu influenceri sau personalitati locale;
  • Scrie despre evenimente locale importante;
  • Liste sau recomandari etc.

Foloseste-te de intreg ecosistemul local pentru a oferi o cantitate cat mai mare de informatie utila si relevanta.

Citeste si: Mega Ghid – Blogul si vanzarile online: +250 de Idei pentru blog si sfaturi pentru incepatori

BONUS: Mai multe idei de marketing online

  • Daca ai o locatie intr-un centru comercial – poti completa intr-un landing page/ articol/ pagina de contact modalitatea prin care clientii pot ajunge in locatia ta. Poti trece si orarul, mijloacele de transport in comun si orice alta informatie relevanta care il ajuta pe Google sa priceapa ca tu esti o afacere locala si sa inteleaga informatiile tale.
  • Promoveaza-ti afacerea prin intermediul portalurilor locale si/ sau a site-urilor de anunturi sau site-uri de promovare a afacerii. Nu uita de NAP!
  • Te mai poti promova in presa locala, radio si televiziune – poti incerca sa intri si in alte orase;
  • Colaboreaza cu influenceri locali;
  • Sponsorizeaza evenimente locale si promoveaza-ti produsele.
Daca ai pus in practica o parte din aceste idei de promovare, te felicit!

In continuare iti recomand sa revizuiesti toate actiunile de promovare si marketing de pana acum. Vezi ce poti imbunatati si la ce tactici ar fi bine sa renunti.

Mai mult, iti recomand sa incepi cu actiunile cele mai usoare prezentat mai sus si sa testezi ce functioneaza pentru tine.

Vrei mai mult?

Vrei sa afli mai multe despre cum sa iti promovezi afacerea online, despre SEO, marketing prin influenceri, cum sa atragi investitori pentru afacerea ta si multe alte sfaturi pentru afaceri puternice?

inregistrari-gomag-summit

Nu rata pachetul special Gomag Summit 2021: inregistrari si materiale BONUS!

Ai 20+ ore de continut video plin de sfaturi super utile atat pentru startup-uri, cat si pentru business-uri cu experienta, planul de crestere in 5 Pasi pentru un business profitabil + calendarul cu 365 de idei de postari pe Facebook, Instagram, blog si campanii de marketing pentru o afacere online.

P.S. Inca nu vinzi cu Gomag? Testeaza platforma gratuit pentru 15 zile si descopera cum te ajutam practic sa vinzi online, mai repede si mai comod decat o fac ceilalti!

Cosmin Daraban
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[i]
[i]
[index]
[index]