Asadar, esti mai hotarat ca niciodata sa deschizi un business online

Te felicit, asta e atitudinea!

In acelasi timp, cred ca esti constient ca trebuie sa-ti deschizi o firma pentru a vinde online in mod legal. 

In episodul de astazi din Doza de eCommerce am sa-ti vorbesc despre ce inseamna o firma, cum si unde trebuie sa depui actele necesare, precum si cum sa iti alegi numele si domeniul potrivite obiectului tau de activitate… si multe alte sfaturi utile :).

Sa o luam cu inceputul…

Cuprins: Cum iti deschizi o firma pentru a vinde online – pasii necesari

    1. Povestea ta incepe cu deschiderea unei firme
    2. Incepe cu dreptul urmatorul capitol din poveste
    3. Ce sa faci mai departe?
    4. Povestile nu sunt numai fantezie

Povestea ta incepe cu deschiderea unei firme

Daca vrei sa vinzi online, indiferent de nisa, numarul de produse etc., trebuie sa iti deschizi o firma.

Codul CAEN pentru magazinele online este 4791 (Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin internet).

Daca vrei sa oferi alte tipuri de servicii, intereseaza-te fie online, fie la Registrul Comertului.

La Registrul Comertului trebuie sa depui si actele necesare pentru deschiderea firmei, precum copii dupa buletin, certificat de nastere, dar si o cerere de rezervare pentru numele firmei tale.

In acest context ai la dispozitie 3 variante de nume.

Iti recomand sa alegi nume simple si unice, nu ceva generalist. 

Cauta ca variantele tale de nume sa aiba impact si sa fie ceva despre care crezi ca poate deveni un brand.

Citeste si: De ce e fain sa ai o firma mica si cum sa o cresti [Podcast]

Incepe cu dreptul urmatorul capitol din poveste 

Acum este momentul in care trebuie sa iti deschizi un cont la banca.

Iata la ce iti recomand sa fii atent:

  • Cat de sigura este banca respectiva 
  • Daca este o banca cu focus pe companii/ persoane fizice sau ambele
  • Care sunt comisioanele pentru retragere, plati etc.
  • Cum functioneaza aplicatia de mobile banking

Mai mult, intereseaza-te care este banca cu care lucreaza partenerii tai.

Daca sunteti la aceeasi banca, comisioanele pentru tranzactii sunt mai mici, iar procesarea este aproape instantanee.

Acelasi lucru se aplica si in cazul angajatilor sau viitorilor angajati.

Retine!

In contul deschis pentru firma ta vei depune si capitalul social care, in Romania, pentru SRL-uri este de 200 lei. Suma pe care o poti retrage ulterior.

Bunnnn!

Lucrurile chiar incep sa se miste si ai tot mai multe activitati rezolvate.

Iti recomand sa le ai notate pe o lista si sa le bifezi pe masura ce le rezolvi. 

via GIPHY

Organizarea eficienta este esentiala pentru un business coerent si de succes.

Dupa ce ai rezolvat cu banca, contul, actele, numele firmei… este momentul sa cauti o firma de contabilitate.

Exista firme de contabilitate care ofera o prima sedinta de consultanta gratuita. 

Discuta cu acestia despre tot ce ai realizat pana in acel moment si vezi ce mai trebuie sa faci in continuare. Vezi ce avize, autorizatii, documente etc., mai sunt necesare.

Acum poti sa incepi sa facturezi sau sa faci cumparaturi pe firma.

Iar prima cumparatura pe care poti sa o faci este sa iti cumperi un domeniu web si hosting.

Atunci cand iti cumperi domeniul web, asigura-te ca este cat mai asemanator la nume cu numele firmei tale.

In functie de locatia in care vrei sa vinzi, poti:

  • Sa cumperi extensie .ro – daca vinzi in Romania
  • Sa cumperi extensie .com – daca vinzi international
  • Sa cumperi extensie .eu, .net etc. – daca vinzi in tari specifice. 

Retine!

Daca alegi o extensie specifica, e recomandat ca site-ul tau sa fie in limba respectiva si sa contina toate elementele operationale pentru tara respectiva.

Cand iti cumperi domeniul si hosting-ul, iti recomand sa iti iei domeniul pe 5 ani, de exemplu.

Ce sa faci mai departe?

Acum poti crea o pagina de pre-lansare pentru a capta adrese de e-mail pe care sa le folosesti ulterior in campaniile tale de marketing.

Urmatorul pas este sa iti deschizi pagini oficiale pe retelele sociale pe care intentionezi sa le folosesti pentru promovarea afacerii tale (Facebook, Instagram, LinkedIn etc.).

Mai mult, poti pune link-uri in site-ul tau catre acele pagini. 

Tot in aceasta etapa ai optiunea de lead generation, prin care incurajezi vizitatorii se aboneze si sa afle cand deschizi, dar si sa te urmareasca pe retelele sociale.

Citeste si: Cum sa vinzi online: Ghid de marketing si vanzare online + Checklist-uri

Povestile nu sunt numai fantezie

Pasii despre care ti-am vorbim pana acum nu sunt cu mult diferiti de experienta prin care am trecut si eu impreuna cu echipa mea atunci cand am deschis agentia Silkweb, in 2005.

Chiar daca tehnologia era mai limitata atunci si lucrurile erau putin mai complicate. 

Tot la Registrul Comertului a inceput si povestea noastra.

Am deschis firma, am cumparat domeniul si hostingul.

Am creat si site-ul, de care eram foarte mandri si am plecat de la ideea americanului Alex Tew – The Million Dollar Homepage.

Era vorba de un site cu 1 milion de pixeli pe care tanarul ii vindea cu 1 dolar per pixel.

Am vrut sa replicam acest proiect si in Romania.

Am intrat in posesia unui site, cu ajutorul unui prieten si am inceput sa vindem pixeli in Romania.

La inceput am vandut clientilor nostri, iar apoi am facut un parteneriat de tip barter cu Kiss FM. 

Am realizat un banner si am inceput sa avem o reclama locala prin care promovam site-ul Silkweb.

In scurt timp am inceput sa fim tot mai cunoscuti. Partea amunzanta, intr-un fel, era ca multe persoane credeau ca suntem o companie mare din strainatate.

Adevarul este ca eram doar 4 tineri plini de idei, curaj si incredere in visul nostru comun.

arhive-silkweb

Urmatorul pas a fost o alta colaborare barter cu o televiziune locala unde am rulat primul nostru spot publicitar. Mai exista si acum pe YouTube si are destul de multe vizualizari.

Suntem in continuare mandri de el si ne ofera doza de motivatie pentru a continua sa facem lucruri si mai faine in viitor. 

Tot prin 2005 am inceput sa ne facem adrese de e-mail si semnaturi personalizate. Eram foarte mandri si le faceam pentru toti angajatii noi.

Castiga mai multa credibilitate pentru business-ul tau

Apropo de acest lucru, desi suntem in 2021, inca mai vad manageri sau antreprenori care se folosesc de yahoo sau gmail in business-ul lor. 

Este o practica gresita si nu prea creste credibilitatea business-ului.

Iar cand am descoperit impactul si puterea de promovare prin carti de vizita – lucrurile chiar au inceput sa mearga de la bine la foarte bine.

Mergand la evenimente si impartind carti de vizita, faceam ceea ce azi se numeste Growth Hacking, iar lucrul acesta ne-a adus multe satisfactii personale si profesionale.

De ce ti-am povestit toate acestea?

Pentru ca mi-ar placea sa vezi ca, atunci cand crezi suficient de mult in tine, in visul tau, in echipa ta, singura directie in care poti sa mergi este inainte.

Indiferent care vor fi reactiile unor persoane la inceput (de regula, ne este mult mai usor sa fim pesimisti), crede in tine si in ce poti face diferit.

Promoveaza-te cu incredere pe retelele sociale, fa postari, lauda-te etc.

Mergi mai departe si cu siguranta rezultatele vor veni.

Citeste si: Ce faci in primele 100 de zile de Startup? Strategii pentru afaceri la inceput de drum

Ti-a placut episodul de astazi? Te invit sa te abonezi la Doza de eCommerce by Gomag pentru a fii la curent cu tot ce inseamna crearea si cresterea unui business online corect  care ofera rezultate.

P.S. Vinde online cu Gomag! Ai 15 zile sa testezi platforma gratuit. Alege abonamentul potrivit pentru tine si obtine vanzari, fara griji legate de partea tehnica.

Cosmin Daraban
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[i]
[i]
[index]
[index]