In contextul actual al crizei economico-sanitare cauzate de pandemia de coronavirus, automatizarile in eCommerce sunt un must-have pentru orice magazin online. Fie ca ai 20 de comenzi zilnic sau 200, email marketing-ul automatizat te ajuta sa cresti increderea in brand si vanzarile. 

Vestea buna este ca nu e nevoie de vreun tool costisitor specializat pe automatizari de tot felul.

De altfel, ai nevoie doar de cele mai importante automatizari si acelea sunt: pre si post vanzare, pe email.

Daca ai un magazin online pe platforma eCommerce Gomag, e suficient sa activezi serviciul de email marketing NewsMAN si, pe langa newslettere, vei putea seta gratuit serii de email-uri automate pre si post achizitie.

Mai intai, instaleaza plugin-ul NewsMAN pentru Gomag pentru a conecta platforma eCommerce cu cea de email marketing pentru sincronizare abonati si trimitere campanii de email marketing catre acestia.

Apoi, activeaza NewsMAN eCommerce tracking prin dataLayer pentru contul tau Gomag pentru a afla informatii relevante despre comportamentul cumparatorilor in magazinul online. 

In urma instalarii acestuia, vei putea:

  • segmenta abonatii in functie de paginile, produsele si categoriile de produse vizualizate sau cumparate si valoarea si numarul comenzilor din newsletter. Ulterior, le vei putea trimite campanii de email personalizate in functie de preferintele lor. 
  • crea serii de emailuri automate pentru abandonare produs vizualizat, cos abandonat si post vanzare: review produs, produse recomandate, voucher pentru incurajare a doua comanda etc,

In plus, clientii Gomag beneficiaza de 10% DISCOUNT recurent permanent la serviciile NewsMAN (cod voucher: GOMAG10), iar pentru automatizari oferim suport gratuit pana la jumatatea anului 2021. 

Iata top 3 tipuri de campanii de email pe care le poti face in magazinul online pentru rezultate mai bune in termeni de conversii.

1. Campanii de email pentru produsele vizualizate, neadaugate in cos

Cu toate ca emailurile pentru cosul abandonat sunt populare, cea mai mare parte dintre vizitatorii unui magazin online nu ajung in acest stadiu. Stiai ca 89,1% potentiali clienti parasesc site-urile eCommerce fara a adauga produse in cos?

Activand pluginul NewsMAN Remarketing pentru Gomag, poti trimite campanii de email pentru cei care au vizualizat anumite produse sau categorii de produse, dar nu au cumparat. Trimite-le 1-2 email-uri in care le amintesti despre acele produse, o oferta pe masura si un link de asistenta rapida in caz ca au nevoie.

Iata cum arata un model de email pentru produsele vizualizate, neadaugate in cos pe care il poti personaliza rapid in editorul de newsletter NewsMAN:

campanie-email-produs-vizualizat

Citeste si: Automatizarea unei afaceri online: 5 idei pentru magazinul tau

2. Campanii de email automate pentru cosul abandonat 

Magazinele online pierd un procent mare din vanzari din cosurile abandonate. Potrivit unui studiu Barilliance, 3 din 4 cumparatori aleg sa paraseasca magazinul online fara a finaliza achizitia. Ceea ce este enorm.

Solutia pentru cosurile abandonate? Email-urile automate de follow-up pentru produsele aflate in cos. Acelasi studiu de mai sus arata ca o serie de 3 emailuri pentru cosul abandonat functioneaza cel mai bine. Primul email se trimite la 1 ora de la abandonarea cosul de cumparaturi, al doilea la 24 ore, iar al treilea la 72 de ore, ratele de conversie fiind de 20,3% 17,7% si respectiv 18,2%.

Cifrele arata destul de multumitor. Pentru a-ti maximiza sansele de conversie, iti recomandam ca in email-urile 2 si 3 sa incluzi un stimulent pentru viitorul client, precum transport gratuit sau discount.

Iata cum arata un model de email pentru cosul abandonat pe care il poti personaliza in cateva click-uri pentru a fi conform cu brandul tau:

model-email-automat-cos-abandonat

Citeste si: Abandonarea Cosului: Cum Recuperezi Cosuri Pline De Bani

3. Campanii de email automate de review produs  

Recenziile de produs sunt cel mai bun mod de a convinge un potential client de valoarea acestuia si faptul ca respectiva firma care il comercializeaza este de incredere.

Aproape nimeni nu mai cumpara online fara a citi inainte parerile altor oameni. Potrivit Spiegel Research Center, 95% citesc review-urile altor oameni inainte de a face o achizitie.

Review-urile sau recenziile de produs sunt utile atat pentru potentialii cumparatori, cat si pentru magazinele online. 

O parere a unui om care a cumparat deja un produs este mult mai edificatoare decat descrierea producatorului deoarece descrie atat experienta directa cu acesta cu plusuri si minusuri, cat si experienta cu magazinul de la care a comandat.

Astfel, recenziile intaresc increderea in brand si credibilitatea acestuia in fata publicului nou. In plus, review-urile de produs ajuta magazinul online sa aiba o vizibilitatea mai buna in motoarele de cautare.

Beneficiul principal al recenziilor de produs este asadar stimularea deciziei de cumparare.

Ceea ce iti doresti de altfel pentru magazinul tau online. Daca nu trimiti inca un email de solicitare review, o poti face personalizand rapid un model din platforma de email marketing NewsMAN:

email-automat-review-produs-cumparat

Citeste si: GoBot – Magazinul tau pe pilot automat la Gomag

Speram ca ti-au fost utile informatiile din articol. 

Daca ai nevoie de suport in activarea si setarea unor campanii de email automate de vizualizare produse, cos abandonat si recenzie produse, trimite un email la [email protected] sau intra pe live chat-ul de pe site. Iti dorim spor la conversii si clienti multumiti!

Guest Post realizat de partenerii nostri de la NewsMAN.

Cosmin Daraban