Un magazin online nu poate exista fara marketing.

Trebuie sa depui eforturi pentru ca lumea sa afle despre tine, iar aceste eforturi se intensifica in principal in zona de marketing digital.

Desi exista actiuni pe care le poti face singur(a) fara probleme, avansezi mai repede daca te aliezi cu o agentie de marketing. 

Astfel, in loc sa stai sa descifrezi secretele unor campanii eficiente de marketing, te folosesti de experienta celor care au avut de-a face cu marketing-ul in mod frecvent.

Oricum incerci sa pui problema, trebuie sa ai buget dedicat pentru marketing.

Daca esti la inceput, poti economisi daca te ocupi tu de anumite aspecte, dar tot ar trebui sa fii pregatit(a) sa cheltui niste bani.

De ce merita sa iei in considerare colaborarea cu o agentie de marketing? 

Atunci cand nu ai experienta in domeniu risti sa pierzi bani cu decizii mai putin inspirate. Sau sa nu obtii rezultatele dorite.

Alegerea unei agentii de marketing poate fi dificila, mai ales daca ai auzit intamplari mai putin placute de la prieteni si cunostinte. Sau ai avut experiente urate inainte.

Elvis Floroiu, unul dintre partenerii nostri de la Zotis, ne-a facut o vizita la Gomag. Asa ca am profitat de ocazie si am discutat cu el despre… marketing! 

A oferit cateva sfaturi pretioase in ceea ce priveste alegerea agentiei de marketing si cum sa consolidezi relatia de colaborare cu aceasta.

Elvis a infiintat agentia Zotis ca un pas firesc in evolutia lui profesionala, dupa 7 ani de experienta in marketing. Cu alte cuvinte, este una din cele mai potrivite persoane sa dea sfaturi despre acest subiect.

Afla ce recomanda Elvis pentru a obtine ce e mai bun din relatia cu agentia ta de marketing online. In acest mod vei reusi sa cresti magazinul online mai bine si mai repede decat ai preconizat.

Cuprins “Marketing in eCommerce – Sfaturi de la Elvis Floroiu pentru o relatie mai buna cu agentia ta”

1. Care sunt cele mai importante aspecte ale unei relatii de succes cu o agentie?
2. Cum a evoluat eCommerce-ul in ultimul timp [2021]
3. Cum se gestioneaza relatia cu un antreprenor care vrea sa creasca?
4. Cat de mult se implica antreprenorii in partea de interes pentru clientii lor?
5. Ce asteptari ar trebui sa aiba un antreprenor care apeleaza la o agentie?
6. Un flow recomandat pentru cineva la inceput de drum

1. Care sunt cele mai importante aspecte ale unei relatii de succes cu o agentie?

Unul din cele mai importante aspecte, atunci cand alegi o agentie de marketing, este sa ai incredere in acea echipa. Dupa ce ai avut conversatia cu reprezentantul agentiei si ai inchis telefonul, ar trebui sa ramai cu aceasta impresie.

Esti sigur(a) ca agentia pe care vrei sa o alegi va fi capabila sa-ti ofere solutiile potrivite? Ati reusit sa comunicati usor, astfel incat ideile sa treaca de-o parte si de alta? 

Atunci cand ai incredere in agentia de marketing, vei avea incredere si in bugetele propuse. 

Vei intelege ca este necesar sa investesti in anumite sectoare, pentru a creste conform planului.

Cand se stabileste o relatie bazata pe incredere si comunicare cu agentia, un magazin online poate creste spectaculos in cateva luni. Da, se depun eforturi, atat financiar cat si de alta natura, dar acestea sunt fructificate pentru ca se fac logic, nu la intamplare.

grafic-magazin-online-marketing

Desigur, trebuie sa fie deschidere si din partea antreprenorului. Nu te poti baza in totalitate pe agentie. Este necesar sa iti faci si tu partea, temele si research-ul, pentru ca e vorba de afacerea ta, pana la urma.

Este grozav sa gasesti o agentie dispusa sa te ajute cat mai mult, o agentie care se implica. Dar, ai in vedere ca asta nu inseamna ca agentia poate sa-ti ofere orice tip de servicii, oricand si la orice ora.

Daca ai nevoie de ajutor, nu ezita sa il soliciti, dar fii atent(a) la ce se poate oferi benevol si la ce intra deja in sfera serviciilor platibile. Este nevoie de respect si simbioza pentru ca o astfel de relatie sa functioneze pe termen lung.

Retine: Nu exista business care merge de la sine, fara ca tu sa te implici.

Citeste si: Elemente de marketing online si SEO care nu au voie sa lipseasca din strategia ta

2. Cum a evoluat eCommerce-ul in ultimul timp

Dupa anul 2020, background-ul creat de pandemie a facut eCommerce-ul sa arate ca o “jungla”. Mai precis, a intrat in piata un numar foarte mare de jucatori. Asta a dus la cresterea competitiei si a schimbat putin regulile pe care le stiam deja.

Intr-un fel e bine ca au aparut multe magazine online, din moment ce competitia stimuleaza cresterea calitatii. Dar, pe de alta parte, a generat si aparitia unor anormalitati. De exemplu, a crescut costul per click in anumite nise, din cauza “invaziei” de noi jucatori.

ecommerce-magazin-online-cumparaturi

Cu toate astea, nu trebuie sa te lasi descurajat(a). Desi s-au schimbat foarte multe in ultimul an, inca este cel mai propice moment pentru a lansa un magazin online.

Este acel tip de afacere care iti permite sa gestionezi singur(a) situatia la inceput, pana reusesti sa o pui pe roti.

Iar asta inseamna un buget redus in comparatie cu alte tipuri de afaceri.

Dar, daca doresti sa cheltui putin, investeste timp si efort in pregatirea ta. Inscrie-te la cursuri, citeste carti de specialitate si fa research de piata.

Daca e sa investesti in ceva, dedica un buget pentru marketing. Este necesar pentru a raspandi vestea despre noul tau magazin online.

Avantajul, atunci cand colaborezi cu o agentie, e ca vei avea la dispozitie experienta acumulata din lucrul cu diferite business-uri, din diverse nise. 

Echipa agentiei va putea vedea detalii pe care tu poate nu le observi sau va putea identifica probleme in stadiu incipient.

Citeste si: Strategia ta de marketing online pentru urmatoarele 12 luni [Podcast]

3. Cum se gestioneaza relatia cu un antreprenor care vrea sa creasca?

In primul rand, trebuie sa existe comunicare. Antreprenorul trebuie sa stie ce doreste sa obtina, sa fie realist si constient ca va fi necesar un buget pentru atingerea obiectivelor.

Apoi, agentia trebuie sa fie deschisa la comunicare si prompta in raspunsuri. Atunci cand se propune un buget sau o solutie, acestea trebuie insotite de justificari logice (de ce se actioneaza astfel).

Antreprenorul trebui sa inteleaga si sa accepte ca agentia are modul ei de lucru. Atata timp cat totul este transparent si se comunica, iar actiunile sunt orientate catre obtinerea de rezultate, nu exista motive de ingrijorare.

antreprenor-online-magazin-vanzari

Ca proprietar de magazin online, nu poti impune un mod de lucru agentiei pentru ca, din nou, intervin anii de experienta. 

Agentia, la randul ei, ar trebui sa se focuseze pe customer service. Chiar daca solutia la problema nu este disponibila imediat, este important sa notifici clientul ca s-au luat masuri.

Acelasi mod de abordare ar trebui sa existe si intre antreprenor si clientii sai. Raspunde solicitarilor lor cat mai prompt, indiferent de situatie.

Citeste si: Creste performanta magazinului tau externalizand aceste 10 task-uri [Podcast]

4. Cat de mult se implica antreprenorii in partea de interes pentru clientii lor?

Daca iti doresti succes in afaceri, trebuie sa te implici. Altfel nu se poate.

Cei care au avut succes, au avut disponibilitatea si dorinta de a face acest lucru.

Un alt aspect important este sa iti setezi asteptarile, ca antreprenor.

Ele trebuie sa fie ancorate in realitate, bazate pe un studiu de piata amanuntit. 

Din nou, intra in scena increderea in abilitatile agentiei. Trebuie sa retii ca o agentie nu are alt interes decat acela de a te ajuta pe tine sa cresti, ca business. 

Daca se intampla asta, vei putea sa iti platesti facturile, atat la agentie cat si in alte parti, luna de luna. Deci, este o situatie win-win.

Cat de repede vine succesul?

Poti avea succes din prima luna daca esti pregatit(a) corespunzator. Dar, poate dura si cateva luni pana cand vei atinge succesul.

revista-marketing-resurse-antreprenori

Citeste si: Psihologia in vanzari. 30+ Triggere emotionale care declanseaza vanzarea in magazin

5. Ce asteptari ar trebui sa aiba un antreprenor care apeleaza la o agentie?

Ca in orice relatie, este important sa existe acea chimie intre antreprenor si agentie. Asadar, se poate intampla sa nu fii pe aceeasi lungime de unda cu agentia aleasa. Iar daca se intampla asta nu trebuie sa intri in panica. Se mai intampla.

Exista un numar suficient de agentii de marketing la care sa apelezi.

De aceea e bine sa tatonezi terenul cu mai multe agentii in prima faza, sa vezi cu care rezonezi cel mai bine.

Pentru a functiona, fiecare dintre parti trebuie sa o inteleaga pe cealalta.

Sa nu uitam de incredere, bineinteles.

Da, e greu sa platesti niste bani (care nu sunt putini) si sa lasi agentia sa isi faca treaba. Dar, daca ii “haituiesti” zilnic, nu se vor intampla minuni.

Mai mult ca sigur ca ati pus la punct un plan, impreuna. Ai primit si justificari de ce e bine sa se faca anumite actiuni.

Bun, in acest caz poti sa lasi fraiele si sa te ocupi si de alte lucruri, importante pentru business-ul tau.

pret-magazin-online

Exista si acele cazuri in care antreprenorul a lucrat cu o agentie inainte.

Daca s-a trecut la o noua agentie si se solicita o evaluare a actiunilor din trecut, acest lucru se numeste audit. Iar auditul este un serviciu platit.

Asadar, daca doresti ca noua agentie sa vada ce s-a intamplat si sa faca “curatenie” dupa altii, nu te astepta ca acest lucru sa fie unul gratuit. Un audit necesita timp si efort, de aceea are nevoie de resurse financiare.

Iar in cazul marketing-ului, bugetul face diferenta. 

Google nu este un ONG si nici Facebook. Cei care vor sa vanda vor fi dispusi sa investeasca bani. Nici agentiile sau alte entitati menite sa iti sustina afacerea nu sunt ONG-uri.

Cresterea unei afaceri necesita resurse, iar interesul tuturor este ca tu sa cresti, sa produci mai mult, pentru a plati serviciile de care ai nevoie.

In concluzie, agentiile nu fac bani pe spinarea ta. Ele fac bani ajutandu-te sa iti cresti business-ul si profitabilitatea acestuia.

Citeste si: Importanta parteneriatelor pentru afacerea ta [Podcast]

6. Un flow recomandat pentru cineva la inceput de drum

  • Respecta cei 4 “P” din marketing:
  1. Produsul – incepe prin a-ti cunoaste bine produsul (despre ce e vorba, ce beneficii ofera, ce asteptari are clientul, ce alte produse ofera aceleasi beneficii);
  2. Pretul – care este pretul produsului tau? Ce impact are acest lucru asupra modului in care audienta priveste brand-ul tau?
  3. Locatia (place) audientei ideale – unde cauta informatie audienta ideala cu privire la industria in care activezi? Unde iti promovezi tu produsele?
  4. Promovarea – cum afla utilizatorii despre tine? Ce fel de strategii de promovare folosesti? Sunt ele eficiente?
  • Asigura-te ca iti poti sustine proiectul. Aici ne referim la resurse financiare si pregatire din punct de vedere mental. Va trebui sa fii constient(a) ca exista riscuri si ca lucrurile nu merg tot timpul cum ti-ai dori. Iar asta inseamna flexibilitate si adaptabilitate.

Fa-ti o strategie si ai asteptari realiste. Important e ca asteptarile tale sa nu fie legate de rezultatele altora.

  • Comunica natural cu clientii tai. Ai in vedere ca sunt oameni si adreseaza-te ca unor prieteni.
  • Incearca sa nu uiti de clientii existenti, in goana dupa clienti noi. Clientii pe care i-ai castigat deja sunt mai usor de convins sa revina in magazin.

plan-marketing-magazin-onlinePana acum am tot vorbit de marketing, bugete, riscuri si alte lucruri serioase. Sa nu uitam ca “numai munca, fara distractie” ne face sa o luam razna. Solutia ar fi o sesiune de board game, cu prietenii sau angajatii.

GoFunnel este un board game de strategie, bazat pe palnia vanzarilor in eCommerce. Asadar, poate fi alegerea ideala pentru un antreprenor. Il poti folosi pentru a te detensiona (intr-un mod constructiv) seara sau in weekend-uri sau pentru a-ti motiva echipa. 

Esti pregatit(a) sa construiesti strategia de business pentru magazinul tau online? Atunci incepe prin a-ti configura magazinul.

Profita de cele 15 zile gratuite pentru a testa platforma Gomag.

Vei vedea ca partea in care pregatesti si lansezi magazinul online nu este atat de dificila. Restul depinde de implicarea ta si efortul pe care il depui. Asadar, nu uita, treci la actiune!

Cosmin Daraban
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[i]
[i]
[index]
[index]