4 minute timp de citire

Preia controlul asupra strategiei tale de optimizare si afla ce ai de facut in  SEO pentru 2020, astfel incat sa iti cresti sansele de a domina piata si a transforma traficul in profit. 

Urmareste video-ul sau, daca preferi mai degraba sa citesti, am pregatit si un articol:

Analiza competitorilor

seo-pagina-produs

In 2020 va trebui sa vezi cu alti ochi analiza concurentilor si a pietei in care activezi. De data aceasta mergi mai profund, in spatele a ceea ce a dus la rankarea site-urilor respective in prima pagina din Google.

Fii atent la cate site-uri sunt comerciale, cate sunt bloguri sau alte tipuri de site-uri; analizeaza cum se promoveaza acestea, tipul de produse sau continut, backlink-urile etc. Vei crea strategii diferite, in functie de intentia de cautare a utilizatorului – de care iti dai seama dupa cuvantul cheie folosit.

Intentia de cautare

In 2019, Google a anuntat un update major in algoritmul sau, Google BERT. Acest update se bazeaza pe un concept de recunoastere a modelelor, NLP, sau daca vrei mai simplu, un sistem care permite unui calculator sa inteleaga mai bine cum comunica oamenii. 

Ca esenta, importante raman tot cuvintele cheie. Ai short tail (cuvinte scurte, cu intentie informationala) si long tail (cuvant cheie format din 2-3 sau mai multe cuvinte, cu intentie comerciala mai mare, incepand de la intrebari, la kw + brand / culoare / pret). 

Foloseste tool-uri precum cognitiveSEO, SEMrush sau alte unelte pentru a analiza piata si concurentii. 

Citeste si: Bazele SEO Pentru Magazinul Tau Pe Gomag

Creeaza-ti din start o fisa noua in Excel sau Google Sheets si noteaza site-urile concurente, tipologia lor, cuvintele cheie, activitatea in Social Media, newsletter, tipurile de oferta, precum si punctele tari / punctele slabe, comparativ cu site-ul si modelul tau de business (inclusiv oferte, servicii suplimentare pentru client etc.).

De exemplu, pentru o analiza la nivel de pagina de categorie, fii atent la tipul de produse afisate in partea de sus a categoriilor, brand, preturi, informatii suplimentare legate de aceste prime produse – daca Google le-a afisat, sigur sunt importante si pentru utilizatorii care ajung acolo.

In principal, nu uita sa meditezi asupra business-ului si modelului de afacere aflat in spatele site-urilor pe care le analizezi. Cele mai bune site-uri au un continut relevant si interesant, postat constant, inclusiv video, pe YouTube.

Ce ai de facut pentru SEO tehnic? Foloseste datele structurate. Activeaza Schema.org, pentru a avea rezultate care ies in evidenta la cautare.

Actualizarea continutului

analiza continut seo

Nu abandona articolele in care anunti un eveniment sau orice alta noutate. Actualizeaza-le permanent cu rezultatele evenimentului respectiv sau fa redirect catre alte articole relevante, la zi.

La fel si cu produsele care rankeaza bine, dar pe care nu le mai ai in stoc sau nu le vei mai vinde deloc. Fa redirect catre produse similare, pentru a evita sa induci oamenii in eroare sau sa ii provoci sa reactioneze cu recenzii negative.

Recicleaza continutul vechi – urmareste articolele din anii trecuti, care nu mai aduc trafic. 

Foloseste Analytics pentru a verifica volumul de trafic pentru sitemap-ul tau, apoi ia subiectul articolelor care au inca relevanta si creeaza un continut nou, mai bun decat precedentul, pentru a trezi din nou interesul oamenilor. Fa aceste lucruri cel putin trimestrial.

Citeste si: Strategia de a redistribui continutul din blog

Foloseste mai mult continut media

Actualizeaza articolele si continutul tau cu imagini, video-uri, podcast si capteaza interesul de cumparare, folosind pop-up-uri sau butonul de cumparaturi Gomag. Iar alte elemente care dau incredere unei pagini web, indiferent ca o pagina de produs sau articol de blog, sunt recenziile / continutul generat de utilizatori.

Viitorii tai clienti se vor baza pe ceea ce spun cei care au cumparat deja, pentru a-si da seama daca esti credibil sau nu. Daca oamenii cumpara si iti iubesc continutul, atunci si Google iti va oferi o pozitie mai buna.

Citeste si: SEO: Checklist pentru optimizarea magazinului tau online

Chiar daca ti se pare ca esti inr-o piata competitiva, astazi sunt foarte multe oportunitati. Pentru ca lucrurile se schimba. Faptul ca tu esti autentic, mai transparent, poate sa faca diferenta in business-ul tau, pentru Google si pentru clienti.

Asa ca actualizeaza si optimizeaza pagina despre noi si pagina de contact – adauga link-uri spre paginile tale Social Media si afiseaza numele / imaginile colegilor din echipa ta. Adauga locatii, inclusiv mentionarea locatiilor evenimentelor la care participi in articolele de pe blog.

In 2020, lucrurile se intampla si mai mult in jurul clientului. Google si Facebook isi doresc ca tu sa oferi o experienta cat mai buna clientului, sa intelegi intentiile acestuia si sa raspunzi cu continutul pe care il oferi.

Raspunde mai ales in procesul de research, cand cumpara produsul si dupa ce o face, pe tot parcursul customer journey.

Iar daca vrei atat trafic cat si profit, si in 2020 vei avea nevoie de backlink-uri. Vei avea nevoie ca si alte site-uri de pe net sa vorbeasca despre site-ul tau – asa ca gandeste-te sa faci o campanie pentru cresterea profilului tau de backlink-uri.

Citeste aici cum sa iti faci o strategie de link building: 

Ti-a placut acest video? Aboneaza-te la canalul nostru de YouTube pentru noi materiale care iti vor propulsa business-ul in top in 2020!