In 2024, inflatia a incetinit. Preturile au fluctuat. Si comerciantii au adoptat cu acte in regula eticheta de ”reducere”, de parca supravietuirea lor depindea de asta – si poate ca a facut-o. 

Pe masura ce clientii ingrijorati de inflatie s-au orientat din ce in ce mai mult spre discounteri si marci private, companiile au trebui sa ramana competitive in orice, de la costuri, la experienta oferita in magazin, online sau offline.

Acum a inceput un nou an, iar instabilitatea ori schimbarile politice la nivel national si global pot duce la reaccelerarea inflatiei si la cresterea costurilor pentru retaileri.

Macromediul, dar si provocarile intrinseci ale fiecarui business in parte, marcheaza 2025 drept un an interesant.

Tocmai de aceea, pentru azi am selectat 25 de sfaturi de bun simt care sa te ajute sa navighezi noul an cu mai multa incredere in deciziile tale, dar si sa iti completezi strategia si planul de actiune.

Esti pregatit(a) sa iti stabilizezi si, mai mult, sa iti duci afacerea la urmatorul nivel? Testeaza sfaturile de mai jos is vezi cum functioneaza pentru business-ul tau!

 

Cuprins 25 de sfaturi de bun simt pentru afacerea ta in 2025

  1. Fa in asa fel incat oamenilor sa le fie usor sa cumpere de la tine
  2. Gaseste metode prin care sa reduci costurile
  3. Maximizeaza folosirea automatizarilor in afacerea ta
  4. Descopera unde stau cu adevarat clientii tai si du-ti afacerea acolo
  5. Implementeaza metode sa obtii un venit recurent pentru afacerea ta
  6. Obtine si foloseste mai mult UGC
  7. Stabileste obiective SMART pentru intregul an
  8. Formeaza procese clare pentru operationalul afacerii
  9. Lanseaza produse in editii limitate
  10. Adopta elemente de sustenabilitate
  11. Creste prin colaborari cu branduri complementare
  12. Ofera o experienta omnichannel
  13. Optimizeaza si personalizeaza programul de fidelizare
  14. Adopta solutii de plata diverse
  15. Ofera produse si servicii personalizate pentru diaspora
  16. Foloseste mai mult continutul video
  17. Inspira-te din alte industrii
  18. Construieste-ti reputatia
  19. Creeaza un funnel de marketing pentru afacerea ta
  20. Include GEO in strategia ta organica
  21. Consolideaza comunitatea in jurul brandului tau
  22. Pentru clienti, castigurile rapide bat promisiunile mari
  23. Invata cum sa prioritizezi corect
  24. Listeaza-ti produsele pe marketplace-urile de nisa
  25. Foloseste Gomag Campanii Google Ads 

1. Fa in asa fel incat oamenilor sa le fie usor sa cumpere de la tine

  • Daca ai un business, indiferent de tip, creeaza si un website pentru acesta. Asigura-te ca functioneaza si este usor de navigat, astfel incat oamenii sa poata gasi produsele de care sunt interesati. Din fericire, datorita platformelor eCommerce precum Gomag, e extrem de simplu sa iti setezi pe cont propriu un intreg magazin online, functional, atragator si profitabil!

deschide-magazin-online-pe-gomag

  • Ofera modalitati usoare pentru ca oamenii sa te contacteze – chat, email sau telefon.
  • Foloseste fotografii clare si estetice, pentru ca foarte multi clienti sunt convinsi de vizual.
  • Raspunde rapid la orice intrebare primita pe canalele de suport folosite. 
  • Simplifica procesul si pagina de checkout.

Citeste si: Cei 10 pasi in ciclul experientei de achizitie a clientului

2. Gaseste metode prin care sa reduci costurile

Negociaza contractele cu furnizorii de curierat si alege solutii logistice populare intre clienti, cum ar fi livrarea in lockere (ex: Easybox). 

Automatizeaza procese precum gestionarea stocurilor si marketingul pentru a reduce costurile operationale. 

reduci-costurile-business

Foloseste tehnologia pentru a creste productivitatea si a elimina cat mai mult din hartia folosita in business.

Citeste si: 50 de idei pentru a vinde mai mult, cu costuri mai mici

3. Maximizeaza folosirea automatizarilor in afacerea ta

Foloseste-te la maximum de functiile de automatizare prezente in Gomag, platforma ta eCommerce. 

Cele mai importante dintre acestea sunt GoBotii, care te ajuta sa automatizezi sarcini cum ar fi gestionarea produselor in magazin, a clientilor, comunicarea pe email si SMS, sau gestionarea comenzilor.

misiune-automatizare-afacere

De asemenea, integreaza platforme de automatizare pentru e-mail marketing (theMarketer, de ex.), si actualizarea stocurilor. 

Foloseste chatbot-uri pentru asistenta rapida si automata a clientilor. 

Nu e prima data cand auzi asta, dar automatizarile chiar te ajuta sa reduci timpul si costurile asociate cu sarcinile repetitive.

Citeste si: Sistematizarea si Automatizarea in Business: idei pentru o crestere scalabila

4. Descopera unde stau cu adevarat clientii tai si du-ti afacerea acolo

Analizeaza datele din Google Analytics, Facebook Ads, Gomag Insights si alte platforme, pentru a descoperi unde petrec timpul clientii tai. 

analiza-piata-campanie-marketing

De exemplu, daca publicul tau este activ pe TikTok sau Instagram, investeste in campanii vizuale. 

Sau, daca prefera marketplace-urile ori comparatoarele de preturi, asigura-te ca esti listat pe platforme relevante.

Citeste si: Cum vinzi mai mult cu ajutorul datelor – Gomag Insights & rapoartele magazinului tau online

5. Implementeaza metode sa obtii un venit recurent pentru afacerea ta

Gandeste-te sa lansezi abonamente pentru produse consumabile sau servicii recurente. 

De exemplu, abonamente la cafea, produse de ingrijire personala sau servicii digitale. 

abonamente-venituri-recurente

Abonamentele creeaza o predictibilitate a veniturilor si cresc loialitatea clientilor.

Citeste si: Aplicatia Abonamente in platforma Gomag – Cum sa vinzi mai mult clientilor tai

6. Obtine si foloseste mai mult UGC 

Incurajeaza activ clientii sa lase recenzii, sa posteze poze sau video-uri cu produsele tale si sa participe la concursuri pe social media. 

recenzii-magazin-online

Foloseste, apoi, acest continut pentru campanii de marketing si optimizarea magazinului tau online. Asa cresti increderea altor potentiali clienti si ii convingi mai usor sa cumpere.

Citeste si: Cum scalezi continutul generat de utilizatori (UGC) pentru afacerea ta

7. Stabileste obiective SMART pentru intregul an

Practic, ce ar trebui sa faci este sa iti setezi obiective specifice, masurabile, accesibile, relevante si limitate in timp (SMART). 

De exemplu, „Crestem rata de conversie cu 10% pana in decembrie” sau „Adaugam 3 noi produse pana la sfarsitul trimestrului 1”.

Citeste si: Obiective SMART: cum le setezi pentru a obtine o afacere de succes

8. Formeaza procese clare pentru operationalul afacerii

Documenteaza fiecare pas din procesul operational al afacerii tale (aprovizionare, gestionare comenzi, livrari). 

proceduri-interne-magazin

Identifica pe baza acestor informatii procesele repetitive, automatizeaza-le si asigura-te ca echipa este bine pregatita pentru a reduce erorile acolo unde e nevoie de interventie umana.

Citeste si: Structura afacerii tale, de la haos, la planificare controlata

9. Lanseaza produse in editii limitate

Prin lansarea de produse in serii limitate poti crea un sentiment de exclusivitate. 

De exemplu, le poti lega de anumite ocazii (aniversarea magazinului, sarbatori, evenimente speciale) sau le poti folosi ca produse tractor in extra-sezon, atunci cand afacerea ta nu are, de obicei, prea multi clienti.

exemplu-produs-editie-limitata

Genul acesta de campanii genereaza urgenta, iar oamenii cumpara mai rapid.

Citeste si: 8 Emotii Ale Clientului Prin Care Sa Iti Cresti Vanzarile

10. Adopta elemente de sustenabilitate

De exemplu, poti folosi ambalaje biodegradabile sau din material reciclat, pentru a promova reciclarea. Ori poti impinge in fata livrarea in lockere, pentru reducerea amprentei de carbon. 

promovare-sustenabilitate-business

Comunica transparent orice masuri sustenabile pe care le iei. Consumatorii romani sunt tot mai atrasi de afaceri eco-friendly.

Citeste si: Gandeste inauntrul cutiei: cat de mult conteaza ambalajul potrivit

11. Creste prin colaborari cu branduri complementare

Fa parteneriate cu alte branduri pentru a oferi pachete comune sau campanii de marketing care targeteaza audienta ambelor parti. 

De exemplu, o afacere care vinde accesorii de bucatarie poate colabora cu una care comercializeaza produse alimentare gourmet.

Citeste si: Importanta parteneriatelor pentru afacerea ta [Podcast]

12. Ofera o experienta omnichannel

Integreaza experienta clientilor pe toate canalele: magazin fizic, online, social media si marketplace-uri. 

Ofera clientilor optiunea de a face comenzi online cu ridicare din magazin sau retururi simple prin puncte fizice.

omnichannel-business

Citeste si: Cum sa ne diferentiem cat mai bine de competitori

13. Optimizeaza si personalizeaza programul de fidelizare

Construieste programe care recompenseaza cumparaturile repetate, recenziile sau recomandarea brandului in fata altor clienti. 

produse-cadou-fidelizare

Folosind CRM Bot, aplicatia puncte de fidelitate si alte instrumente, valorifica datele colectate pentru a personaliza ofertele pe care le trimiti catre clientii existenti.

Citeste si: Principalele strategii de fidelizare a clientilor in eCommerce

14. Adopta solutii de plata diverse

Ofera optiuni de plata care includ carduri de credit/debit, ramburs, rate fara dobanda si plati alternative, cum ar fi Buy Now, Pay Later. 

plata-bnpl-gpayments

Diversitatea optiunilor de plata imbunatateste experienta clientilor.

Citeste si: Cum Sa Alegi Un Procesator De Plati Potrivit Pentru Magazinul Tau

15. Ofera produse si servicii personalizate pentru diaspora

Targeteaza romanii din diaspora cu produse romanesti traditionale si optiuni de livrare rapida in strainatate. 

extindere-afacere-crossborder-diaspora

Nu uita sa creezi campanii speciale pentru sarbatori precum Martisor, Paste sau Craciun, sau campanii bazate pe sentimentul de nostalgie (obiceiuri tipice romanesti, marci vechi, tipuri de produse specifice etc.).

Citeste si: Vanzari cross-border: Cum vinzi online pe pietele internationale

16. Foloseste mai mult continutul video

Filmeaza videoclipuri scurte pentru social media (TikTok, YouTube Shorts, Instagram Reels). 

continut-video-exemple-magazin

Creeaza tutoriale, demonstratii de produse sau testimoniale video si foloseste-le peste tot unde esti prezent, de la canalele dedicate, la website, pe email si in reclamele platite.

Citeste si: De ce video-urile tale de vanzare sunt varza (si cum sa le faci sa functioneze)

17. Inspira-te din alte industrii

Uita-te la ce se intampla in alte domenii pentru a aplica idei noi. 

De exemplu, invata din strategii de gamification folosite in jocurile video, pentru a creste interactiunea cu clientii. 

exemplu-folosire-gamification-business

Sau poti prelua diverse idei de campanii si postari de la brandurile care iti plac, pentru a transforma strategia ta social media.

Citeste si: Idei de marketing pe domenii de afaceri

18. Construieste-ti reputatia

Investeste in recenzii online, testimoniale si relatii publice. Reputatia pozitiva joaca un rol principal in atragerea si pastrarea clientilor.

personal-branding-exemplu

Citeste si: Brand si logo magazin online – 10 sfaturi care te vor ajuta sa faci alegeri bune

19. Creeaza un funnel de marketing pentru afacerea ta

Dezvolta o strategie clara de atractie, conversie si fidelizare a clientilor. 

importanta-sales-funnel

De exemplu, poti atrage prin continut valoros, vinzi cu oferte clare si fidelizezi prin email marketing.

Citeste si: Cum sa elimini obiectiile in fiecare pas din sales funnel

20. Include GEO in strategia ta organica

GEO sau Generative Engine Optimization se refera la optimizarea continutului pentru a fi descoperit de AI-uri. 

Exista multe aplicatii AI care utilizeaza ChatGPT sau Google, iar aceasta optimizare te ajuta sa iti pozitionezi site-ul calitativ in rezultatele cautarilor. 

Continutul structurat, bazat pe date si usor de citit este una dintre tacticile recomandate de aplicat in GEO.

Citeste si: Ghid SEO pentru magazine online – Afla cum iti optimizezi magazinul in 30 de zile!

21. Consolideaza comunitatea in jurul brandului tau

Pentru a construi o comunitate loiala poti, de exemplu sa creezi un grup de Facebook, sa organizezi evenimente online sau offline si sa interactionezi constant cu publicul tau.

creeaza-comunitate-brand

Citeste si: Cum construiesti o comunitate in jurul magazinului tau online

22. Pentru clienti, castigurile rapide bat promisiunile mari 

Ofera beneficii tangibile si imediate, cum ar fi reduceri instant, OTO, livrari rapide sau cadouri pentru fiecare comanda.

beneficii-imediate-clienti

Citeste si: Cum creezi pagini de produs care uimesc clientii & cresc vanzarile

23. Invata cum sa prioritizezi corect

Foloseste metode precum Matricea Eisenhower pentru a diferentia sarcinile urgente de cele importante. 

Practic, creezi o matrice cu 4 cadrane (Important si urgent, Important, dar neurgent, Neimportant, dar urgent, Neimportant si neurgent) in care iti grupezi activitatile sau sarcinile pe care le ai de realizat.

matrice-urgenta-importanta

Asa te vei putea concentra pe ceea ce aduce valoare afacerii.

Citeste si: Secretele unui business care dureaza

24. Listeaza-ti produsele pe marketplace-urile de nisa

In afara de cel mai mare retailer online din Romania, exploreaza platforme de nisa care servesc audiente specifice (ex: produse bio, handmade, fashion, home & deco).

extindere-surse-venituri-magazin

Citeste si: Cum să crești vânzările pe marketplace-uri

25. Foloseste Gomag Campanii Google Ads 

Gomag iti ofera cea mai automatizata metoda prin care poti face campanii de tip Shopping Ads pe Google. Profita de aceasta oportunitate!

Tot ce trebuie sa faci este sa setezi bugetul, iar campania va rula in mod automat, fara sa te mai chinui cu feed-uri si lucru manual. Bonus, la prima ta campanie iti oferim comision 0!

exemplu-succes-gomag-campanii

Citeste si: Campanii Gomag: Automatizeaza reclamele Google Ads, din platforma

Primele campanii ale lui 2025 sunt in toi! 

Nu ramane in urma, aplica una sau mai multe dintre ideile de mai sus si optimizeaza strategia ta, astfel incat sa iti construiesti cu propriile maini un an legendar 🙂 .

De asemenea, nu uita sa te folosesti la intregul potential de functionalitatile, aplicatiile si beneficiile Gomag, platforma ta eCommerce. Cu ajutorul acesteia, poti face lucruri extraordinare – trebuie doar sa vrei!

PS. Nu folosesti Gomag – inca – pentru afacerea ta? Deschide sau migreaza magazinul tau online pe cea mai mare platforma eCommerce din Romania!

Iti oferim o perioada de test gratuit pentru 15 zile si abonamente la investitii flexibile, in functie de necesitatile tale, ca antreprenor. 

Vezi ce zic clientii nostri despre platforma si vino la Gomag!

Cosmin Daraban