O sa fiu sincera cu tine.
In continut, la fel ca in business sau, hei, in viata, nu exista formule garantate care sa aduca rezultate instant. La fel sta treaba si cu intretinerea unui blog de succes.
Secretul unui blog popular consta in faptul ca postezi articole populare.
E simplu. Si inutil.
Ce face un articol sa fie popular?
Ei, asta e intrebarea de 1000 de puncte.
Fiecare articol pe care il scrii pentru blogul magazinului tau online are cate un vis de-al tau de carat in spate. Sa construiasca interes, sa atraga atentia, sa starneasca dorinta pentru magazinul si produsele tale.
Asa ca iti doresti articole populare.
Dupa cum ziceam la inceput, nu iti pot da formule ce functioneaza garantat. Dar iti pot oferi niste tehnici pe care le poti testa pentru a vedea ce rezultate iti aduc.
Exista lucruri pe care le poti face astfel incat sa dai sansa blogului tau de a deveni popular.
Toate articolele cu potential de a fi virale au un lucru in comun: schimba starea cititorului.
Poate nu e o schimbare mega mare. Probabil nici nu e permanenta. Dar simplul fapt ca iti citeste articolul poate duce la o schimbare importanta pentru cititor.
Schimba ceea ce stie. Sau ceea ce crede. Sau ceea ce simte. Iar cele mai bune articole schimba modul in care se comporta.
Prin urmare, primeste un impuls pentru a face o actiune, ce il seteaza pe un alt drum sau o noua traiectorie in viata.
Despre asta as vrea sa povestim azi.
Iti arat cele 5 tipuri de articole care au cel mai mare potential sa schimbe starea cititorilor tai. Vei afla ce sa spui la inceput, cum sa faci trecerea catre corpul de text principal, cum sa iti dezvolti ideile si cum sa le inchei, pe fiecare.
Asa ca hai sa trecem la treaba.
Disclaimer:
Pe masura ce citesti articolul ti s-ar putea parea ca nu se potriveste pentru ce produse vinzi tu. Insa vreau sa stii ca lucrurile care ii intereseaza pe clientii tai sunt Beneficiile si Rezultatele folosirii produselor tale.
Testeaza una sau mai multe dintre structurile de mai jos si s-ar putea sa vezi rezultate mai bune decat daca ai scrie doar despre cum sunt si care sunt produsele din magazin.
Cuprins 5 tipuri de articole pe blog care schimba starea clientului
1. Colacul de salvare
Colacul de salvare este un articol super practic care ofera cititorului solutia pentru o problema pe care stie deja ca o are.
Are rolul de a salva cititorii ce se afla in impas; care nu stiu cum sa procedeze in continuare si nu stiu care e cea mai potrivita actiune de facut.
Cum sa il faci perfect din prima
Ce sa zici in introducere
Subliniaza anume problema cu care se confrunta cititorul. Arata ca ii intelegi situatia.
Amplifica frustrarea si/sau durerea ca problema este inca nerezolvata. Mentioneaza 1-2 lucruri pe care probabil le-a incercat, dar nu au reusit.
Cum faci tranzitia spre corpul de text
Spune-i cititorului ca nu e el prost; problema chiar e una dificila, iar solutia s-ar putea sa nu se potriveasca pentru toata lumea. Dar apoi asigura-l ca problema nu e imposibil de rezolvat, doar are nevoie sa gaseasca directia potrivita.
Construieste incredere – ce te recomanda sa ii oferi tu solutia?
Cum dezvolti corpul de text
Spune-i solutia ta. Daca e o solutie universal valabila, specifica detaliile pe care competitorii tai le omit.
Daca, in schimb, exista mai multe optiuni valide, specifica suficiente alternative astfel incat cititorii sa poata gasi ceea ce se potriveste in situatia lor.
Ponturi:
- Ofera tips & tricks specifice si usor de urmat care duc la un rezultat rapid – chiar daca poate nu rezolva intreaga problema. Poti folosi alte articole pentru a oferi restul de sfaturi.
- Mentioneaza exemple specifice pentru cum au folosit altii solutia ta si a functionat pentru ei, in situatii similare.
- Arata potentialele capcane si ghideaza-i sa se fereasca de miturile comune.
Si cel mai important:
- Pune accentul pe detalii! – ofera suficiente detalii astfel incat sa incurajezi cititorii sa treaca la actiune. Daca promiti o solutie, dar oamenii nu au suficiente informatii pentru a actiona, se vor simti inselati si frustrati.
Cum inchei articolul
Aminteste-i cititorului de durerea cauzata de problema si spune-i ca acum solutia e la indemana lui.
Indica primul pas de facut (“urmeaza sfaturile”, “alege o idee”, “incearca o optiune”) si incurajeaza-l sa treaca la actiune. Fa-l sa isi imagineze un viitor apropiat in care problema a disparut.
Ce schimbare se intampla la citirea acestui tip de articol? O schimbare a punctului asupra caruia se concentreaza – de la problema, la actiune.
Exemple de articole Colacul de salvare
- Cum decizi ce aplicatii Gomag sa folosesti in magazin
- Cum sa stabilesti procedura de retur: sfaturi si lucruri de stiut
- Cum scapi de stocurile de produse din magazinul tau online [Video]
- 10 Aplicatii Gomag care te ajuta sa iti dublezi vanzarile in magazin
- De ce nu ai succes in afaceri chiar daca mergi la sigur [Podcast]
Citeste si: Mega Ghid – Blogul si vanzarile online: +250 de Idei pentru blog si sfaturi pentru incepatori
2. Calauza
Calauza e articolul care ghideaza de manuta cititorii noi catre un obiectiv mare si care, la prima vedere, pare greu de atins.
Rolul lui este sa gestioneze mai usor tranzitia cititorilor de la novici la invatacei increzatori in informatiile pe care le detin.
Cum sa il faci perfect din prima
Ce sa zici in introducere
Incepe prin a pune accent pe senzatia ca nu stiu de unde sa inceapa sau ca sunt bulversati de multitudinea de posibilitati (sau simt ca se afla mult in spatele celorlalti).
Cum faci tranzitia spre corpul de text
Asigura-ti cititorii ca senzatia de coplesire nu e din vina lor sau pentru ca sunt naivi, ci datorita volumului de informatii pe care il gasesc, care sunt si contradictorii. Spune-le ca anumiti pasi simpli ii pot directiona pe drumul cel bun.
Cum dezvolti corpul de text
Ghideaza cititorii spre primul pas oferindu-le informatii care sa umple golurile de cunostinte. Consolideaza-le increderea in propriile competente.
Spune-le cum pana si putin efort din partea lor poate duce la rezultate bune.
Ponturi:
- Ofera exemple clare si simple, care sunt usor de urmat.
- Asigura-te ca sfaturile pe care le dai nu sunt ambigue.
- Foloseste comparatii si metafore cu care sunt obisnuiti si care sunt usor de inteles.
- Pe tot parcursul articolului ofera-le incurajari.
Si cel mai important:
- Atentie la jargon! – Nu considera ca cititorii tai noi sunt deja familiarizati cu termenii comuni din nisa ta. Termenii tehnici ii pot descuraja.
Cum inchei articolul
Reaminteste-le cititorilor ca pana si cei mai cunoscuti experti au fost la un moment dat incepatori. Arata-le cat de departe au ajuns deja.
Spune-le din nou care e primul pas de facut si indica felul in care va arata viitorul lor daca iti urmeaza sfaturile.
Ce schimbare se intampla la citirea acestui tip de articol? Prind mai multa incredere in capacitatile lor.
Exemple de articole Calauza
- 15 Sfaturi Pentru Antreprenorii Incepatori
- Ce este brandul personal si de ai nevoie de el
- Trucuri rapide pentru finantele personale – cum sa faci economii in fiecare luna
- Cum sa iti mentii mintea ascutita – 7 sfaturi
Accepta provocarea! Vizualizeaza materialele Gomag Blog Challenge si transforma-ti blogul intr-o masina de atras lead-uri si clienti.
3. Ceasul desteptator
Ceasul desteptator este un tip de articol mai dur care are rolul de a schimba comportamentul sau obiceiurile distructive, gresite sau care pur si simplu il distrag de la obiectivul pe care si l-a propus cititorul.
Cateodata, cititorul este constient de greselile pe care le face. Alteori, habar nu are ca insista pe o cale proasta. Ceasul desteptator are rolul de a-l “trezi” si de a genera schimbarea.
Cum sa il faci perfect din prima
Ce sa zici in introducere
Incepe prin a spune ce isi doreste cititorul si care sunt actiunile pe care probabil le face momentan. Recunoaste ca aceste actiuni sunt acceptabile avand in vedere informatiile pe care le detine.
Foloseste cuvinte puternice pentru a pune accentul pe frustrarea simtita datorita faptului ca nu progreseaza sau nu se intampla lucrurile pe cat de repede si-ar dori.
Cum faci tranzitia spre corpul de text
Dezvaluie adevarul ca motivul pentru frustrarea si stagnarea lui se datoreaza faptului ca face ceva fundamental gresit. Poate face actiunile gresite, alearga catre un obiectiv gresit sau face presupuneri gresite.
DAR nu e vina lui. Pur si simplu nimeni nu s-a straduit sa ii arate pana acum ce greseli face.
Cum dezvolti corpul de text
Subliniaza greselile si omisiunile cititorului. Convinge-l ca strategia pe care o urmeaza acum chiar nu e buna.
Vorbeste despre ce anume trebuie sa faca pentru a atinge succesul si ofera alternative gata de aplicat.
Ponturi:
- Ofera motive puternice pentru care sfaturile vechi nu mai functioneaza si e nevoie de o metoda noua.
- Pentru fiecare greseala, ofera o rezolvare. Pentru fiecare lipsa, informatii suplimentare.
- Arata exemple din viata reala de succes datorita sfaturilor noi si esec datorita sfaturilor vechi.
- Spune povesti personale despre cum ai facut aceleasi greseli si ce ai invatat din fiecare situatie.
Si cel mai important!
- Atentie la tonalitate! – Asigura-te ca tonul scrierii tale este mai degraba incurajator, decat unul care judeca. Ii oferi sfaturi pentru ca vrei sa il ajuti sa se dezvolte, nu pentru ca vrei sa arunci cu pietre in el.
Cum inchei articolul
Incheie prin a provoca omul sa renunte la mituri si idei gresite, si sa accepte adevarul, oricat de greu sau dur ar parea. Reaminteste-i sa pastreze in minte obiectivul pentru care lupta si repeta faptul ca o schimbare in modul de gandire ii va permite sa il atinga.
Avertizeaza-l ce se poate intampla daca pica inapoi in vechile capcane. Incurajeaza-l sa faca primii pasi in noua directie.
Ce schimbare se intampla la citirea acestui tip de articol? O schimbare in convingeri, ceea ce duce la schimbarea comportamentului.
Exemple de articole Ceasul desteptator
- 9 Motive pentru care majoritatea afacerilor online dispar
- Obiceiuri la care sa renunti daca vrei sa ai succes in viata
- 8 Greseli majore pe care le fac proprietarii magazinelor online [Podcast]
- 5 Greseli cand deschizi o afacere – si ce sa faci in schimb
- Limbajul corpului si increderea: 10 greseli pe care le faci
- Campanii cu influenceri – Lucruri pe care nu ti le spune nimeni [Podcast]
Citeste si: Cum iti organizezi strategia de continut pentru a-ti amplifica vanzarile [Checklist]
4. Declansatorul
Declansatorul e un tip de articol care are rolul de a impinge cititorul peste o limita. Vrea sa convinga, sa linguseasca sau chiar sa jeneze cititorul sa faca un pas pe care ar fi trebuit sa il faca de mult.
Declansatorul il scrii pentru cititorii care stiu ce trebuie sa faca, dar au o bariera mentala care ii impiedica sa treaca la actiune.
Cum sa il faci perfect din prima
Ce sa zici in introducere
Incepe prin a pune accentul pe senzatia ca se simt blocati si asigura-ti cititorii ca e perfect normal sa sa se intample asta. Da-ti cu parerea despre posibilele motive pentru care nu pot merge mai departe.
Cum faci tranzitia spre corpul de text
Spune-le ca desi e normal sa fie blocati intr-un loc, nu e ok. Cu siguranta isi doresc sa evolueze si sa isi atinga obiectivele. Da-le un soc scotand la iveala faptul ca exista o contradictie crasa intre ceea ce zic ca vor sa obtina si actiunile pe care le fac (sau pe care nu le fac).
Cum dezvolti corpul de text
Ia pe rand fiecare scuza a cititorilor si demoleaza-o. Da-le contraargumente si exemple care sa iti sustina cazul.
Arata-le cum obstacolele aparente pot fi inlaturate sau convinge-i ca nu sunt obstacole deloc. Invata-i cum sa progreseze in ciuda barierelor.
Ponturi:
- Arata exemple cum altii au avansat in aceleasi circumstante sau in situatii si mai rele.
- Reformuleaza potentialele limite drept avantaje. (ex., Vrei sa ai o casa demna de invidia cunoscutilor, dar nu ai bani pentru cumparaturi scumpe? E ok, in comunitatea [nume magazin], gasesti sfaturi si oferte lunare pentru diverse praguri de buget.).
Si cel mai important:
- Nu uita care e scopul articolului! – Vrei sa determini cititorii sa actioneze, sa faca urmatorul pas. Nu le da lucruri mari de facut, pentru ca daca sarcina pare prea mare, se vor simti demotivati.
Cum inchei articolul
Vorbeste despre pericolele inactivitatii si reaminteste-le clientilor ca lucrurile care merita in viata nu se obtin atat de usor.
Determina-i sa isi imagineze viitorul in care si-au atins obiectivul. Reaminteste-le primul pas pe care il au de facut in continuare.
Ce schimbare se intampla la citirea acestui tip de articol? O schimbare in modul de gandire, ceea ce duce la actiune.
Exemple de articole Declansatorul
- Vreau sa am propria afacere dar… [5 Scuze pe care le folosesti]
- [Antreprenoriat] Cum sa NU fii doar un colectionar de informatii
- 5 lectii cruciale pe care le poti invata din esecuri
- Cum creezi o afacere de la zero, fara angajati, cu Alexandra Soanca de la The Dreamer’s Shop
Citeste si: Continut pentru Trafic VS continut pentru Vanzari In eCommerce
5. Amplificatorul
Amplificatorul deschide perspectiva cititorului, cu informatii noi (produse, sfaturi, idei etc.). Vrea sa ajute omul sa isi imagineze noi posibilitati si noi optiuni.
Cum sa il faci perfect din prima
Ce sa zici in introducere
Starneste curiozitatea cititorului printr-o afirmatie interesanta sau socanta. Pune accentul pe dorinta lui de a invata mai multe si afirma ca putini dintre noi avem azi luxul timpului de a cauta noi influente si surse de incredere de educare.
Cum faci tranzitia spre corpul de text
Spune-i cititorului de unde sunt ideile pe care urmeaza sa le citeasca (experienta personala, surse anume etc.). Creste sentimentul de anticipare mentionand beneficiile pe care urmeaza sa le castige – noi surse de inspiratie, noi formule pe care le poate copia, noi moduri de gandire.
Cum dezvolti corpul de text
Enumera exemple. Explica principiile importante, dar nu uita ca trebuie sa fie realiste si aplicabile. Arata cititorului cum informatiile tale noi pot fi folosite in contextul prezentului.
Ponturi:
- Arata principiile abstracte in contextul unor exemple din lumea reala.
- Foloseste comparatii si analogii astfel incat scrierea ta sa fie usor de inteles.
- Lanseaza ipoteze pentru cum poate folosi ideile in viata reala.
Si cel mai important:
- Ai grija ca informatiile sa fie relevante pentru publicul tau! – Nu iti pierde vremea scriind lucruri care nu sunt de interes pentru audienta ta, si pe care vrei sa le abordezi doar dintr-un interes personal.
Cum inchei articolul
Spune-i cititorului cat de important e sa iasa din zona de confort si sa fie deschis la noi idei si influente. Incurajeaza-l sa preia o idee din textul tau si sa o aplice in situatia lui. Cere comentarii si exemple din partea lui pentru a le adauga in lista ta.
Ce schimbare se intampla la citirea acestui tip de articol? O expansiune a cunostintelor – cu cat are informatii mai complete la dispozitie, cu atat poate lua deciziile potrivite care sa ii aduca rezultatele dorite.
Exemple de articole Amplificator
- Testul de personalitate al lui Helen Fisher: Care este personalitatea ta?
- Micostore.ro: Lectii de antreprenoriat in online, de la 0 la 7.3 mil. lei in vanzari
- 6 Reguli de marketing din scoala veche, care valoreaza milioane
- 12 lectii de marketing pe care le poti invata de la Mos Craciun
- 40 de activitati pe care sa le faceti vara asta pentru a scapa de plictiseala [Partea I]
Citeste si: Cum Creezi Continut Pentru Industriile „Plictisitoare”
Scrierea unui articol bun, popular, nu trebuie sa tina doar de noroc.
Acum ai la dispozitie informatii noi pe care le poti testa oricand (de preferinta, scriind constant pe blogul magazinului) astfel incat sa ai un blog care sa te ajute direct sa vinzi (sau ce scop ti-ai propus).
Nu uita ca rezultatele vin in timp si, de asemenea, daca investesti in promovarea articolelor. Sa publici si apoi sa taci chitic nu e o solutie. Mandreste-te peste tot cu articolele tale, da-le un push.
Combinatia dintre text si metodele de promovare iti va aduce categoric mai multa vizibilitate si un public care prinde incredere in tine.
Pana data viitoare, te invit sa folosesti aplicatia Blog din Gomag (daca nu o faci deja) si sa profiti de capacitatile platformei la maximum.
Uneltele tale pentru succes sunt la dispozitia ta. Trebuie doar sa le folosesti 🙂 !
Buna! Avem cel putin o preocupare comuna…poate chiar doua (desi banuiesc ca sunt mai multe 🙂 ): „Pofta de tot ce se poate invata”! Multumesc frumos pentru perspectiva! O zi minunata!
Buna, Mioara! Ma bucur sa vad mesajul tau, multumesc si eu pentru feedback 🙂 O zi faina si spor la invatat!